Gå til innhold

Lorriz 525i og 535ia fra side 32


Bimmerlorris
 Share

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, viggo E34 skrev:

Noen små tilbakeskritt må man regne med men er bare å brette opp armene gjøre det omgjenn. Så lenge det blir gjort årdentlig så er det jo greit:-D

Bare å stå på videre, bra jobba :)

Ja når man er såpass urutinert så må man vel regne med både dobbelt og trippelt med "om igjen" innimellom 😂 Men må si jeg er litt stolt av meg selv og ikke minst av resultatet på lakkjobben av toppdekselet 😃 Det ble jaggu rent og jevnt 😃 Ser jo sååå mye bedre ut enn det flassa faenskapet som satt der før 😂

Takk for tilbakemelding og oppmuntring Viggo 🙏

Endret av Bimmerlorris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, fxslin skrev:

Synes det toppdekslet så ut til å bli veldig bra! Fort gjort å glemme noen småting her og der, bra du oppdaget før evt. oppstart!

Bra jobba!

Takk takk fxslin 😃 Ja det ble faktisk veldig pent resultat til å være lakkert med boks 👍 Glad jeg ikke var fullstendig Airhead og begynte å kjøre med dette før jeg oppdaget det 🙏😜 Har du no prosjekttråd her du også ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Bimmerlorris skrev:

Takk takk fxslin 😃 Ja det ble faktisk veldig pent resultat til å være lakkert med boks 👍 Glad jeg ikke var fullstendig Airhead og begynte å kjøre med dette før jeg oppdaget det 🙏😜 Har du no prosjekttråd her du også ? 

Ja har en liten tråd. Vil nok ikke kalle det for en prosjekttråd, men mer en "se hva jeg pusler med" tråd :-)

Tar sjansen på legg link til deg her!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ja, i påvente av avgjørende deler fra Koed, som posten tydeligvis strever med å klare å få oppover til Hamar, får jeg heller bedrive litt detailing 👍 

Girkassen, som alt annet, var forferdelig nedklint av seig gammal olje. Så da var det bare å ta med seg vaskeremediene (malekoster, stålbørster, og mengder med whitesprit og avfetting) og komme seg under bilen og gyve løs 😉

Fytte rakkern for et slit det var å ligge der i kinkige stillinger og gnikke og gnu 😜 Men med pågangsmot og tålmodighet, fikk jeg da ihvertfall bort det verste klinet. 

En annen ting er at det er en del rust i bagasjerommet. Heldigvis (håper jeg) ser det ut til å være overflaterust og har begynt så smått å pusse det rent. 

Lurer litt på om jeg skal matte ned alt der og spraye det i orginalfargen eller om jeg bare skal lakke det med no annet. Forslag tas i mot 😃

Ja ja, slenger som vanlig ut litt bilder av girkassevasken. Bilder av bagasjerommet kommer 👍

IMG_0136.JPG

IMG_0137.JPG

IMG_0139.JPG

IMG_0140.JPG

IMG_0141.JPG

IMG_0142.JPG

IMG_0143.JPG

IMG_0144.JPG

IMG_0146.JPG

IMG_0148.JPG

IMG_0149.JPG

IMG_0150.JPG

IMG_0151.JPG

IMG_0153.JPG

IMG_0154.JPG

IMG_0155.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smådetaljenes dag i dag 😃

Først var det rengjøringen av girkassa og områdene rundt (i grunn ikke en smådetalj), deretter var det å hekte på eksosoppheng som manglet, så ny plastforing på girspaken som var så lealaus 😖  

Avsluttet dagen med å pusse vekk rusta i bagasjerommet og behandle det med "Rusteater" 

Så nå får det stå å tørke til i morra mens jeg selv tar i bruk lørdagskvelden med god mat og drikke i hyggelig lag med gode venner 👍🎉

IMG_0156.JPG

IMG_0164.JPG

IMG_0157.JPG

IMG_0158.JPG

IMG_0159.JPG

IMG_0160.JPG

IMG_0161.JPG

IMG_0162.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En støter visst på flere utfordringer jo mer en plukker og demonterer 🤔 Så det må jeg slutte med 😂 

Gjennomrusta bensinrør. Syntes det var litt lite pent utført arbeid på bensinrøret, så jeg begynte å bøye litt for å få det tettere inntil tanken. Resultatet ble at metallrøret som lå oppå tanken viste sitt "sanne ansikt". Gjennomrusta og dermed knakk det da jeg skulle forme kobberrøret mer i flukt med tanken. 

Bolten som holder det ene tankfestet er så herpa (tidligere arbeid ?) at det er umulig å få løsna med de verktøyene jeg har. Mulig en liter med rustløser, wisegrip og varme kan gjøre susen, men jeg har ikke wisegrip og varme. Heldigvis var bolten til venstre side (der tanken måtte litt ned) i orden slik at jeg fikk av det båndet og dermed senka tanken nok til å komme til og løsne bensinslangen 🙏

Så i morra får jeg stikke og kjøpe bensinslange og få dette faenskapet tett. 

Neste utfordring er festet til støtfanger. På den ene siden er festet ikke heeeelt rusta i filler så det kan kanskje holde noen år til, men på venstre side er det nesten ikke noe stål igjen 😞 På høyre side er festet sveisa på (dette visste jeg, da tidligere eier opplyste om det) og på venstre side er boltene så ihjelrusta at det kommer aldri å kunne løsne med verktøy. Tipper det må kuttes av. 

Så er spørsmålet; finnes det karosserideler til disse bilene, sånn at det kan skjæres ut og sveises inn nytt der hvor festene sitter ? Eller må jeg bare få et karosseriverksted til å lage på mål ? Er jo viktig at dette gjøres korrekt, mtp at fangeren skal passe på disse festene. 

Uansett, dette er det eneste jeg skal få fiksa på en proff måte, for denne bilen er nesten "far too gone" dessverre. Så her blir det ikke lagt noe særlig mer penger. Denne bilen får nok meg som siste eier, men får gjøre det beste ut av det og forhåpentligvis ha en ålreit 525 en stund ihvertfall. IMG_0169.thumb.JPG.4ef27f1bf2e4dbfeb05938002c43bdaf.JPGKnakk tvert av da jeg dro litt i det 😖

IMG_0168.JPG

IMG_0170.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger ut et bilde til der jeg har markert. Det er her jeg lurer på om det kan finnes orginalt karosseribit å få kjøpt, slik at det kan kappes ut her og sveises inn nytt slik at jeg kan kjøpe nye fangerfester og skru på. Er jo viktig å få dette i korrekte mål slik at ikke fangeren kommer skjevt på. IMG_0170.thumb.JPG.4d67173fabd30c53aae5420b108a5d1c.JPGIhjelrusta.com 😖 Faen som jeg hater rust ass !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du lorriz du lorriz! Er godt å se at bilen får det stellet den fortjener etter å allerede ha hatt sine glansdager før den forfalt og ble utsatt for masse hurtige løsninger og lite omsorg.

Stakkar bilen ble veldig lite tatt vare på siste tiden, og nedgradert med fjerning av deler og dill og dull før den ble pisket på isbane og snøføre på østlandet 😢

Likevel så blir jeg litt trist når du gir bilen "dødsdommen" i siste innlegg her! 90% av alle e34er i landet har opprustede bakfangerfester og bensinrør over tanken! Skjønner du blir demotivert av slike ting, det blir jeg også, men dette er ikke noe problem :) og slikt stell den får nå er det bil i mange år til! Grunnen til at bensinrør ++ er midlertidig fikset var at jeg skulle ned med bakstilling for å bytte bensinrørene og gå over foringene i bakstillingen. Noe som forsåvidt er kosejobb når man først har alt demontert. Festene til tanken får du fikset nye og bakfangefestene kan du enten bare sveise på noen i bedre stand, eller så må du kappe ut i bjelken de sitter i og sveise på nye mutters på baksiden og lappe sammen igjen :) dette får du noen til å hjelpe deg med!

du nærmer jo deg med stormskritt en flott 525 her så ikke mist motet! 😎

Ble langt svar fra meg nå, men har ikke vert inne på tråden din enda og akkurat lest gjennom 😅 her skal det følges med! Selv om jeg får oppdateringer på meldinger og facebook også! Så må du bare fortsette å gi en lyd om du lurer på noe! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AHellem skrev:

Du lorriz du lorriz! Er godt å se at bilen får det stellet den fortjener etter å allerede ha hatt sine glansdager før den forfalt og ble utsatt for masse hurtige løsninger og lite omsorg.

Stakkar bilen ble veldig lite tatt vare på siste tiden, og nedgradert med fjerning av deler og dill og dull før den ble pisket på isbane og snøføre på østlandet 😢

Likevel så blir jeg litt trist når du gir bilen "dødsdommen" i siste innlegg her! 90% av alle e34er i landet har opprustede bakfangerfester og bensinrør over tanken! Skjønner du blir demotivert av slike ting, det blir jeg også, men dette er ikke noe problem :) og slikt stell den får nå er det bil i mange år til! Grunnen til at bensinrør ++ er midlertidig fikset var at jeg skulle ned med bakstilling for å bytte bensinrørene og gå over foringene i bakstillingen. Noe som forsåvidt er kosejobb når man først har alt demontert. Festene til tanken får du fikset nye og bakfangefestene kan du enten bare sveise på noen i bedre stand, eller så må du kappe ut i bjelken de sitter i og sveise på nye mutters på baksiden og lappe sammen igjen :) dette får du noen til å hjelpe deg med!

du nærmer jo deg med stormskritt en flott 525 her så ikke mist motet! 😎

Ble langt svar fra meg nå, men har ikke vert inne på tråden din enda og akkurat lest gjennom 😅 her skal det følges med! Selv om jeg får oppdateringer på meldinger og facebook også! Så må du bare fortsette å gi en lyd om du lurer på noe! :)

He he, jeg gir meg ikke sååå lett 😉 Nå har jeg pussa vekk myyye av rusta. Hjulbuene bak, innsiden av bakskjermen og alt av rust i bagasjerom og detaljer rund om ved bagasjelokk-området og behandlet det med rustfjerner som også funker som primer. Men tenker det kan være lurt å behandle det med ytterligere grunning.

Ang fangerfestene så skal jeg stikke bort på et karosseriverksted og høre om pris på nytt stål med fastsveisa mutter sånn at jeg kan montere på nye fangerfester på den egentlige måten. Blir det for dyrt så ber jeg de bare sveise på en ny på venstre side. Budsjettet mitt er nesten overskredet 🤔

Hva skjedde egentlig med at du nærmest ga den opp på slutten ? Hva vet du årsak til at så og si alt i motorrom og girkassa var oversprøyta med olje ? Det rimer liksom ikke kun med en defekt toppdekselpakning 😜 Og vet du om kløtsjen er grei på kassa og kassa generelt ? Nå er absolutt alt rengjort, så håper ikke det dukker opp masse lekkasjer fra andre deler av motor/kasse 🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puhh, dagen i dag har handlet kun om rust og forsøk på å fjerne/redusere så mye som mulig. 

Så i dag ble hjulbuer bak og innsiden av bakskjermene slipt ned etter beste evne og behandlet med rusteater.

Dette er så og si samme jobben jeg tok på Brocaten og på den har fremdeles ikke rusta kommet tilbake 👍 Så håper det blir sånn her også 🙏

IMG_0175.JPG

IMG_0176.JPG

IMG_0177.JPG

IMG_0178.JPG

IMG_0179.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, viggo E34 skrev:

Blir meget bra dette lorris :) bare å fortsette den gode jobbinga :)

Takk takk Viggo 😃 Ja jeg holder koken og gir ikke opp dette prosjektet. Har man sagt A får man også si B 😉 Nå håper jeg bare at jeg kan få fiksa noen hull her og der for en ikke så altfor store kostnader 🙏 Blir det for dyrt, blir det å bruke "båtfix" 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir jo kjempebra, men håper folk ser dette og skjønner hvor mye jobb du legger i det, og hvorfor det er forskjell på en bil til 25 og en til 60 som alle mener er "dyrt". Ting koster penger og tar tid 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Bimmerlorris changed the title to Lorriz 525i og 535ia fra side 32

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...