Gå til innhold

Lorriz 525i og 535ia fra side 32


Bimmerlorris
 Share

Anbefalte innlegg

Hmm, har sittet og sett på en Youtubevideo der de skifter kupéfilteret, så da ser det ut til at jeg ikke har noe slikt på min. Faen også !! 🤬 Hadde håpet det var pga tett filter at jeg har så dårlig trøkk i min. Bare såvidt det fiser litt luft gjennom åpningene både oppe, i midten og nede. 
 

https://youtu.be/0yRFvBWKnU8

CB6C0B74-E0CA-41EC-8211-4B23DCC1241D.jpeg

629161AF-6029-4A0D-AE72-3140D0B9FD31.jpeg

Endret av Bimmerlorris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var foringer og ute ja ,veldig bra Tore.

Som oftest så går det veldig mye greiere når man stresser ned og planlegger litt.😀

Angående filteret ,så er det ikke alle som har dette og mener de fleste hadde det litt senere som fra 92 og oppover .

Dritt med den knotejobben til ingen nytte .

Ja det nærmer seg jo senk og div her nå ,så nå går skuten rette veien for deg 👍👍👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, sveigis skrev:

Da var foringer og ute ja ,veldig bra Tore.

Som oftest så går det veldig mye greiere når man stresser ned og planlegger litt.😀

Angående filteret ,så er det ikke alle som har dette og mener de fleste hadde det litt senere som fra 92 og oppover .

Dritt med den knotejobben til ingen nytte .

Ja det nærmer seg jo senk og div her nå ,så nå går skuten rette veien for deg 👍👍👍

Jaggu var foringene ute du 👍🥳 Var jo en veldig grei jobb 😃 Spenn og biltema "hårføner" gjorde susen gitt 😅👍

Hørte noen si at de 34’ene med klima også hadde kupéfilter, men dette stemmer jo åpenbart ikke. Dumt. 
 

Ja i morra kommer topplagrene og powerflexforingene så da kan jeg få begynt å få den biten ferdig 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Bimmerlorris skrev:

Jaggu var foringene ute du 👍🥳 Var jo en veldig grei jobb 😃 Spenn og biltema "hårføner" gjorde susen gitt 😅👍

Hørte noen si at de 34’ene med klima også hadde kupéfilter, men dette stemmer jo åpenbart ikke. Dumt. 
 

Ja i morra kommer topplagrene og powerflexforingene så da kan jeg få begynt å få den biten ferdig 👍

Blir spennende .😀

Vet du om toppøagrene foran passer på Supersportdemperene?

Er mange som har kjøpt Supersport dempere og når de skal ha de på feks 535 så passer de ikke ,men dette har nok Lorris stålkontroll på 😀👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, sveigis skrev:

Blir spennende .😀

Vet du om toppøagrene foran passer på Supersportdemperene?

Er mange som har kjøpt Supersport dempere og når de skal ha de på feks 535 så passer de ikke ,men dette har nok Lorris stålkontroll på 😀👍

Det er fordi jeg ikke er helt sikker før jeg får demontert, at jeg ikke har handlet topplagre foran enda 😅 Men karen på GS spurte meg om jeg hadde topplagre med mutteren flatt oppå eller nedsunket type der jeg må bruke pipe. Jeg har den nedsunkne typen og da sendte han meg dempere beregnet for dette, men jeg stoler ikke helt på dette 😅 Så derfor venter jeg til jeg har demontert 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nice Tore.

Her er jeg ute av Bimmers i 2 dager, så gjør du en slik knall jobb. Gøy at jeg kunne være til motivasjon :) for engang skyld. Har hentet mye fra dere her inne selv.

Må si du var heldig med demperne, stått såppas lenge på bilen og kunne bare bankes ut. jeg endte jo opp med vinkelsliper til slutt.

Står ganske likt bilene våre nå, men ser det er en som jobber raskere her. Venter på foringer selv, skal komme i posten i dag/morra så te helga så skal bilen forhåpentligvis få bakhjula ned på bakken igjen.

 

Følger deg videre her :) blir spennende å se ABS ringene hvorda ndet går.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mortenej skrev:

Nice Tore.

Her er jeg ute av Bimmers i 2 dager, så gjør du en slik knall jobb. Gøy at jeg kunne være til motivasjon :) for engang skyld. Har hentet mye fra dere her inne selv.

Må si du var heldig med demperne, stått såppas lenge på bilen og kunne bare bankes ut. jeg endte jo opp med vinkelsliper til slutt.

Står ganske likt bilene våre nå, men ser det er en som jobber raskere her. Venter på foringer selv, skal komme i posten i dag/morra så te helga så skal bilen forhåpentligvis få bakhjula ned på bakken igjen.

 

Følger deg videre her :) blir spennende å se ABS ringene hvorda ndet går.

 

 

Takk for det Morten ☺️ Det er det som er så fint med bimmers, at man motiverer og inspirerer hverandre 👍

Ja demperene satt jo i løseste laget nesten 😅 Nesten litt rart at de ikke satt hardere, for iflg kvitteringer ble det montert bilsteindempere i 2006. Kan jo selvfølgelig ha vært løsnet ifbm noe reparasjoner etter dette 🤷‍♂️ Ja ja digg at det enkel match da 😅👍 Huff, ja dine var strie å ha med å gjøre. Stemmer, du var en av de jeg lest om tidligere som måtte jobbe ekstra hardt for å løsne jævelskapen 🙈

Fikk mld fra posten om at delene fra koed har forventet ankomst i morra. Da kommer de ofte dagen før, altså i dag. Min erfaring. Men litt usikker på om jeg orker å begynne på dette i ettermiddag/kveld. Jobber i morra og fredag, så da blir det å jobbe med dette i helga. Så ja vi står rimelig likt der du og jeg 👍 Blir godt å få det ferdig ☺️ Etter det skal jeg begynne foran. Venter med å bestille topplagre til jeg vet sikkert hvilken type jeg trenger.

Ang Abs så får jeg forske videre på dette når jeg har gjort ferdig foring og dempere. Jeg har litt lett for å gape over for mye av gangen og kan da bli litt demotivert. Ha en fin dag Morten 😃👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bimmerlorris skrev:

Ja demperene satt jo i løseste laget nesten 😅 Nesten litt rart at de ikke satt hardere, for iflg kvitteringer ble det montert bilsteindempere i 2006. Kan jo selvfølgelig ha vært løsnet ifbm noe reparasjoner etter dette 🤷‍♂️ Ja ja digg at det enkel match da 😅👍 Huff, ja dine var strie å ha med å gjøre. Stemmer, du var en av de jeg lest om tidligere som måtte jobbe ekstra hardt for å løsne jævelskapen 🙈

Så lenge den som monterte dempere forrige gang gjorde jobben sin og smørte inn hylsen med kobberfett e.l så er det sjelden noe problem med og løsne de igjen. Er vel på tredje settet med dempere på syvern nå og hadde kun problem første gangen.

Det med kupefilter har jeg på følelsen av at er litt bingo på E34 om du har eller ikke. Det jeg ikke skjønner er hvorfor jeg har det på Z4en min. Litt vanskelig og filtrere luften når jeg tar ned taket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rune-K skrev:

Så lenge den som monterte dempere forrige gang gjorde jobben sin og smørte inn hylsen med kobberfett e.l så er det sjelden noe problem med og løsne de igjen. Er vel på tredje settet med dempere på syvern nå og hadde kun problem første gangen.

Det med kupefilter har jeg på følelsen av at er litt bingo på E34 om du har eller ikke. Det jeg ikke skjønner er hvorfor jeg har det på Z4en min. Litt vanskelig og filtrere luften når jeg tar ned taket.

Det er klart, alt handler om forarbeid 👍 Jeg får kline inn de nye demperfestene med kobberfett når jeg monterer 👍 
Ja det kan se sånn ut. Skjønner ikke hvorfor de ikke har dette kupéfilteret i alle modellene sine. Nå sitter jeg her og skjønner ikke hvordan jeg kan få bedre sig i lufta uten å måtte demontere halve bilen 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har ihvertfall delene jeg mener å trenge for å få montert traversforingene og de nye demperene bak. Lurer litt på om det kunne vært en idé å behandle innsiden av topplagrene med noe antirust ? 🧐 De gamle var jo rusta veldig mye.

Men men, nå får den ihvertfall en del nytt ☺️ Alle filterene også ☺️
 

Nå får jeg se å komme igang og håper på en hyggelig update i kveld 🙏

302869F6-E7E6-4A78-8942-B552A75BC3F9.jpeg

3F21A2E9-B908-4A66-B1D9-DDE0E32536AC.jpeg

061F53C7-C629-4068-96D3-BEBB84E36FD8.jpeg

6187D894-2F0E-46E7-861D-F1A7CE573ABF.jpeg

B09592EE-D33A-4BF2-AE7C-26A48B43D004.jpeg

211A95EB-6B31-4130-9478-FAFD0A345824.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hærlig å montere nye deler, å kkke minst å vite det er montert med kobberpasta eller lignende så man vet det kommer av på folkelig vis neste gang:bmw:

41 minutter siden, Bimmerlorris skrev:

Noen som har en idé om hva som lønner seg først av å montere traversforingene eller dempera ? Eller spiller det ingen rolle ?

spiller ikke så stor rolle egentlig, men du får vel mer bevegelighet på bærebrua uten foringene i? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha kløna og svima opp og i mente, fikk jeg da endelig montert sammen bakdemperene og traversforingene 🙈 Monterte sammen demperene feil ihvertfall tre ganger. Hadde først klart å vri fjørene uten å legge merke til det, slik at enden på dem ikke lå inntil sporet i gummien. Og så klarte jeg å tenke feil da ene bolten på topplageret skal flukte med tappen som skal inn nede ved akslingen 🤪 Så en del kløning og trippelkobb, men nå er det i orden 👍 Fikk også montert nytt bensinfilter og en ny bensinslange siden denne var stygg og hadde litt sprekker.

Så tok jeg en liten testtur og kjente umiddelbart at den nå er mye fastere i ræva 😍

Men nå er jeg veldig spent på hvordan det blir å montere de nye fjærene og demperene foran. Får se om jeg begynner på dette i morra 🧐 Jaggu godt å ha kommet såpass langt som jeg har 🥳👍

68852AF1-E268-4A27-BED1-A911611993A3.jpeg

C9430B57-8C45-45B4-8E2D-9ECA152B6C10.jpeg

65C5CEED-61CB-4CAE-BC98-07BF4CE2245A.jpeg

A07915CB-5B8E-4D76-9622-1933E8DAE004.jpeg

29F4E940-438F-45B4-8F2D-C289472D9EFA.jpeg

83DEF069-01EA-43F1-A003-B3290067E103.jpeg

CCC06DD7-FCCA-4D7C-81E5-36883A84FA8E.jpeg

D6490219-3005-4CC7-AAD2-CBB8789B87B6.jpeg

02C5A806-B0C2-4B25-91B1-EF6C614A8613.jpeg

AE3FE740-589E-4CD0-A1E2-6614155B0C87.jpeg

65B81BE8-9F93-4B11-ABE0-8D27BAE42F11.jpeg

37DE6BF0-D530-48DF-8ED6-C3D8B4BCEBC1.jpeg

EB544016-FF99-4188-97A7-2293DA70F7CE.jpeg

E5DCA7E7-1FB4-4587-9461-AC279E76AA22.jpeg

D3D41556-88AC-4640-B983-1FF4F3BE1D6C.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...