Slavearbeider'n Skrevet Mai 21, 2017 Share Skrevet Mai 21, 2017 Hei Noen som har opplevd problemer med nevnte slanger på EU kontroll? I utgangspunktet er det vel ikke lov da man ikke kan se lekkasjer osv. Men nå er alt av bremser klissnytt så kanskje de ser litt bort i fra dette da alt er i tipp topp stand? Har mistet TUV papirene på mine. -Slaven- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marlo Skrevet Juli 4 Share Skrevet Juli 4 Gammel tråd, men hvordan har det gått på kontrollene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
540is Skrevet Juli 4 Share Skrevet Juli 4 Sånn står det i kontrollveilledningen : 1.1.12 Bremseslanger Det skal som utgangspunkt ikke ilegges mangelmerknad for montering av stålomspunnede bremseslanger som åpenbart er fabrikkproduserte med pressede koblinger og der fabrikantens merking er synlig. Det vil si der slangen har rett merking fra pressverktøyet og/eller på en merkehylse på slangen. Bremseslanger med skrudde koblinger og/eller manglende merking utgjør mangelmerknad, dette anmerkes under kontrollpunkt 1.1.21, mangelmerknad e) Feilaktig reparasjon eller endring av komponent. hsd, Larssoyl og Marlo reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slavearbeider'n Skrevet Juli 5 Forfatter Share Skrevet Juli 5 19 timer siden, Marlo skrev: Gammel tråd, men hvordan har det gått på kontrollene? For min del gikk det fint. De sa dem ikke var lovlige men de skjønte hvorfor jeg hadde gjort det, de så jeg hadde større og bedre bremser enn orginalt (org CSL str men med PFC skiver og karbonklosser). De skjønte at hele bilen var modifisert men ikke trafikkfarlig og valgte derfor ikke å bry seg om bremseslangene. Dette var på ett BMW verksted og ikke ett frittstående faktisk. Men jeg ville nok ikke brukt NAF f.eks Eller så er det som @540is sier korrekt Marlo reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Juli 5 Share Skrevet Juli 5 Har hatt slike slanger på min M3 i 15 år og aldri hatt noe problemer på EU kontrollen. Marlo reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Juli 5 Share Skrevet Juli 5 10 hours ago, Slavearbeider'n said: Men jeg ville nok ikke brukt NAF f.eks Har du noe spennende historie her? Jeg har brukt NAF i 10 år og det eneste de har vært pirkete på har vært lys. Ellers har jeg bare positive opplevelser og opplevd flere av kontrollørene som genuint bilinteresserte folk som ikke henger seg opp i "mods" som er utført skikkelig. Så jeg skjønner ikke hvorfor NAF skal få så mye dritt av folk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Juli 5 Share Skrevet Juli 5 Er nok ikke noe mer galt hos NAF enn hos andre verksteder, men lettere å "henge ut" en kjede enn enkeltstående verksteder. Har sett mye rare kontroller derfra lokalt og de falt også ut med SVV og måtte stenge. Man har i prinsippet det samme regelverket å følge, men så lenge det er mennesker involvert vil det alltid være store variasjoner. Modifikasjoner skal i utgangspunktet skrives inn i vognkort. Bremseslanger står det veldig spesifikt hvordan man skal bedømme, mens mange andre ting skal man sette visning (10.1) på hvis det åpenbart er modifisert utover standard. Om modifikasjonene er riktig utført skal SVV vurdere. Jeg er glad i modifiserte biler, men vil helst slippe å kontrollere de... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Juli 10 Share Skrevet Juli 10 På 5.7.2024 den 19.36, Lars89 skrev: Er nok ikke noe mer galt hos NAF enn hos andre verksteder, men lettere å "henge ut" en kjede enn enkeltstående verksteder. Har sett mye rare kontroller derfra lokalt og de falt også ut med SVV og måtte stenge. Man har i prinsippet det samme regelverket å følge, men så lenge det er mennesker involvert vil det alltid være store variasjoner. Modifikasjoner skal i utgangspunktet skrives inn i vognkort. Bremseslanger står det veldig spesifikt hvordan man skal bedømme, mens mange andre ting skal man sette visning (10.1) på hvis det åpenbart er modifisert utover standard. Om modifikasjonene er riktig utført skal SVV vurdere. Jeg er glad i modifiserte biler, men vil helst slippe å kontrollere de... Personen som utfører EU kontrollen skal også vurdere. Hvis det ikke spesifikk står at det er ulovlig med slike bremseslanger så skal kontrolløren på verkstedet vurder om han mener det er trafikk sikkert. Han kan godkjenne de hvis han mener disser er ok, men så har vi de kontrollørene som ikke vet hva dette er. De vil automatisk underkjenne modifikasjoner dessverre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå