Gå til innhold

1994 E34 525Tds sedan (side 19).Kjøpt 1995 520i touring (side 64)!


opeth84
 Share

Anbefalte innlegg

Fin start på helga med nye pakninger til dieselpumpa i hus! Ser frem til ingen mer lekkasje og FORHÅPENTLIGVIS ikke mer nødmodus, så bilen kan få seg noen svært etterlengtet lengre kjøreruter 😊

Må få sjekket opp noen verksted i området som kan gi meg ca pris på arbeidet.

20190427_090547.thumb.jpg.6e1a4f19c26b28306e1a1794c7715a44.jpg20190427_090649.thumb.jpg.389338d6d02bf88da75faaa2866caae5.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja, langtur med E34 blir ikke feil. Gledermeg til jeg kan navigere min via en EU kontroll og få på skilt.

Bor i Ålesund stemmer det? Sjekka med Bilextra på Tverrveien, Blindheim? har tenkt på å bruke dem selv på mine (E34 og F10) hadde vært greit å høre hvilken erfaring andre har/får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mortenej skrev:

Se der ja, langtur med E34 blir ikke feil. Gledermeg til jeg kan navigere min via en EU kontroll og få på skilt.

Bor i Ålesund stemmer det? Sjekka med Bilextra på Tverrveien, Blindheim? har tenkt på å bruke dem selv på mine (E34 og F10) hadde vært greit å høre hvilken erfaring andre har/får.

Langtur med E34 er topp! Har hatt mange gode turer med E34 opp igjennom, og det er ingenting å si på komforten! 
Forstår den - både gruer og gleder meg til å få tatt min på eu kontroll, men har lyst å få fikset det meste før den tid,så det ikke blir en deprimerende lang mangellapp! Må ha tvi tvi med din E34 iallefall!

Flyttet nylig fra Ålesund etter at jeg har bodd der i endel år! Takk for tipset! Kan jo ha det i bakhodet iallefall! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sveigis skrev:

Gleder meg på dine vegne når denne bilen funker som den skal 😀.

Og med fungerende pumpe ,går den nok som den skal .

Tusen takk! Hyggelig sagt av deg! Ja håper og tror det jeg også! Da er det iallefall ett problem mindre å tenke på 😆 
Håper også på flere dager med opphold, så får jeg sikkert mer motivasjon til å mekke. Det vises mer og mer at bilen har stått en stund nå -_-}
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det blir go gang her nå Tor Magne:applause: 

Hadde vært gøy å sett noen av disse prosjektene man følger her inne på no treff å evt sammkjøre om man skal å no større treff:bmw:

Endret av viggo E34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.4.2019 den 2.54, viggo E34 skrev:

Håper det blir go gang her nå Tor Magne:applause: 

Hadde vært gøy å sett noen av disse prosjektene man følger her inne på no treff å evt sammkjøre om man skal å no større treff:bmw:

Takk for det, Viggo! Håper det jeg også!

Ja, enig! Vært kjekt å sett mer til både bilene man følger og ikke minst bli mer kjent med de som har desse bilene! MÅ få kommet meg på noen treff snart!😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Fysj, så dårlig jeg er på å oppdatere her! 🙄 Er allikevel stadig i tankemodus mtp touringen og hvilke planer som lar seg realisere når det kommer til kunnskap og penger. Tenker å få handlet inn mer verktøy og gå i gang med rust som kommer snikende - lurer på om en dremel kan fungere til å pusse bort overflaterust i bunn av dørene bl.a.🤨

Skal også få kjøpt inn nye sommerdekk,så jeg kan få kjørt bilen litt samt bestille en time hos verksted for dieselpumpa - dette kommer til å bli en dyr sommer, har jeg stor mistanke om 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tor magne, nå husker ikke jeg helt hvordan det lå ann med denne tdsn mtp eu å skilter. Men jeg ville nokk prioritert skilter og få mer glede av bilen, unner deg absolutt å få denne på veien. Men hadde hatt mer glede i bruke den litt, å heller ordne småplukk på dører osv på sikt. Vi tenker alle forskjellig, å du må gjørre dette i den rekkefølge som blir riktig for deg😉

Håper uansett å se masse oppdateringer her fremover:bmw:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, viggo E34 skrev:

Tor magne, nå husker ikke jeg helt hvordan det lå ann med denne tdsn mtp eu å skilter. Men jeg ville nokk prioritert skilter og få mer glede av bilen, unner deg absolutt å få denne på veien. Men hadde hatt mer glede i bruke den litt, å heller ordne småplukk på dører osv på sikt. Vi tenker alle forskjellig, å du må gjørre dette i den rekkefølge som blir riktig for deg😉

Håper uansett å se masse oppdateringer her fremover:bmw:

Holder på og spare opp til penger for rep av pumpa og muligens ta en overhaling om jeg får grei pris, men må ha noe og gjøre i mellomtiden ;)  Sommerdekkene er så pass gamle at ene lekker luft, så nye dekk må jeg ha uansett :) Å jo, det er fortsatt nok å gjøre på bilen, men forhåpentligvis overkommelig! Men ser at dørene er begynt å bli en tanke rustne, og orker ikke dra på jakt etter nye dører :P Har derfor lyst å få ordnet dette før de er oppspiste av rust.😖

Takk for det, men motivasjonen er sånn midt på treet om dagene- nylig 1 år siden bortgang av min far, som fortsatt tærer endel på søvn og energi for meg.

Endret av opeth84
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg skrev en gang før ,så er det noen jeg unner en vil å få på veien så er det deg.😀

Men samtidig så ville jeg brukt absolutt alle prioriteringer på å få denne på veien og ta småtingene senere .

Det å kose med småting som smårust og dill er dobbelt så gøy når det mer alvorlige er fikset og borte fra to do listen.

Og etter to oppfiksinger på bil har jeg og skjønt det.

Er mye jeg jeg irriterte meg over på e28en ,men bestemte meg for at ,få fikset det som er viktig først ,så småtingene etterpå.

Så jeg håper at denne fine Tdsen kommer på veien snart og at Tor M kan få gleden av denne.😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, sveigis skrev:

Som jeg skrev en gang før ,så er det noen jeg unner en vil å få på veien så er det deg.😀

Men samtidig så ville jeg brukt absolutt alle prioriteringer på å få denne på veien og ta småtingene senere .

Det å kose med småting som smårust og dill er dobbelt så gøy når det mer alvorlige er fikset og borte fra to do listen.

Og etter to oppfiksinger på bil har jeg og skjønt det.

Er mye jeg jeg irriterte meg over på e28en ,men bestemte meg for at ,få fikset det som er viktig først ,så småtingene etterpå.

Så jeg håper at denne fine Tdsen kommer på veien snart og at Tor M kan få gleden av denne.😀

Tusen takk! :) Ja, du har anskaffet deg E28 også du nå! Gratulerer!😁 Var VELDIG fristet til å kjøpe E28 tidligere i år, men måtte sette foten ned, da Tds'en må bli prioritert først🙄 Du har ikke E28 bimmerstråd vel? 

Ja, sant det-småtingene burde vel egentlig komme etterpå før de større (og dyrere) reparasjonene er tatt. Er for ille å la bilen stå og ruste slik den har gjort en stund nå -_-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, opeth84 skrev:

Fysj, så dårlig jeg er på å oppdatere her! 🙄 Er allikevel stadig i tankemodus mtp touringen og hvilke planer som lar seg realisere når det kommer til kunnskap og penger. Tenker å få handlet inn mer verktøy og gå i gang med rust som kommer snikende - lurer på om en dremel kan fungere til å pusse bort overflaterust i bunn av dørene bl.a.🤨

Skal også få kjøpt inn nye sommerdekk,så jeg kan få kjørt bilen litt samt bestille en time hos verksted for dieselpumpa - dette kommer til å bli en dyr sommer, har jeg stor mistanke om 😅

Heisann.

Har prøvd meg med Dremel på min jakta på rust, og det er et godt supplement til vinkelsliper med pusseskive og drill med kruse.

Dremel har sine begrensinger, og levetiden på blader/skiver og annet er begrenset. men fant den god til å ta inne i kroker hvor jeg ikke kommer til med hverken drill eller vinkelsliper. Spm er hvor mye du skal ta. Sørg iallefall for å få godt med primer på før du lakkerer, ingenting som er så kjipt som at rusta kommer tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, opeth84 skrev:

Holder på og spare opp til penger for rep av pumpa og muligens ta en overhaling om jeg får grei pris, men må ha noe og gjøre i mellomtiden ;)  Sommerdekkene er så pass gamle at ene lekker luft, så nye dekk må jeg ha uansett :) Å jo, det er fortsatt nok å gjøre på bilen, men forhåpentligvis overkommelig! Men ser at dørene er begynt å bli en tanke rustne, og orker ikke dra på jakt etter nye dører :P Har derfor lyst å få ordnet dette før de er oppspiste av rust.😖

Takk for det, men motivasjonen er sånn midt på treet om dagene- nylig 1 år siden bortgang av min far, som fortsatt tærer endel på søvn og energi for meg.

ja man må bare ta ting i sitt tempo så blir det bra, ingen vits i å stresse å mase så man mister gnisten helt. :bmw:

vi heier på deg Tor Magne:kose: dette blir knall bra til slutt:applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • opeth84 changed the title to 1993 Bmw E34 Tds touring. Anskaffet 1994 E34 525Tds sedan (side 19)!
  • opeth84 changed the title to 1994 E34 525Tds sedan (side 19).Kjøpt 1995 520i touring (side 64)!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...