Gå til innhold

Lorriz 525i og 535ia fra side 32


Bimmerlorris
 Share

Anbefalte innlegg

50 minutter siden, sveigis skrev:

Du har nok svaret der .

Skal se om jeg har min gamle ,den hadde sprukket i plast og var lekkasje i,men ikke så mye at det begynte å dryppe .

He he he, ringte ned til Sulland på Hamar nå for å bestille ny bryter og tror du ikke de har en på lager du da ??? Må være noen som har bestilt og ikke hentet ? Er vel ikke vanlig å ha en slik på lager til en snart tredve år gammel M30-motor ? Eller går en del av disse bryterene om hverandre ? 230 kroner for en orginal bryter er jo ikke verst :-D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bimmerlorris skrev:

He he he, ringte ned til Sulland på Hamar nå for å bestille ny bryter og tror du ikke de har en på lager du da ??? Må være noen som har bestilt og ikke hentet ? Er vel ikke vanlig å ha en slik på lager til en snart tredve år gammel M30-motor ? Eller går en del av disse bryterene om hverandre ? 230 kroner for en orginal bryter er jo ikke verst :-D 

Nei ikke avskrekkende det .

Jeg betalte 67 kr på en sånn god gammeldags rekivistabutikk her nede 😀

Spurte egentlig for tull om de hadde sånt enda ,og joda det hadde .

Var sikkert fra 1990 men like god 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg spent, men håper og tror at det blir slutt på det verste jeg vet, oljelekkasjer 😡🙏

Fått kjøpt og montert ny oljetrykkskontakt 👍

Så nå skal jeg få kjørt meg en tur og se om det hjalp 🤞CA624758-ADEF-4074-B295-FD4F21C18716.thumb.jpeg.b2f6c268f586b625d398c23f0670f8d2.jpeg

Bløt inn av olje 😡  Kast !!!

3FF1ABC3-8E9D-4397-BC66-7B54AA851087.jpeg

647F4FD4-B659-45AB-BED1-A98CC2BC24AB.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digg !! Nå har jeg kjørt en del og null mer lekkasje etter jeg fikk montert ny oljetrykkskontakt 🥳 Men du verden at det skal kunne lekke der altså 😂👍 

Men har man E34 så må man forberede seg på at det sjeldent er tut og kjør uten at det er ett eller annet 🙈 

Nå har jeg fått en tikke/knattrelyd når turtallet kommer opp på ca 2000 omdr 🤪 Hvor skal jeg begynne nå da ?? 

Aner ikke hva det er. Hater ulyder i motor 😡 Vanskelig å forklare hvordan det lyder. Skal se om lyden kommer med når jeg filmer. Tror ikke det handler om at jeg må etterjustere ventiler. For da ville jo lyden vært der hele tiden og ikke bare når turtallet stiger. 

Jeg driver og vurderer å bytte kamkjede og glidere til vinteren. Men usikker på om det er kjedet som lager lyden. Tror ikke det.

Noen nevner at det kan komme sånne tikkelyder fra bensindysene ? 

Ja ja, men nå gidder jeg ikke å styre mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt å se at du koste deg på tur, og bilen oppførte seg, alltid spennende når en legger ut på langtur med gammel bil:)

Misunner deg den roadtrippen, er nok litt opp og frem for min del.

Godt at det ikke var verre enn en oljetrykksbryter, så var oljelekasjen borte, forhåpentligvis iallefall. Hadde vanskelig for å tro at det kunne være toppen, du virket veldig nøye når den ble montert.

Og ja, dukker alltid opp et eller annet på eldre biler, trenger ikke eie en E34 for å erfare det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Mortenej Takk for det 😃 

Ja det var en fin tur og så herlig å kjøre på "stuegulv-veier" som det er der, i forhold til her i landet 😉

Veldig glad for at det bare var en bagatell denne oljelekkasjen og jeg også syntes det virket ulogisk at det var fra toppen denne lekkasjen kom. Så veldig fint at det bare var denne enkle lille saken 👍

Nå har jeg tura rundt en del med bilen og eneste (tror jeg) lekkasjen jeg har nå, er bunnpakningen som bør byttes i nærmere fremtid. Men dette skal jeg først koste på når bilen har fått reparert rustskadene. 

Jeg er litt lei av å styre med bil om dagen og i løpet av august så må Corsaen godkjennes, så jeg får få dette fikset først. 

Så får jeg se å få ut fingeren og taksert rustfiks. Blir ikke helt enig med meg selv. Har jo en kar som har tilbudt seg å sveise. Men kjenner han ikke og vet ikke noe om egenskapene hans. Bare en fyr som har svart på en henvendelse jeg gjorde. 

Men frister å få dette gjort for halve prisen av et karosseriverksted så lenge vedkommende kan sakene sine.

Har skaffet uorginale kanaler og skjermer. Det gjør litt vondt i hjertet å skulle fikse bilen med slikt, men.... Har rett og slett ikke råd til å kjøpe orginalt nå og heller ikke i uoverskuelig fremtid. 

Ja ja, sånn er det. Har jo hatt så mange E34 nå, så planen og håpet er jo å beholde denne for en veldig lang tid (sagt slikt før 😂) så for min egen del kan bilen godt være uten jekkfester 😉

Tut og kjør 🥳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ikke mye som skjer på 535-fronten, men har vært på besøk hos Eriksen Karosseridesign på Reinsvoll utenfor Raufoss i Oppland. 

Der fikk jeg bli med inn og se på en del kundebiler som var underveis for å bli rustfrie. Må si at arbeidet hans så meget bra ut. Ikke noe slinger i valsen der så vidt jeg kunne se. 

Da han hadde tittet på kanalene mine og tenkt litt, sa han at det kunne ligge an til ca 60 timers arbeid å få den bra igjen. 

Forespurte litt på E34 Norge og det var litt delte meninger på antallet timer. 

Men når det er sagt, så er dette hvitt arbeid med garanti og bilen er forsikret under oppholdet, samt at han fotodokumenterer prosessen og gir bildene til sine kunder. 

Akkurat nå har jeg ikke de 30 tusen han anslår at dette vil koste, men er i tenkeboksen på å ta den ene siden først og andre siden i 2021. Er jo sommerbilen og er vel begrenset hvor mye verre rusten vil bli på ett år 🤔

Uansett, kanskje jeg klarer å spare de siste tusenlappene frem til han kan begynne på den. Er mulig han kan begynne på den på nyåret, men da må jeg skaffe meg noen vinterhjul 😂👍 

Ja ja, det blir bra til slutt uansett.

Nå bare koser jeg meg med å kjøre og gud hjelpe meg for en nydelig bil å kjøre. Eneste minus er st jeg må gjete den litt på rattet, men med 9 stk E34 så har jeg begynt å venne meg til det 😂 Får gå litt over styringa når jeg vinterlagrer den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da har jeg vært hos en kar i Solør som kan sveise nye kanaler og magefølelsen var faktisk god da jeg kom ut til han og så verkstedet hans. 

Jeg kjenner han ikke. Da jeg hadde 525’n la jeg ut et spørsmål på en facebookside for diverse i Solør fordi jeg var på søken etter noens mening om å få reparert de skjev-sveisa kanalene som dere kanskje husker ?, og samboeren til denne sveise-karen ba meg kontakte han og sa at han var god til å sveise.

Dette gjorde jeg og vi hadde litt sporadisk kontakt uten at noe skjedde. Det var jeg som hadde "skyld" i at det skled ut i sanden for å si det sånn.

Men da jeg kjøpte 535’n i januar, kontaktet jeg han igjen og spurte om han fremdeles var intr i sveisejobb og at det gjaldt kanalene. Han svarte at det var intr og kunne begynne på den med én gang. Men jeg forklarte at bilen sto vinterlagret og tidligst kunne begynnes på til våren. Dette var helt greit for han og ba meg si fra når jeg var klar. 

I mellomtiden bestemte jeg meg for at jeg ville fikse toppen og heller bare bruke bilen i sommer og heller finne noen/firma til å ta jobben neste vinterlagring. 

Før jeg reiste og sjekket et par steder som kunne sveise kanalene, sendte jeg en mld til denne karen, men mld ble "stanset" av tlf som "ikke sendt" og jeg kom rett på svareren til han da jeg forsøkte å ringe ha. Så jeg fikk tanker om at han kanskje hadde blokka meg siden jeg var så ubeslutsom og ikke hadde kontaktet han tidligere. 

Men plutselig tikket det inn en mld fra han her for et par dager siden med spørsmål om jeg hadde fått fikset toppen og om jeg hadde fått fikset kanalene 😊 Så da var kontakten etablert igjen og vi avtalte å møtes ute hos han i går. 

Da han hadde sett litt på kanalene (ute, hadde ikke plass inne til å løfte bilen å se skikkelig) og vist meg lokalene sine, sa han at han nok måtte ha ca 8 tusen. Da spurte jeg; ja pr side ? Nei, totalt fortalte han 😳 

Så jeg fortalte han om de to stedene jeg hadde vært tidligere og sa at det billigste stedet jeg hadde vært, skulle ha 8 tusen pr kanal. Han ble ganske overrasket skjønte jeg, selv om han sa; å såpass ? Så jeg foreslo for å han at han kunne få jobben, men at han begynte å kappe og avsløre "virkeligheten" og deretter kontakte meg slik at jeg kom ut til han og at vi sammen avtaler pris når vi begge vet hvor mye jobb dette blir. Dette var han enig i, så nå har vi en avtale. 

Mandag 16 september leverer jeg bilen. Dette håper jeg blir bra. Jeg vet jeg tar en sjanse. Jeg kjenner ikke fyren og har ingen referanser fra han. Bare hans ord om at han kan sveise. (Ps: han hadde et panser til sin Wv Golf 1 som han hadde sveiset inn en intercooler og holdere til instrumenter som så ganske fint ut)

Men noen sjanser skal man jo ta og siden vi nå en gang etablerte denne kontakten for over ett år siden og fremdeles har den, så sjanser jeg på det og hvem vet ? Kanskje er han dritdyktig ?😉 

Uansett, jeg hadde en fin tur på 20 mil igjen da jeg kjørte tur/retur i går kveld og du søte milde himmel som jeg koser meg i denne bilen 😍 Den er bare så herlig å cruise rundt i !! Lyden i en M30-motor blir jeg aldri lei av 😁 

Så forhåpentligvis, vinterlagrer jeg en relativt rustfri 535i til vinteren 🙏

DA8CCFFB-435B-42AC-9F86-E5427376C6D3.jpeg

A9848257-4752-4E50-A962-5473F94D2BA7.jpeg

11076BEF-7B87-4F97-95DA-81D6BF4602D5.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode nyheter dette Tore og 8000 er billig uten tvil .😀

En annen ting er at det er lurt av deg og gjøre som du sa angående pris om der skulle være mer bak der.

Kjipt for han om han må stå og bygge opp nytt gulv på begge sider plass kanaler for 8000 .

Uansett dette vil nok bli kjempebra og bilen blir akkurat som du ønsket mtp rust .😀

En kjøretur er alltid hyggelig og skjønner deg godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, sveigis skrev:

Gode nyheter dette Tore og 8000 er billig uten tvil .😀

En annen ting er at det er lurt av deg og gjøre som du sa angående pris om der skulle være mer bak der.

Kjipt for han om han må stå og bygge opp nytt gulv på begge sider plass kanaler for 8000 .

Uansett dette vil nok bli kjempebra og bilen blir akkurat som du ønsket mtp rust .😀

En kjøretur er alltid hyggelig og skjønner deg godt.

Ja dersom han er en god sveiser, hadde jeg ikke hatt hjerte til å utnytte en avtalt pris som hadde endt med masse ekstra arbeid for han. Jeg har uansett budsjettert med 20 tusen til dette, så om han så burde få 15 tusen for jobben så er det godt innafor 👍 Så jeg tenker det beste er at han skjærer opp og avdekker ståa 100% før vi avtaler den endelige prisen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ja snart kjører jeg utover til Solør og skal levere 535’n til rustdoktoren 😅 Så jeg krysser fingrene for at denne karen vet hva han driver med 🙏🤞 

Så nå får jeg bare overlate skjebnen til han og ha tillit til at dette kan bli bra. Håper ikke sitatet "man får det man betaler for" blir gjeldende i dette tilfellet 😳 

Wish me luck folkens 😅C08BF685-BEAA-4502-AC77-7FC6FE1BAB1B.thumb.jpeg.b49c5b4365c75e4d22e9cbaa0290c52b.jpeg

Klar for avreise til rustdoktor 😅

BD7FC1AF-0876-4BCA-ACA5-B7998D647C79.jpeg

E3AB0D89-B592-41DC-92A9-1D60FEDCF78F.jpeg

F3712FD6-49D3-4ED6-9C5E-B38638B2391E.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, sveigis skrev:

Dette blir spennende og ikke minst godt å bli ferdig med .

Nå må du beholde denne ,så slipper du å lete etter flere biler med samme rusk som det er på disse e34ene.

Med mindre du ikke får m5 pris for den 😀😀

He he he ja skulle jeg fått M5-pris så hadde den ryki kjapt, men nei, denne blir hos meg. Og den blir lenge. Siden jeg nå ikke har noen gjeld på den lenger, så er det heller ikke noe stress 😍 

Så får jeg bare krysse fingrene for at han duden som har fått oppdraget er en flink fyr. Det var kona hans som anbefalte han via en kjøp/salg-side på facebook. 

Får uansett ikke gjort mer enn å stole på nå. Så blir det som det blir. 

Skal utover igjen på søndag eller mandag. Da skal han ha kappet vekk på ene siden og jeg og han skal sammen se over skadene og bli enige om pris👍 Da skal jeg få knipsa noen bilder og jeg har også bedt han om å ta litt bilder underveis så har til tråden min ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...