Gå til innhold

Gabz' E46 330D - Midlertidig brukis


 Share

Anbefalte innlegg

Faen så fin den ble med nye fjører og felger! 

Syntes den kledde felgene godt! Godt å få rumpa litt opp i høyden også! 

Hvordan fikk du låseboltene ut forresten?? :) Håper du ikke brukte helvettes lang tid!...

Litt rart det med batteriet?? Jeg kjøpte helt nytt batteri i vinter så da tror jeg det er noe annet? Mulig noe tapper strøm? Det batteriet er helt nytt, Kvitteringa ligger i bilen så om det har tatt kvelden er det bare å dra å bytte det i nytt. For det har garanti! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, gjorde seg det :D Ble mye jevnere og ryddigere med rumpa litt høyere. Turte ikke styre med de boltene selv, så dro til Dekkmann og fikk det gjort der, så kjøpte jeg bare nye, vanlige bolter hos Mekonomen. 

Åja, så rart. Har liksom bare stått i et par dager men så leser den så lite strøm.. Ingenting åpenlyst som kan ha tappet den heller, som jeg vet om hvertfall. Har hatt opp luka en del ganger for å hente verktøy til å skru på MX'en, men likevel, virker ikke så mye. Hmm. Får vel bare se om jeg får bytta batteriet kanskje, surt å måtte bruke 1500kr unøvendig på det om det er noe bagatell. 

Edit: sjekket bilen nå, lå ikke noe kvittering der?

Endret av Gabz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Gabz skrev:

Ja, gjorde seg det :D Ble mye jevnere og ryddigere med rumpa litt høyere. Turte ikke styre med de boltene selv, så dro til Dekkmann og fikk det gjort der, så kjøpte jeg bare nye, vanlige bolter hos Mekonomen. 

Åja, så rart. Har liksom bare stått i et par dager men så leser den så lite strøm.. Ingenting åpenlyst som kan ha tappet den heller, som jeg vet om hvertfall. Har hatt opp luka en del ganger for å hente verktøy til å skru på MX'en, men likevel, virker ikke så mye. Hmm. Får vel bare se om jeg får bytta batteriet kanskje, surt å måtte bruke 1500kr unøvendig på det om det er noe bagatell. 

Edit: sjekket bilen nå, lå ikke noe kvittering der?

Skjønner... 

Burde være en Biltema kvittering der? kanskje en liten kvittering som ikke er som bilia sine a4 ark. 

Kan leite litt hjemme også, Men mener at den skal ligge der.

Så bra de fikk ordnet det med boltene. Ja det er dumt å måtte bruke flere tusen på nytt batteri når det ikke er galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Enes Yakici skrev:

 

Lette gjennom men fant ikke. Sjekk gjerne hos deg om du finner den, hadde vært kjekt å slippe utgiften :) Tror ikke det er noe vits å prøve å lade når det er såpass lite den måler..

1 time siden, fxslin skrev:

 

Ja, ble fort mye ryddigere :) Men nå tenker jeg å få den "ferdig" teknisk også selge den. Har MX5 å bruke i sommer så kan jeg heller handle meg noe tøft mot vinteren. Men veldig god brukis er det absolutt!

1 time siden, Shattered skrev:

 

Tænks!

31 minutter siden, Freakshow skrev:

 

Må det vettu :D Nei, det er godt spørsmål! Så iallefall fælt ut. Fikk byttet filteret og tenkte kanskje å ta ut holderen så jeg får pusset og lakkert den også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk handlet nytt batteri idag. Gikk for samme typen med 90Ah og 700CCA, burde holde bra det. 

594d46f5b361f_Bilde_23_06.2017_13_11_03.thumb.jpg.f282d165c6c89dfcb3de58998ad8ccfe.jpg

 

Ble fort litt penere måling her, ja.

594d46f85cd92_Bilde_23_06.2017_14_27_29.thumb.jpg.9c233318da74578600e920ef257710d7.jpg

 

Og bilen startet rett opp :) 

594d46fa96bd2_Bilde_23_06.2017_14_30_23.thumb.jpg.da6b52935c3c2167929945a462352200.jpg

 

Meeen når jeg begynte å kjøre så merket jeg at bakdekkene subbet fælt i innerskjermene og fanger bak, da den henger en cm eller to for lavt akkurat ved dekket der..

594d46fd9b50a_Bilde_23_06.2017_14_44_14.thumb.jpg.dae9e9211a94b4ebfdf5e934a3282466.jpg

 

Disse satt litt for flush for at det skulle gå bra, I guess.. :P 

594d4700040a2_Bilde_23_06.2017_17_23_40.thumb.jpg.c36aaf0813fc7488fbee855bbcdb89e6.jpg

 

Surt som det er, så måtte jeg da stå ute i regnet og montere på de gamle 17-tommerne før jeg gadd å kjøre en meter til.. Jaja..

594d4705911d5_Bilde_23_06.2017_17_59.34_(1).thumb.jpg.25dd80dc226c347d60b56a0b7b2a61b9.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at du puster litt mer liv i denne bilen :) 3 litern gjør den nok lettsolgt.

Fin sammenligning fra siden med begge felgsettene. 18 tommerne, der ser jeg at det er nok ikke felgens feil sånn sett. Det er nok en anelse for mye profil på dekket? Hva er dekkdim?

Synes forøvrig at begge hjulsettene kler bilen like bra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må til det! Ja, regner med den er grei å selge. Er neppe felgene eller dekkenes feil i dette tilfellet nei, er bare rumpa på bilen som sitter litt lavere enn den skal. Fjærene hjalp en del, men likevel skulle den vært høyere. Jaja, 17-tommerne ser i allefall OEM ut. Er jo mange som tiltrekkes av ryddige og urørte biler framfor biler med senk og svære felger også. Tror ikke jeg orker å bytte hjul enda en gang så bare lar de være. 

Bare fikse håndbrekksko VB og bytte AC-delene så er den klar til salg. Spent på responsen :)

Endret av Gabz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at hjula blir likt, gir meg håp når den skal selges snart :) Forbruket er faktisk ganske lavt, spesielt med tanke på ytelsen. Har hatt gjennomsnittsmåling fra jeg kjøpte den til nå, som da er god blanding av tung høyrefot, forsiktig høyrefot, langkjøring, bykjøring, blanda kjøring, svingete veier osv., og der ligger den på 0,72/mil. Helt innafor! Målte også Drammen-Ås og da fikk jeg 0,55/mil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...