curli Skrevet Juni 13, 2017 Share Skrevet Juni 13, 2017 Jeg har en BMW X3 2,0 D 2006Mod. hvor jeg har problemer med feil på glødeplugger. Først skiftet de 1 plugg. Kjørte så ned igjen og fikk konstatert feil på alle 4 neste gang. Da ble alle 4 skiftet. (på garanti) (uten bytte av rele.) Så etter at det ble feil igjen på alle glødepluggene bytett de rele og mente det var i orden. Nå er det feil på alle glødepluggene igjen. I tilegg til at det lå inne feil på lambdasonde. (feilkode 447B) (merket "lugging" på kjøringen derfor jeg tok en diagnose sjekk på verkstedet) Alle kodene ble slettet og bilen kjentes mye bedre ut. Skal ned i igjen og ta ny test på fredag. Men er rimelig sikker på at feil kodene på glødepluggene kommer tilbake. Garanti jobben som de gjorde med å skifte alle 4 fikk jeg beskjed om at de ikke ville få dekket fra leverandør, da alle pluggene de byttet var i orden. Noen som har noen tips om hva som kan være feil? Bilen hadde gått 155 000ca da de byttet alle pluggene og releet. Nå er den gått 165 000. Har lambdasonden noe med dette å gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clevion Skrevet Juni 13, 2017 Share Skrevet Juni 13, 2017 Byttet de strømkabelen som går fra rele til batteri, om den kabelen går til batteriet. Jeg hadde bytte av mine plugger og rele på 150.000, etter 20.000km og noe kjølig ute så gløda ikke bilen lenger, dro tilbake og de bytta strømkabel som hadde smelta kontakta. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
curli Skrevet Juni 13, 2017 Forfatter Share Skrevet Juni 13, 2017 Nei de byttet ikke strømkabel. Kan sjekke denne. Men bilen starter og går som normalt. Men glødepluggene har kanskje ikke noe funksjon på denne tiden av året? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maverick2002 Skrevet Juni 13, 2017 Share Skrevet Juni 13, 2017 Hei. Hadde akkurat samme problem på en E61 som jeg hadde tidligere. Skiftet både plugger og rele uten at det hjalp. Viste seg da at kabelen (rød) som går til releet var brent. Skiftet denne så var alt i orden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clevion Skrevet Juni 14, 2017 Share Skrevet Juni 14, 2017 I dette halvåret vil du ikke merke det, du vil nok bare merke det når temperaturen detter under 5-7 pluss grader. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M3 Skrevet Juni 14, 2017 Share Skrevet Juni 14, 2017 Alle plugger,relé og kabel skal byttes samtidig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bubo75 Skrevet Mars 27, 2023 Share Skrevet Mars 27, 2023 Hei. Har akkurat samme problem på min 2006 X3 2.0 d. Alle glødeplugger byttet, samt rele, men fortsatt feilkode på alle fire glødeplugger. Leser i tråden at kabel også bør byttes og har lyst å teste det. Men hvor kjøper jeg denne kabelen? (Er ny med BMW så er ikke så kjent med delekilder til disse.) Takk for hjelp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Mars 27, 2023 Share Skrevet Mars 27, 2023 5 minutes ago, bubo75 said: Hei. Har akkurat samme problem på min 2006 X3 2.0 d. Alle glødeplugger byttet, samt rele, men fortsatt feilkode på alle fire glødeplugger. Leser i tråden at kabel også bør byttes og har lyst å teste det. Men hvor kjøper jeg denne kabelen? (Er ny med BMW så er ikke så kjent med delekilder til disse.) Takk for hjelp. www.koed.no eller www.gsbildeler.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mars 27, 2023 Share Skrevet Mars 27, 2023 Er du sikker på at kabel til relè er skikkelig montert? Den kan være litt vanskelig å se at er plugget helt inn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bubo75 Skrevet Mars 27, 2023 Share Skrevet Mars 27, 2023 (endret) 1 time siden, Otis skrev: Er du sikker på at kabel til relè er skikkelig montert? Den kan være litt vanskelig å se at er plugget helt inn. Jeg fikk dette utført på verksted (som nå er nedlagt) så man skulle jo tro kontakten satt i, men jeg bør selvsagt forsøke å sjekke det du nevner. Endret Mars 27, 2023 av bubo75 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå