Gå til innhold

Avstemning - velge mellom to personlige bilskilt

Walkabout
 Share

Velge mellom to personlige bilskilt  

53 stemmer

1. 1. Jeg har fått innvilget to bilskilt jeg søkte på, og er ganske i tvil hvilket jeg skal velge. Bilskiltet relaterer seg til mitt yrke, så jeg ser for meg å kunne kjøre med telefonnummer på bilen etter hvert, for å eventuelt tiltrekke klienter. I den anledning så kan jo et personlig bilskilt være ganske rimelig markedsføring, ettersom det vekker en del oppsikt. Hvilket personlig bilskilt ville, etter deres oppfatning, gitt best markedsføring og vekket mest oppsikt?

• LAWYER
      22
    • ADVOKAT
      31

Anbefalte innlegg

Jeg har fått innvilget to bilskilt jeg søkte på, og er ganske i tvil hvilket jeg skal velge. Bilskiltet relaterer seg til mitt yrke, så jeg ser for meg å kunne kjøre med navn/telefonnummer på bilen etter hvert, for at noen som trenger juridisk bistand eventuelt tar kontakt. I den anledning så kan jo et personlig bilskilt være ganske rimelig markedsføring, ettersom det vekker en del oppsikt. Hvilket personlig bilskilt ville, etter deres oppfatning, gitt best markedsføring og vekket mest oppsikt av de to som er nevnt under her?

ADVOKAT
eller
LAWYER

Spørreundersøkelse-skjemaet virket ikke, så derfor oppretter jeg det som en tråd. Setter pris på alle innspill og begrunnelser :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Tony Soprano skrev:

Mulig det er bare meg men er det noe særlig tillitsvekkende med slik markedsføring fra en Advokat ?

Er ikke så altfor ofte advokater har klienter som er tillitsvekkende eller for den saks skyld er opptatt av det heller ;) 

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig unorsk, så reagerer nok litt på det og får litt Saul Goodman følelse av den type profilering 😁

Men som du sier, kan være billig profilering, men om den er rett og tillitsvekkende er jeg mer usikker på. Spørs hva slags advokat du er? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Knoett skrev:

Veldig unorsk, så reagerer nok litt på det og får litt Saul Goodman følelse av den type profilering 😁

Men som du sier, kan være billig profilering, men om den er rett og tillitsvekkende er jeg mer usikker på. Spørs hva slags advokat du er? 

Unorsk har jeg alltid vært, så det passer fint :) Er vel en såkalt "oljeadvokat" for øyeblikket, så heller mer mot "LAWYER". Ikke sikkert jeg tar i bruk skiltet med det første, men er mer å sikre rettigheten. Kan bli billig profilering en dag i fremtiden, om jeg starter eget firma etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Walkabout skrev:

Unorsk har jeg alltid vært, så det passer fint :) Er vel en såkalt "oljeadvokat" for øyeblikket, så heller mer mot "LAWYER". Ikke sikkert jeg tar i bruk skiltet med det første, men er mer å sikre rettigheten. Kan bli billig profilering en dag i fremtiden, om jeg starter eget firma etc.

Er et mer internasjonalt marked hvor kundegruppen ikke alltid er ukjent med direkte profilering, så kan fungere bedre der. Hvis det er snakk om å sikre rettigheter, så er det vel bare å gå for det som appelerer best. Skulle du arbeidet med skatt, arv o.l. ville jeg valgt Advokat. Retning mot internasjonale kunder og kontraktsutforming o.l. så Lawyer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Walkabout skrev:

Det jeg også tenker litt på. Kanskje bedre markedsføring (blir litt mer åpenbart) og litt mindre tacky, enn LAWYER? :) 

Jeg mener det. :) Om det er litt personlig reklame vil jeg si LAWYER er litt tacky og kan for meg oppfattes mer wannabe. ADVOKAT, norsk og enkelt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville brukt pengene på noe annet. Hvor mange kunder ser du for deg å skaffe via bilskiltet?

Det hjelper ikke at det er billig reklame og at folk legger merke til yrket ditt hvis de potensielle kundene dine enten reagerer negativt, eller aldri ser bilen din.

Dessuten er skiltet verdiløst i markedsføringssammenheng dersom du ikke opplyser om firmanavn, telefonnummer eller på andre måter gir kontaktinfo samtidig, og da kan du vel likegodt bare ha klistremerker?

Dessuten, hvis du er ansatt en plass, hvorfor skal du ta regningen for profilering?

For meg virker det skikkelig useriøst og kun som en gimmick så du kan skryte av yrket ditt.

Hadde du vært tømrer of hatt feks skilt som snekkern eller noe sånt på firmabilen hadde det nok vært en større suksess.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Hawkon88 skrev:

For meg virker det skikkelig useriøst og kun som en gimmick så du kan skryte av yrket ditt.

No offence, men litt av grunnen til at jeg vil ha det er nettopp fordi janteloven står så sterkt i Norge (som dette er et perfekt eksempel på), og da er det ekstra morsomt å trigge personer som av en eller annen grunn synes det er "skrytete" å markedsføre sitt eget yrke (attpåtil et yrke der man i stor grad lever av å markedsføre seg selv).

Når det er sagt så setter jeg pris på alle tilbakemeldinger, positive som negative! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Hawkon88 skrev:

Jeg ville brukt pengene på noe annet. Hvor mange kunder ser du for deg å skaffe via bilskiltet? Usikker på hvor mange kunder jeg ser for meg, men får jeg fakturert én time ekstra hvert år så dekker det kostnadene. Ikke så dårlig utgangspunkt i alle fall?

Det hjelper ikke at det er billig reklame og at folk legger merke til yrket ditt hvis de potensielle kundene dine enten reagerer negativt, eller aldri ser bilen din. Bilen min er jo på veien 20.000 kilometer i året, den står jo ikke bortgjemt i en garasje. Så noe synbarhet vil det gi. Virker jo ikke som om alle reagerer negativt på dette, men det er jo selvsagt en vurderingssak, og en av grunnene til at jeg lodder stemningen nå.

Dessuten er skiltet verdiløst i markedsføringssammenheng dersom du ikke opplyser om firmanavn, telefonnummer eller på andre måter gir kontaktinfo samtidig, og da kan du vel likegodt bare ha klistremerker? Så du tenker ikke at et personlig bilskilt vekker litt mer oppsikt enn et vanlig klistremerke? Som angitt i tråden her så ser jeg for meg å kombinere skiltet med kontaktinformasjon.

Dessuten, hvis du er ansatt en plass, hvorfor skal du ta regningen for profilering? Hvis du selger pølser på Circle K så gir kanskje sjefen litt mer faen i hvor mange pølser du selger, men hvis du er advokat og drar inn en del klienter så legges det godt merke til. Investering i fremtiden er heller ikke så dumt.

Hadde du vært tømrer of hatt feks skilt som snekkern eller noe sånt på firmabilen hadde det nok vært en større suksess. For når du "bare" er en snekker så går det greit, men når du er advokat så er man plutselig selvsentrert og skrytete? Ah, klassisk norsk mentalitet...

Kan for så vidt svare deg litt mer i detalj også - har svart direkte i sitatfeltet over :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil få kommentarer som både er positive og negative om det meste av valg du gjør. Enten det banale ting som valg av pålegg, klær, bil til valg av bilskilt. Bryt med janteloven og skill deg litt ut nå når du har fått innvilget skiltene 8)

Ser ut til at massene foreløpig foretrekker Advokat, så kjør på! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Walkabout skrev:

Kan for så vidt svare deg litt mer i detalj også - har svart direkte i sitatfeltet over :) 

Såfremt du skal ta denne kostnaden privat, så må du tjene 900kr/t etter skatt hvis du kun trenger å selge 1time pr år ekstra. Er du så dyktig, så forstår ikke jeg hva du skal med profilering på bilen din.

Du sier du likevel skal ha profilering på bilen, så den kostnaden er ikke med i regnestykket. Klarer du da å selge 1time (eller i praksis hanke inn en kunde på 10år) ekstra fordi det står advokat i skiltet? Jeg tror ikke det gjør en forskjell på salget ditt.

Bilen din blir nok lagt merke til, og du vil bli snakket om,- men jeg tror ikke det ville ført til mersalg. Når jeg har hatt behov for advokat utover de faste vi har på forretningsjuss osv, bruker jeg enten kontaktnettverket mitt for å få en anbefalt på bakgrunn av kompetanseprofil eller google. Jeg velger ikke på bakgrunn av hvem som er mest kreativ i markedsføringen.

En tømrer er i en helt annen kobkurransesituasjon, hvor profilering er en mye viktigere del for å bli lagt merke til. Jeg kan gjerne finne på sende vedkommende en forespørsel på et aktuelt prosjekt hvis jeg liker profileringen.

Mulig det er litt typisk norsk og ha en slik kjedelig innstilling, men det er vel i norge du skal bruke denne bilen og norske kunder du skal henvende deg til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...