Gå til innhold

Bmw e36 dårlig selv sentring og følger veien for mye.


Essolesso
 Share

Anbefalte innlegg

Har en bmw e36 318is som eg sette supersport black evolution coilovers på ifjor å hadde 0 problem med styringen . Hadde så bilen inne på EU kontroll å fekk beskjed om at det var slark i styreledda å bytta disse på begge sider. Å etterpå har det vert dårlig selvoppretting/sentring og hjulene følger veien så masse at det er farlig å kjøre bilen.

Har hat bilen på verksted for å få stilt inn Hjulstillingen igjen, men dei seier at dei får ikkje stilt hjulstilingen rett på grunn av coilovers som står på. Syntes dette høyres ganske rart ut fordi før eg bytta styreledda så hadde eg bilen inne på hjustllingskotroll på et annet verksted å dei hadde 0 problem med å gjøre det.

Er det noe andre ting som kan forårsake problema med selvoppretting å de at bilen følger veien for mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

caster og spissing får man innafor, spes spissing er det som vil avgjøre dette dersom det er hjulvinkler. Camber blir litt "utenfor" bmw sine anbefalinger somregel, men litt mere camber gjør den egentlig bedre å kjøre.

Har du bilde av hjulstillingsarket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Essolesso skrev:

Har en bmw e36 318is som eg sette supersport black evolution coilovers på ifjor å hadde 0 problem med styringen . Hadde så bilen inne på EU kontroll å fekk beskjed om at det var slark i styreledda å bytta disse på begge sider. Å etterpå har det vert dårlig selvoppretting/sentring og hjulene følger veien så masse at det er farlig å kjøre bilen.

Har hat bilen på verksted for å få stilt inn Hjulstillingen igjen, men dei seier at dei får ikkje stilt hjulstilingen rett på grunn av coilovers som står på. Syntes dette høyres ganske rart ut fordi før eg bytta styreledda så hadde eg bilen inne på hjustllingskotroll på et annet verksted å dei hadde 0 problem med å gjøre det.

Er det noe andre ting som kan forårsake problema med selvoppretting å de at bilen følger veien for mye?

Verkstedet som tok firehjulskontroll for meg mente å vite at det ene endeleddet litt var lenger det andre, altså fysisk lengde. Kan være forskjell på endeleddene. Ikke veldig sannsynlig, men muligheten vil jeg tro er der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ytre og indre endeledd. Disse skrur du sammen så du får "ett stag" med ledd i hver ende. Den ene enden festes i tannstanga og den andre i spindelen. Det kan nå hende at totallengden på endeleddet på venste og på høyre side ikke er helt likt, men det har nå heller ikke noe å si så lenge du har sentrert tannstanga og rattet før du justerte spissingen. Spissingen på E36 skal være noen desimaler av én grad med toe-in. Dette er i praksis det eneste du kan justere foran på en vanlig E36. Har du en M3-foring i bakre bærearm eller en annen eksentrisk foring, samt eventuelle justerbare tårnlagere så kan du få justert mer. Når man senker en del så vil det selvfølgelig endre geometrien i understellet og det er ikke uforventet at et verksted ikke vil greie å stille alt inn "innenfor spec" på en E36, men spissinga skal man greie uten problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...