Gå til innhold

Lorriz 525i og 535ia fra side 32


Bimmerlorris
 Share

Anbefalte innlegg

Sånn, da har jeg klargjort bilen for etterkontroll og dermed forhåpentligvis godkjenning 🙏 Nå funker alle lys/blinklys og det meste av bremsevæska er skiftet ut. Kun klar og ren væske som kommer ut av niplene 🥳🎼

Førstkommende mandag morgen skal jeg opp på verkstedet som tok kontrollen og satser på et nytt dokument med godkjenning i to nye år 🙏 Ikke så mye å ta bilder av her, men tok da et par stk 😅

Så fikk jeg en tlf i dag. Et 70-nummer så jeg antok at det var Canal Digital, men det var en hyggelig kar fra GS som lurte på hvilke topplagre som satt på min bil. Dette fordi det var to typer dempere å velge mellom. Så måtte kikke nedi motorrommet. Han lurte på om jeg kunne løsne på toppen med fastnøkkel eller om det må brukes pipe pga nedsenket skål. På min er det nedsenket så det må brukes pipe.
"Da skal jeg få samlet de riktige bitene" og få sendt deg så fort som mulig fortalte han meg 😃

Dette var god service synes jeg og satte pris på at han kontaktet meg 😄👍 Så fjær i GS-hatten 🥳B6E87532-6FCC-4441-9BD3-9FFC99B90EE7.thumb.jpeg.63e8d1603fabea206e7d7ea99ae8d164.jpeg

Denne nippelen måtte jo selvfølgelig være rundslitt, men den sto ikke i mot Wisegripen min 😉EA3944C4-35C7-451F-9C24-D6AC9633E1AC.thumb.jpeg.6a9ac4d4e56000544071ed4f10748730.jpeg

Ren og klar væske og ren og klar væske ut av alle fire niplene 🥳9D08E0C5-A548-4CFB-8546-1AD758EE1445.thumb.jpeg.e9a6cca725805fdb470017775ff6de80.jpeg

Valgte vanlig Dot4 væske fra Biltema. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, sveigis skrev:

Nå blir den bra vettu med ny væske og alt av lys .

Gir en god sjelefred med EU i boks 😀.

Så unner jeg deg at du omsider faktisk kan få kjørt litt med denne nå 😀👍

Ja skal blir godt å få den godkjent. Alt blir så mye enklere på alle måter når en vet at det er tut og kjør. Resten nå blir bare kos 🥳 Gleder meg til å begynne med senken og montere de nye listene og lykter og blinkers 😃

Må finne ut av den abs-lampa da 🧐 Håper det hjelper å skru de ut og pusse litt på dem. Skal gå over ledningene deres også og se at det ikke er noe brudd som skaper kortslutning.

Så lurer jeg litt på om jeg skal konvertere til svart interiør, men det blir ikke i år. Jeg er ikke så veldig glad i grått. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad jeg ikke har dårlig tid 🥳👍 Har som skrevet, bestilt nytt senkesett, lister og lys 😉 Så i går var delene kommet og jeg reiste bort til Bring og hentet dette. Det kom i en pappeske på en halvpall, så fikk sprettet opp og kikket nedi. Og der lå delene i det store og hele innpakket i sine poser og esker, bortsett fra demperene 😳 De lå der slengt oppi. Bakdemperene var riktignok klemt sammen med stropp, men framdemperene lå i full utstrekk, fulle av riper og den ene hadde også bulker 🤬 De så rett og slett brukte ut 🤷‍♂️ Bakdemperene hadde også forskjellig avstand fra senter nede og opp til fjærskål. 
 

Ja ja tenkte jeg og fikk alt stabla baki bagasjen på 535’n 😉 Jepp, tok sjansen og kjørte min kjære bimmer med kjøreforbud pga manglende eu-godkjenning 😅 Klarte bare ikke å la være 🙈 
 

Vel hjemme kikket jeg på dette igjen og tenkte at dette godtar jeg ikke. Så kontaktet GS og forklarte dette. Dette skal vi ordne opp i fortalte han jeg pratet med. Send meg bare noen bilder av dette er du snill fortalte han, så dette gjorde jeg. 
 

I dag fikk jeg mld fra posten om at en ny sending fra GS var på vei og like etterpå ringte han meg og fortalte meg at delene var på vei 😃 Han ba meg sjekke de nye delene skikkelig at stemmer. Gjorde det det så kan du sende de andre demperene i retur på deres regning såklart 😃

Så da antar jeg at de nye delene er i orden og at jeg blir fornøyd ☺️
 

Men må si at det er ergelig når man gleder seg til å pakke ut delene man har kjøpt også er ikke alt i orden 😬 Men ok, sånt skjer og jeg har som sagt ikke dårlig tid 😉

Var også i postkassa da jeg kom hjem fra jobb og der lå det en diger konvolutt 🧐 Hva er dette for noe tenkte jeg. Så åpnet opp og der lå det et gammelt blad fra GS med en del papirer inni. Hva er dette for noe rart tenkt jeg og åpnet bladet. Og der lå det masse kvitteringer fra forrige eier. Dette var kvitteringer mest fra 2010 til 2012. Og maaange tusen kroner med fix av 535’n ❤️ Bla foringer, bremseskiver/klosser, bremsebånd, bremsewire, topplagre, støtdempere, calipere og You Name it 😅 Og dette kommer såklart i tillegg til kvitteringene som jeg fikk med da jeg kjøpte bilen. Det var kvitteringer for 135k, så nå har jeg nok kvitteringer for 150-160k 😅 Så denne bilen er jaggu tatt vare på må jeg si 🥳

Ja ja, på mandag skal den på etterkontroll og etter det så kan jeg begynne å fikse skikkelig 😃 Planen er å begynne å sjekke/fikse rusten nede på dørene og skjermene. Denne bilen skal ikke pyntes et gram før jeg har fikset dette. Har sminket nok griser 😂

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig !! 🥳

Da har jeg vært på den kjappeste etterkontrollen ever 😂 Skulle møte opp på verkstedet kl 8 i dag for å ettervise bilen som hadde fått toerfeil på blinklys på skjermene, ryggelysa og møkkete bremsevæske. Korona-restriksjonene gjaldt her også så dørene var stengt 😷 Men det strena en hyggelig verkstedkar ut og sa; ok, ok, ok detta ser bra ut og gikk inn igjen og skrev ut godkjenningspapirene og sa; vi sender regning 🤣👍

Så nå er den godkjent i to år og det er alltid en digg følelse 🥳

851DA92A-3B48-45F7-8341-7CC5F68CE4EF.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Shattered skrev:

Så det i e34-gruppa, gratulerer med godkjent bil :D

Tusen takk skal du ha 🙏 Fått kjørt et par mil i dag 🥳 Veldig tilfredsstillende 👍 Men skal bli godt å få på nye fjærer og dempere for den er litt siræva 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider


Ja da ligger delene jeg har handlet her på stuegulvet og jeg gleder meg til dette skal monteres 😍

Men det blir en liten stund til. Først skal boden ryddes sånn at det blir koseligere å fly ut og inn samt lett å finne fram det verktøyet jeg trenger. Det ser ikke ut der inne 🙈 Har bare flydd ut og inn der i forskjellige ærend gjennom vinteren. Så det er møkkete og rotete der nå. Men det er bare et par timer med ryddings og litt vasking så er alt klart tenker jeg 😉

Planen nå er å nappe av de stive krokete listene som sitter på dørene og få tatt en 100% inspeksjon. Har faktisk ikke turt å sjekke skikkelig enda 😅 Håper så inderlig at det ikke er helt ødelagt. Er det reddbart, så skal jeg få pusset det rent og få det behandlet.

Så er det litt i skjermbuene og nede på framskjermene over der de ble kappet og påsveiset de nedre delene i fjor høst. Dette skal også pusses rent og lakkeres.

Utover dette så er det noe småflikking av lakken her og der. Antakelig en steinsprut, har laget et lakkavskall på taket og der skal jeg få pusset og legge på en dråpe lakk.

Så er det denne Abs-lampa. Her er det noe rart. Dersom jeg kjører på rett og jevn asfalt, holder lampa seg slukket. Men kjører jeg over sånne skarpe eller huskete dumper, tennes lampa. Så her lurer jeg på hva som egentlig skjer. Tenkt tanken at kanskje det er noe dårlig kontakt, delvis ledningsbrudd eller slark i hjullager ? 🤷‍♂️ Veldig snodig i grunn. Kanskje noen av dere som følger meg har en god idé om hva det kan være ?

Så får jeg innimellom en feilmld på computeren der det står Bremslicht-Elektr... mer er det ikke plass til i skjermen. Har jo kjøpt nye baklykter men hadde liksom tenkt å vente med pynten til jeg var ferdig med alt det tekniske/rustfjerning. Så fort jeg skrur av tenninga og starter opp på nytt så kan jeg bremse en stund igjen før jeg får ny feilmelding 🧐 

Ja ja tenkte jeg skulle få alt dette fikset før jeg monterer den nye senken og lyktene samt listverket.

Jau jau, får bare begynne stille og rolig og ta én ting av gangen så blir det nok sånn som jeg ønsker den skal være 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, sveigis skrev:

Gratulerer med EU og alltid en lettelse 😀

Noen fordeler må der være med dette .

Altså kjapp etterkontroll .😀

Takker og bukker Jan 🙏🥳 Ja veldig glad for å ha den godkjent nå. Lettere å hive seg rundt med det som trengs gjøres når jeg vet jeg har et lovlig rullende prosjekt 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...