Gå til innhold

1994 E34 525Tds sedan (side 19).Kjøpt 1995 520i touring (side 64)!


opeth84
 Share

Anbefalte innlegg

Da er komplett lyktesett fremme ordnet og ventes å komme i posten snart. Fikk også en hyggelig melding av @oledra som har ordnet med fester til nakkestøtter til baksetet. Ikke skulle han ha noe betalt for det heller og til og med ordnet med levering! Blir litt paff-utrolig snilt gjort :D:bounce::clap:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er motoren friskmeldt. Mapsensor og dyser ok igjen. Da blir det å begynne med kanalarbeid. Ser ut til at det kun er venstre fremme som trengs å fikses, så det var en gladmelding å få! 😁 Bare småfeil hvor mesteparten kan jeg fikse selv før bilen blir eu godkjent igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye framskjermer straks i boks-verkstedet gav meg prisoverslag for lakkering av begge skjermer og det kommer på 7000 - nesten litt frista å lakkere selv, men har hørt at sølv er noe av den vanskeligste fargen å matche mot tilsvarende lakk. 🙄 Ble spurt om jeg ville de skulle ordne mer lakkering på bilen og eventuelt hellakkering - svaret ble selvsagt nei 😅 Men det fikk meg til å tenke om jeg skal på sikt spare opp til en hellakkering. Tanken frister..:crazy:

Fikk henta de "nye" lyktene. Var veldig godt pakket inn. De innerste lyktene er i mye bedre stand enn de jeg har nå, men ene ytterste lykta her er temmelig matt. Tenker jeg vil se om det går an å demontere kun innerste lyktene og bytte over til det andre settet som er på bilen.

20220324_163410.jpg

20220324_163618.jpg

20220324_164345.jpg

Endret av opeth84
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Var innom verkstedet og leverte litt deler i forbindelse med Eu kontrollen. Fikk snakket med mekaniker og viste meg hva som var grunnen til at motoren rykte i ny og ne. Det var lodda og dårlig kontakt på dyseledninga. Nå går motoren som den skal.

Mekaniker nevnte da jeg snakket om eksospotta på bilen, at det forrige eksosanlegget er ikke blitt kasta. Så da blir det å få kappet til og montere det senere 😁

Fant litt påbegynt rust i nærheten av diffen og bad de få tatt dette også. På sikt blir det å tectylere understellet. Var også noe mekanikeren anbefalte.

20220407_162734.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mortenej skrev:

Lenge til de er ferdige og du får tatt den ut?

Kanalarbeidet er ikke begynt på og skjermene kom nå for litt siden. De har prioritert motoren først og nå går den som den skal med fiksa dyseledning og map sensoren er ok igjen. 

Får håpe det ikke tar så lang tid- innerkanalene ser hele og fine ut og det er ikke største sveisearbeidet, virker det som 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lekker litt olje fra motorrommet en plass, men dette skal de få fikset. Kan jo hende det er så enkelt som gamle slanger en plass eller noen som ikke er skikkelig festa.

Litt mer bilder av hvor det må sveises fremme. 

Kanal venstre fremme:Screenshot_20220408-001945.thumb.png.a8984eadae2202fba334b948a98d70fb.pngScreenshot_20220408-002004.thumb.png.6dc359aa549eb5df345fdd573f90c6a2.png

Kanal høyre fremme:Screenshot_20220408-002029.thumb.png.ef7283653433b129f3ce78149166549c.pngScreenshot_20220408-002037.thumb.png.f51edd4110960f272f69f516759e2422.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt sveise arbeid her ja. Godt du har verksted som tar denne jobben.

Får håpe de ikke finner noe innover gulvet, da springer nok både tida og kronene raskt.

Endret av Mortenej
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sveigis skrev:

Dette bildet her :

C60756D9-9DD9-4137-B751-596980F540A6.png.aa079ef66bce0d13271ead1d8622819c.png

Er det opp mot innerskjerm foran ?

 

Det er det- de er optimistiske i forhold til rusten de har funnet hittil og mener det ikke skal være store arbeidet å få til. Bad de også om å fylle fluidfilm eller lignende i hullene som er laget til sideskjørtene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mortenej skrev:

Litt sveise arbeid her ja. Godt du har verksted som tar denne jobben.

Får håpe de ikke finner noe innover gulvet, da springer nok både tida og kronene raskt.

Ja, men det var absolutt mye verre på touringen. Kommer billigere unna ved å ikke ha takluke. Samt dette blir kun sommerbil fremover da jeg ønsker å bevare den fra all saltsørpa på vinterstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, opeth84 skrev:

Det er det- de er optimistiske i forhold til rusten de har funnet hittil og mener det ikke skal være store arbeidet å få til. Bad de også om å fylle fluidfilm eller lignende i hullene som er laget til sideskjørtene. 

Godt og høre Tor Magne .😊

Jeg måtte sveise der for 9 årsiden da det området er et dobbeltgulv eller hvordan jeg skal forklare det .

Der det er rust hos deg og når det skjæres bort ,kommer du til selve gulvet i bil .

Så satser på at du slipper og opp med teppe for å sveise der og ,men ser på bildet at det ser ut som rent stål og det er en bra ting .

Ser forøvrig at dysefeil med ledning var det jeg nevnte ,dette er en vanlig feil på disse om de oppfører seg som din gjorde.

Jaja får håpe at du nå kan få glede av denne bilen din nå snart 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sveigis skrev:

Godt og høre Tor Magne .😊

Jeg måtte sveise der for 9 årsiden da det området er et dobbeltgulv eller hvordan jeg skal forklare det .

Der det er rust hos deg og når det skjæres bort ,kommer du til selve gulvet i bil .

Så satser på at du slipper og opp med teppe for å sveise der og ,men ser på bildet at det ser ut som rent stål og det er en bra ting .

Ser forøvrig at dysefeil med ledning var det jeg nevnte ,dette er en vanlig feil på disse om de oppfører seg som din gjorde.

Jaja får håpe at du nå kan få glede av denne bilen din nå snart 😊

Ja, jeg nevnte dette til de for en stund siden, men stusset over at de ikke fikset det sist bilen var inne🤔 Bilen skal iallefall oppføre seg som normalt nå, utenom en lekkasje i motorrommet en plass.  

Heldigvis så ser ikke rusten der så altfor ille ut, men det får man se nærmere på når de begynner å demontere og kappe/sveise 😊

Blir nok ikke så altfor lenge til nå, tror jeg. Savner å bruke den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, oledra skrev:

Vert bra dette, godt du får orden på det. :-) 

Ja, blir godt å få den tilbake :) Skal begynne å spare og høre hva det vil koste med hellakkering hos de. Godt mulig bilen ender opp med en helt annen farge i så fall 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • opeth84 changed the title to 1994 E34 525Tds sedan (side 19).Kjøpt 1995 520i touring (side 64)!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...