lenabergstrom Skrevet Mars 13, 2017 Share Skrevet Mars 13, 2017 Har sjekket litt rundt og fikk opp dette (se bilde) når jeg trykket på service-check i bilen min. Lurer på hva det betyr? Finner det ikke i infoheftet i bilen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torbjørn E39 Skrevet Mars 13, 2017 Share Skrevet Mars 13, 2017 Intervall for sjekk av partikkelfilter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Waterhouse Skrevet Mars 13, 2017 Share Skrevet Mars 13, 2017 Tror det er en servicemelding for utslippstest. Muligens EU-kontroll snart? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet Mars 13, 2017 Share Skrevet Mars 13, 2017 Indikerer en utslippstest. Du finner den, sammen med alle andre mulige symboler i instruksjonsboken. Om den kom plutselig, og lyser rødt kan det bety en feil med utslippene, men det må andre med mer detaljkunnskap uttale seg om. På bildet over er den vist som en forestående serviceaktivitet, og er helt udramatisk. (Ut fra datoen, og fargen på symbolet, så antar jeg det er et gammelt bilde som er funnet på nett). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lenabergstrom Skrevet Mars 13, 2017 Forfatter Share Skrevet Mars 13, 2017 2 minutter siden, Mr B skrev: Indikerer en utslippstest. Du finner den, sammen med alle andre mulige symboler i instruksjonsboken. Om den kom plutselig, og lyser rødt kan det bety en feil med utslippene, men det må andre med mer detaljkunnskap uttale seg om. På bildet over er den vist som en forestående serviceaktivitet, og er helt udramatisk. (Ut fra datoen, og fargen på symbolet, så antar jeg det er et gammelt bilde som er funnet på nett). Bildet er tatt av min bil i går, derfor jeg lurer på hva det er, med tanke på at jeg akkuratt har hatt full service på bilen min da den er nylig kjøpt av meg. Vi tenkte kanskje at datoen indikerer sist gang dette ble sjekket på service, at det er en typ intervall servicelingnende ting. Men finner ikke ut om det noe jeg bør tenke på, eller om jeg kan ta det ved neste service for eksempel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet Mars 13, 2017 Share Skrevet Mars 13, 2017 Det er merkelig. Da beskriver den en forestående service til en dato som er 2 år gammel. (Er den på overtid, så skal den stå i rød farge). Jeg ville fått lest ut evt feilkoder, og evt nullstilt denne. Snakk i såfall med verkstedet som tok servicen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lenabergstrom Skrevet Mars 13, 2017 Forfatter Share Skrevet Mars 13, 2017 3 minutter siden, Mr B skrev: Det er merkelig. Da beskriver den en forestående service til en dato som er 2 år gammel. (Er den på overtid, så skal den stå i rød farge). Jeg ville fått lest ut evt feilkoder, og evt nullstilt denne. Snakk i såfall med verkstedet som tok servicen. Skal snakke med de på verkstedet. Men jeg har ingen feilkoder, alle er fjernet, bortsett fra en som de ikke fikk til å fjerne, da denne sier at det er feil på diesel partikkel filteret mitt, men min far mener at det ikke er diesel partikkelfilter på min bil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Mars 13, 2017 Share Skrevet Mars 13, 2017 Et verksted resetter så og si aldri en slik servicemelding, bare så det er nevnt. Det må gjøres selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lenabergstrom Skrevet Mars 13, 2017 Forfatter Share Skrevet Mars 13, 2017 2 minutter siden, Reef89 skrev: Et verksted resetter så og si aldri en slik servicemelding, bare så det er nevnt. Det må gjøres selv. Ikke engang hvis den er så gammel og de har nylig hatt service på den? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Mars 13, 2017 Share Skrevet Mars 13, 2017 Ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Mars 13, 2017 Share Skrevet Mars 13, 2017 Det der er sånn avgass test som vi ikke har i Norge. Er vel det i Tyskland og Statene. Den kan du bare endre dato på. Sett den på et årstall langt fram i tid, for den har egentlig ingen betydning for oss her i Norge. lagunilla reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lenabergstrom Skrevet Mars 13, 2017 Forfatter Share Skrevet Mars 13, 2017 2 timer siden, DanielStance skrev: Det der er sånn avgass test som vi ikke har i Norge. Er vel det i Tyskland og Statene. Den kan du bare endre dato på. Sett den på et årstall langt fram i tid, for den har egentlig ingen betydning for oss her i Norge. Tusen takk for svar! Daniel. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet Mars 16, 2017 Share Skrevet Mars 16, 2017 For ordens skyld, så har feil på partikkelfilter et annet symbol. Det ser slik ut: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå