EspJoh97 Skrevet Mai 15, 2017 Share Skrevet Mai 15, 2017 Hei! Har senket bilen og hatt den på 4-hjulskontroll. Er senket 40/20. Kjørte med bilen 2 uker før jeg fikk tatt 4-hjulskontroll, men 2 uker etter jeg hadde tatt det så punkterte ene bakdekket mitt. Og det var på grunn av at det var helt nedslitt. Har lest at man får justert lite på camber bak på e46. Så lurer da på om jeg trenger justerbare camberstag for å ikke slite dekk så fort. Eller om det er en annen måte å "bremse" dekkslitasjen på? Om det hjelper med høyere eller lavere lufttrykk i dekkene feks? Akkurat satt på nye bakdekk og kjenner at dekkene blir varme på samme sted etter jeg har kjørt. De dekkene som punkterte var riktignok ganske jevnt slitt fra før, men ser for meg at de nye dekkene vil slites like fort. Takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspJoh97 Skrevet Mai 15, 2017 Forfatter Share Skrevet Mai 15, 2017 Er en e46 sedan 1999 modell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet Mai 15, 2017 Share Skrevet Mai 15, 2017 (endret) Spissing, ikke camber. 20mm senk er så lite at det er null problem å justere inn med org. Grunnen til at folk kjøper stag er for at de må ha mere camber, ikke mindre. ( pga breie hjul med lav et) Endret Mai 15, 2017 av hsd EspJoh97 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspJoh97 Skrevet Mai 16, 2017 Forfatter Share Skrevet Mai 16, 2017 Okei, men burde ikke spissinga vært i orden etter jeg har vært på 4-hjulskontroll? Kan det være noen slitte foringer som har skylda? Eller skal jeg levere den på verksted igjen, å be dem gjøre det ordentlig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspJoh97 Skrevet Mai 16, 2017 Forfatter Share Skrevet Mai 16, 2017 10 timer siden, hsd skrev: Spissing, ikke camber. 20mm senk er så lite at det er null problem å justere inn med org. Grunnen til at folk kjøper stag er for at de må ha mere camber, ikke mindre. ( pga breie hjul med lav et) ^ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet Mai 16, 2017 Share Skrevet Mai 16, 2017 (endret) Har du fått noe målebrev etter kontrollen da? Hadde forstått de kanskje hadde slitt om du hadde hatt 80mm senk forran og 60mm bak, men 40/20 er jo knapt det bmw senker bilene med m-sport understell. Endret Mai 16, 2017 av hsd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspJoh97 Skrevet Mai 16, 2017 Forfatter Share Skrevet Mai 16, 2017 4 timer siden, hsd skrev: Har du fått noe målebrev etter kontrollen da? Hadde forstått de kanskje hadde slitt om du hadde hatt 80mm senk forran og 60mm bak, men 40/20 er jo knapt det bmw senker bilene med m-sport understell. Ja er nok på grunn av spissinga. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspJoh97 Skrevet Mai 16, 2017 Forfatter Share Skrevet Mai 16, 2017 Men ser jo bra ut i følge tabellen der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind.J Skrevet Mai 17, 2017 Share Skrevet Mai 17, 2017 Det der ser ikke ut som spissing/camber. Den delen som er utslitt er ikke engang borti bakken. Subber dekket i mot noe på bilen? Ville sjekket det først. Spacers neste? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspJoh97 Skrevet Mai 18, 2017 Forfatter Share Skrevet Mai 18, 2017 8 timer siden, Øyvind.J skrev: Det der ser ikke ut som spissing/camber. Den delen som er utslitt er ikke engang borti bakken. Subber dekket i mot noe på bilen? Ville sjekket det først. Spacers neste? Ja det var det første jeg tenkte også. Men etter det jeg kunne se så er det god klaring før den tar borti noe på bilen. Er bare 225 på orginalt innpress så det burde jo gå fint. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet Mai 18, 2017 Share Skrevet Mai 18, 2017 Ser mer ut som spissing enn camber ja. Kjører du med heftig dekkstrekk? Det kan potensielt forsterke problemet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspJoh97 Skrevet Mai 18, 2017 Forfatter Share Skrevet Mai 18, 2017 1 time siden, Mr B skrev: Ser mer ut som spissing enn camber ja. Kjører du med heftig dekkstrekk? Det kan potensielt forsterke problemet. Har minimalt til ingen dekkstrekk. Leverte bilen til dem som tok 4-hjulskontrollen istad, så får høre hva dem mener. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anathema Skrevet Mai 18, 2017 Share Skrevet Mai 18, 2017 Det kan ligne på den punkteringen jeg hadde. http://bimmers.no/forums/topic/787885-ekstrem-dekkslitasje-f11/?page=2#comment-3146314 Har heller ikke funnet ut hva det kom av, ingen problemer med dekkene etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind.J Skrevet Mai 18, 2017 Share Skrevet Mai 18, 2017 Ble du noe klokere?? Venter i spenning på svaret, i tilfellet man selv ender med dette problemet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspJoh97 Skrevet Mai 19, 2017 Forfatter Share Skrevet Mai 19, 2017 On 18.5.2017 at 16.46, Anathema skrev: Det kan ligne på den punkteringen jeg hadde. http://bimmers.no/forums/topic/787885-ekstrem-dekkslitasje-f11/?page=2#comment-3146314 Har heller ikke funnet ut hva det kom av, ingen problemer med dekkene etterpå. Hmm ja det så veldig likt ut, finner ikke ut hva det er jeg heller men det sliter på de nye dekkene også.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå