Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg er på ferie i Danmark og har knekt en fjær fremme på min E61 LCI 2008 525d og må få bilen på verksted i morgen så fort som mulig (fredag) jeg reiser også hjem på lørdag. 

Bilen min har m-styling, noe som jeg mener er originalt. Er det forskjell på dele nr på orginal demper og fjærer, og biler med m-tech? Hva skal jeg si til verkstedet når jeg kommer igjennom?

 

Skrevet

I utstyrslistetråden står det hvordan du bruker understellsnummeret til å finne utstyrsliste for din bil. Der kan du se om du har M-sport og om du har en opsjon som tar vekk M-sport understell.

Skrevet

Det er også forskjellige delenummer ifht på utstyrsnivået. Delenummer på fjærene får nye delenummer ved endring av vekt på hver 50 kg.

Skrevet

Ja. Ca 15 mm. 

Sikkert veldig langt. Enkelte kjører med det i kanskje 1-2år. Du kan ødelegge hjul, demper og hjulbue. Det kan nok også være potensielt farlig om den vrir seg å kiler seg fast eller noe.

Skrevet

Spørs hvor den har knekt.

På mange av E6x og E9x jeg har sett med knekt fjær så har fjæren falt ned forbi den "platen" fjæren sitter på, og da blir den skamlav.

På enkelte E9x har de og knekt sånn at fjæren ligget borti dekket og sliter seg igjennom.

Om den fortsatt står i posisjon og ikke er helt løs så kan du sikkert kjøre litt til, men ville få byttet den snarest mulig.

Skrevet

Knakk fjæra på E91'n her om dagen, den la seg inntil dekket og var ikke mulig å kjøre med. Hadde en Mercedes som jeg kjørte et halvt år med knekt fjær, før jeg skiftet den. 

Skrevet

Jeg hadde en E91 for noen år siden, på den knakk fjæra slik at det var vanskelig å rygge inn i innkjørselen igjen etter bare noen meter.

Men på denne E61'en ser det faktiskt ut som om den har knekt nederst delen på begge fjærene faktisk. Den var merkbart mye lavere på den venstre siden i går og etter testkjøring på danske landeveier ser det ut som om den har fått nivået sitt tilbake, virker jo ikke helt logisk synes jeg.

Her i Danmark er det ingen som har deler på lager og jeg reiser hjem i morgen, Etter test tur som jeg synes gikk fint, fjærene står fremdeles i posisjon opp i skålen, så får jeg ta det rolig på vei tilbake til gamlelandet. Bytter både dempere og fjærer på begge sider når jeg kommer hjem. Ser det er veldig dyrt for orginale m-sport deler. Kan noen anbefale alternative deler eller senkesett? Jeg har E61 med nivåregulering bak om det har betydning for valg av senkesett.

Skrevet

Jeg satte OE dempere for M-sport (Fra Bilstein) og H&R på en E60. Var ikke spesielt dyrt, og fungerer fint. (Det var opprinnelig en ikke-M-sport bil).

 

Handlet på Koed.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...