opeth84 Skrevet November 16 Forfatter Share Skrevet November 16 10 timer siden, Mortenej skrev: Gratulerer med godkjent bil Tor Magne. E34 520 er ikke akkurat noen racer, men koste meg maks når jeg tok den på tur. Gleder vi oss til å se bilder Tusen takk, Morten! Absolutt ingen racer, men fy så god denne har vært på langkjøring Bilder skal ordnes vett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opeth84 Skrevet November 16 Forfatter Share Skrevet November 16 10 timer siden, sveigis skrev: Gratulerer med godkjent bil 😊😊 Kjekt når dette er iorden . Tusen takk, Jan Godt med godkjent bil igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opeth84 Skrevet November 16 Forfatter Share Skrevet November 16 (endret) Hadde bilen inn til kontroll og det var jaggu ikke store mangellappen jeg fikk. Jeg hadde frykta verre Forespurt bilder av understell siden den allerede skulle opp på bukk, og det ser ikke so altfor ille ut Mørkt bilde, men om jeg ser riktig, så er det hull på eksosanlegget. I så fall får jeg prøve å tilpasse noe som kan gå over røret, slik at det blir tett. Får prøve å ordne en bedre løsning etter hvert. Da vet jeg iallefall hvorfor eksosanlegget mitt har hatt så "fin" lyd 😉 Med et slikt utgangspunkt, skal nok denne bli spart for vinteren. Endret November 22 av opeth84 . KMT reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opeth84 Skrevet Desember 11 Forfatter Share Skrevet Desember 11 Vært litt frem og tilbake, men tror nok jeg lander på å bruke touringen også i vinter. Tdsen blir spart for saltet, da jeg har investert en del mer i den bilen. Så da blir det å lage en liten handleliste fremover. Men først og fremst: vinterdekk. De som fulgte med bilen, er absolutt ikke noe å bruke på veien mer. sveigis og viggo E34 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
viggo E34 Skrevet Desember 11 Share Skrevet Desember 11 (endret) Kjenner mann savner e34 litt på vinterstid, nå var vel jeg noe bortskjemt med min siste. 535i riktignokk automat, noe jeg kunne like godt, og med spærrediff 😉 den var fin både på sommer og vinter den 😅 bare å kose seg å nyte å bruke den Tor Magne ligger ett sett kledelige originale 16" på facebook for salg, med ett par år gamle nankang pigg Endret Desember 11 av viggo E34 sveigis og opeth84 reagerte på dette 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Desember 12 Share Skrevet Desember 12 Hadde jeg hatt en e34 til som ikke var så nøye med ,hadde jeg gjort det samme .😊 Fine vinterbiler dette ,så bare å gnu på 😊 opeth84 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opeth84 Skrevet Desember 12 Forfatter Share Skrevet Desember 12 22 timer siden, viggo E34 skrev: Kjenner mann savner e34 litt på vinterstid, nå var vel jeg noe bortskjemt med min siste. 535i riktignokk automat, noe jeg kunne like godt, og med spærrediff 😉 den var fin både på sommer og vinter den 😅 bare å kose seg å nyte å bruke den Tor Magne ligger ett sett kledelige originale 16" på facebook for salg, med ett par år gamle nankang pigg Tusen takk for tips, men jeg har mer enn nok felger og dekk for en stund, så må nok få litt oversikt så jeg ser bedre hva jeg vil ha og hva som kan vurderes solgt på sikt Fordelen med flere originale felgsett (har vel 3 sett nå?!), er å slippe noe spacere etc før man får montert på felger 😜 Ser ikke like fint ut på vinterstid, men er ikke redd for de felgene jeg har på touringen nå. Masse kantsår osv. Er en annen sak når det gjelder TDS'en- der kan vil jeg få satt på Oz felger med spacer fremme, få senket den litt og kaaaanskje hellakkering en gang jeg har blitt rik 😆 For den har mye klarlakk-slipp og generelt temmelig dårlig lakk. Ja, den 535'en din var knall! Jeg skulle kjøpt den blå 535 MANUELLE jeg testa for mange mange år siden. Men ikke vits å være etterpåklok 🫠 viggo E34 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opeth84 Skrevet Desember 12 Forfatter Share Skrevet Desember 12 10 timer siden, sveigis skrev: Hadde jeg hatt en e34 til som ikke var så nøye med ,hadde jeg gjort det samme .😊 Fine vinterbiler dette ,så bare å gnu på 😊 Ja, det var litt grunnen til at jeg tok turen til Tromsø og henta denne touringen. At den grå skal få slippe saltet. Men nå er jeg så INNMARI lei av å kjøre "ny" bil som også begynner å få litt problemer, selv med lav kmstand, og touringen blir bare dårlig av å stå- da brukes den med god samvittighet (vel..litt dårlig samvittighet da pga salt). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opeth84 Skrevet Desember 12 Forfatter Share Skrevet Desember 12 Kommer mer oppdatering senere angående EU kontroll og hva som er blitt gjort. I mellomtiden legger jeg ved litt info og bilder fra nå nyiig: Nye dekk er blitt kjøpt inn. Gikk for samme størrelse som jeg hadde opprinnelig. 205/65/R15 Bilen gikk litt rufsete i begynnelsen, men gav seg etter mer bruk og jeg fikk gitt på litt da bilen hadde driftstemperatur. Blir å sjekke plugger og ta litt TLC etter hvert. Vet iallefall at jeg må få skifta kupéfilteret og få vasket og rengjort godt innvendig da den har blitt stående en periode også. Kjøpt inn mer til bilen, som blir kjekt å få testa ut: Litt bilder etter kjøretur: viggo E34 og sveigis reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Desember 13 Share Skrevet Desember 13 Godt å se litt oppdateringer herifra igjen .😊 Så ja bruk den og kos deg Tor Magne . opeth84 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opeth84 Skrevet Desember 14 Forfatter Share Skrevet Desember 14 På 13.12.2024 den 9.05, sveigis skrev: Godt å se litt oppdateringer herifra igjen .😊 Så ja bruk den og kos deg Tor Magne . Takk for det! Er kjekt å endelig ha sportsseter, men tror jeg kommer til å ha de i sedanen heller og gå tilbake til comfort-setene i touringen. Luksusproblem lenge leve 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mortenej Skrevet Desember 14 Share Skrevet Desember 14 Herlig å se oppdateringer her Tor Magne. Kjenner det gjør litt vondt å se en E34 på salta veier, men du verden for noen vinterbiler Husker godt tilbake på 90'-tallet når fatter'n hadde sine. var ikke mye som stoppet denne, og det uten trekk foran. Men når du har 2 stk, så ta vare på den ene og kos deg med den andre, inkl vinterføre. En god spyling etter tur hjelper en god del. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opeth84 Skrevet Desember 14 Forfatter Share Skrevet Desember 14 3 timer siden, Mortenej skrev: Herlig å se oppdateringer her Tor Magne. Kjenner det gjør litt vondt å se en E34 på salta veier, men du verden for noen vinterbiler Husker godt tilbake på 90'-tallet når fatter'n hadde sine. var ikke mye som stoppet denne, og det uten trekk foran. Men når du har 2 stk, så ta vare på den ene og kos deg med den andre, inkl vinterføre. En god spyling etter tur hjelper en god del. Ser den, men heller at den blir brukt flittog enn at den står og ruster fast bremser etc Hadde aldri gjort dette med TDS'en. Den er jeg litt mer redd for Blir nok å vaske den ofte, iallefall underspyling. Er det for ille vær ute, blir den nyeste bilen brukt istedenfor (men er veldig VELDIG lei av den🤑). Mye som har med hvilke dekk man har og ikke minst høyrefoten 😜 Med sunn fornuft og litt planlegging, skal man kunne klare seg greit på vinteren, men savner faktisk litt automat, skal jeg si. Det hadde sin sjarm 😀 Husker du hvilke modeller faren din hadde, Morten? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mortenej Skrevet Tirsdag kl. 12:16 Share Skrevet Tirsdag kl. 12:16 On 12/14/2024 at 6:05 PM, opeth84 said: Husker du hvilke modeller faren din hadde, Morten? Husker de utrolig godt Først en '88 E34 520i og en '94 E34 520i. Øvelseses kjørte med den første, men hadde fått lappen da '94 kom i hus. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opeth84 Skrevet i går, 10:03 Forfatter Share Skrevet i går, 10:03 På 17.12.2024 den 13.16, Mortenej skrev: Husker de utrolig godt Først en '88 E34 520i og en '94 E34 520i. Øvelseses kjørte med den første, men hadde fått lappen da '94 kom i hus. Kult! Aldri testa de første E34'ene, men tenker de har en spesiell lyd i forhold til de nyere. Første møtet jeg hadde med E34, var også med min far som testa en Islandgrün 520i med ca 122 000 km (mener jeg å huske). Stort smil både på meg og han da han gav på for å teste akselerasjonen fra stillstand. Jeg var ikke spesielt fan av Bmw på den tiden, men ble helt solgt da vi lånte den fra forhandler. Kort sagt-helga over og nybil var kjøpt inn 🤣 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå