Gå til innhold

F34 320D Gran Turismo - Ny bil på plass


Gorg
 Share

Anbefalte innlegg

Gratulerer så mye med nytt hus :) Så slettes ikke verst ut det der. Flott utsikt ser det ut til.

Blir spennende å følge med på. Regner med du slenger inn noen bilder i ny og ne enten her eller på instagram.  

Endret av StigJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, papertiger skrev:

Har vært i en slik prosess med utbygger selv da vi kjøpte prosjektert rekkehus - kan være krevende men ta med dere erfaringer fra slik dere har det nå. Da er det mye lettere å vite hvordan dere vil ha det i neste bolig. :) Og noe må bare finnes ut av etterhvert som en bor det inn.

Vi har jo allerede planene klare, og klare ønsker om endringer på rom, material og funksjoner. 

Mye av det vi savner i vårt hus får vi i dette. Stort uteområde, stort inngangsparti, vaskerom i tilknyttning inngangsparti, større kjøkken, full høyde i 2.etg. Andre ting som 5m takhøyde i stue, walk-in closet, store soverom, masse bodplass er jo bonus. 

Også er det jo helt nytt 😃

Får kjørt bilen varm til jobb, noe som også er bonus 😎

 

3 timer siden, Fahad skrev:

Gratulerer Gorg! :)

Takker @Fahad

1 time siden, StigJ skrev:

Gratulerer så mye med nytt hus :) Så slettes ikke verst ut det der. Flott utsikt ser det ut til.

Blir spennende å følge med på. Regner med du slenger inn noen bilder i ny og ne enten her eller på instagram.  

Takk skal du ha @StigJ

Ser ikke like mye som nå, men er mye nærmere naturen, og 100m til strandlinja (uten å gå forbi andre hus og veier), hvor man kan sitte på benk å se på Lofotveggen, fiske, spille fotball (ja det er en liten fotballbane der 😮, ikke moderne, men to mål)

Vurderer å lage en instagramkonto for dette, eventuelt at samboern legger ut i prosessen. Men noe kommer nok både her inne og på min instagram :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, StigJ skrev:

Det der ser så rakleverk ut. Du må heller kjøre på med fast nedfelt i gulv. Denne f.eks.

https://www.efmotor.no/produkt/techlift-s2-sakselofter-loftebukk/

 

Mulig, er vel mest for å ha portabel løftebukk.

Den så solid ut! Har du montert en sånn selv?

Må vel legge et trekkerør fra nedfellinga til påkobling kompressor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den @StigJ linker til er også "portabel", og noe jeg mye heller hadde valgt. Fordel å legge ting klart om man skal felle den ned ja, men den kan også stå slik at man kjører over den, evt. vipper den opptil en vegg e.l.

Jeg her vanlig sakseløfter med mulighet for å løfte i full høyde, og eg hadde nok vurdert det også om jeg likevel skulle bygget nytt. Fordelen med denne kontra den @StigJ linker til er at min har to separate løftere, og ingenting i midten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, awt skrev:

Den @StigJ linker til er også "portabel", og noe jeg mye heller hadde valgt. Fordel å legge ting klart om man skal felle den ned ja, men den kan også stå slik at man kjører over den, evt. vipper den opptil en vegg e.l.

Jeg her vanlig sakseløfter med mulighet for å løfte i full høyde, og eg hadde nok vurdert det også om jeg likevel skulle bygget nytt. Fordelen med denne kontra den @StigJ linker til er at min har to separate løftere, og ingenting i midten.

Har du link til den? Hva ligger den på i pris?

Vi kommer jo til å ha et budsjett på huset, så tar ikke av med tilvalg på garasjen :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte min brukt på Finn.no, så man må ikke bruke mangfoldige titalls tusen. :)

Aner ikke hva nypris kan ha vært, men tipper 20-25 et sted.

Uansett om du velger å kjøpe bukk nå, eller kanskje om tre år hadde jeg uansett planlagt for dette, og heller bare dekket til hullene med noe. Det koster tilnærmet ingenting å legge klart for dette når du bygger garasje, men om du tar en titt i tråden min vil du se at det er "litt" arbeid om man skal gjøre det i ettertid. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den fra bilnerden og er fornøyd med den. Men som sagt over, skulle jeg bygget ny garasje, hadde jeg kjøpt en for nedfelling i gulvet 😉

Her er den under en 5GT. Eneste jeg ser som problem med dem, er at det ikke er noe mulighet for lengre mellom løftepunkter

IMG_0723.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Gorg skrev:

image.thumb.jpg.1b388a56ff99f02f4d223509e42f38a7.jpg

Da har vi kjøpt hus, dvs et hus som skal bygges 😃

Gratulerer så masse!

Artig at det er onkelen min som eier samme huset på siden :)  og besteforeldrene mine som eier tomta nedover der! 

Utrolig fint hus med mye potensiale for oppgraderinger :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Snowbiz skrev:

Gratulerer så masse!

Artig at det er onkelen min som eier samme huset på siden :)  og besteforeldrene mine som eier tomta nedover der! 

Utrolig fint hus med mye potensiale for oppgraderinger :) 

Kult, Ole er onkelen din? Hyggelig kar han :) 

Var på besøk hos han før vi bestemte oss. Spørs om vi får et like avansert hus som han, det var mye spesielle installasjoner :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Gorg skrev:

Kult, Ole er onkelen din? Hyggelig kar han :) 

Var på besøk hos han før vi bestemte oss. Spørs om vi får et like avansert hus som han, det var mye spesielle installasjoner :) 

Hehe jepp, eller er brodern til stefaren min :) 

Han jobber med automasjon så skulle vell bare mangle at han har ordnet seg DALI styring i huset :P 

Du får hilse han fra Alexander neste gang du ser han ;)

Nårtid står huset deres ferdig ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Snowbiz skrev:

Hehe jepp, eller er brodern til stefaren min :) 

Han jobber med automasjon så skulle vell bare mangle at han har ordnet seg DALI styring i huset :P 

Du får hilse han fra Alexander neste gang du ser han ;)

Nårtid står huset deres ferdig ? 

Det skal jeg gjøre :) 

 

Tipper ikke det blir like avansert hos oss. Men bra blir det. Og like stort 😃

Skal være ferdig i februar/mars neste år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei hytte en kilometer unna tomta (uten innlagt vann) med takst på 1.9 millioner, gikk for en million over takst! Sprøtt! 

Ikke tvil om at det var et lurt valg 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Gorg changed the title to F34 320D Gran Turismo - 100000 km! Ekstralys??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...