Gå til innhold

E87 - Ettermontere cruisekontroll?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Åja, så digg! Kjenner jeg savnet det når det ble 20 mil med langkjøring i går :) Da må det skaffes og monteres! Takk for svar.

Skrevet

Vurderte å ettermontere CC selv, men etter 60 tusen kjørte kilometer med bilen, er ikke savnet så stort. Trives med min spartansk utstyrte 1-serie. Den har sportsseter (for mange justeringsmuligheter sier enkelte passasjerer; jeg kunne ikke vært mer uenig :-P ) og et tykt og deilig skinnratt. Og manuelt klimaanlegg. 8)

Skrevet

Er vant med CC i E39'en, bruker det ganske ofte når jeg ligger på kjedelig motorvei og følger fartsgrensen. Så synes det er kjekt å ha :) Spesielt om det er så lett å montere.

Skrevet

Det er ikke sikkert du trenger og kode noen ting. Jeg gjorde det samme i min Z4 (E85) Det sto i instruksjonene at det måtte kodes om men jeg bare plugget inn i bryteren i kontakten så virket det. 

Skrevet

Her må man nok kode for at den skal fungere. Det fungerer litt annerledes på disse, og alt er en generasjon nyere enn e85/e86 Z4.

Skrevet

Har sett på dette selv, her er en DIY for 09 1-serie, med delenummer og alt. Helt rett frem er det dog ikke nødvendigvis. Du får bare lese der om problemer og utfordringer, og vurdere om dette er noe du vil påta deg.

For min del har jeg satt prosjektet på vent. Kjører ofte turer på 20 mil, men da liker jeg å leke meg litt, så har heller brukt noen kroner på å tune motoren. Ingenting motvirker faren for å blunde av bak rattet som litt fartslek på øde veier. :D

Skrevet
8 timer siden, Gabz skrev:

Fortsatt greit for meg :lol: Kreves det noe spesielt til kodingen eller holder det med INPA e.l.?

NCS Expert holdet det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...