Gå til innhold

Ny bil

Icetwins
 Share

Anbefalte innlegg

Hva er km stand på motor som er satt i? Hvordan er den behandlet og hvor/hvilke bil kommer den fra? Ny er den vel garantert ikke. Her har du ingen garantier på utført arbeid heller.. Greit nok om en bytter motor på en eldre bil man kun bruker for gøy men for hverdagsbilen så ville jeg hatt garantier på slikt. Dyrt om det er feil på noe.

Ikke for å være den negative tonen, men jeg hadde ikke kjørt 8 timer for dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hvilken e91 du ender opp med, er det viktig at registerkjedet har vært byttet på dieselmotorene. Det var en kampanje på dette pga mange havari, men kampanjen er avsluttet. Dvs at dersom det ikke er utbedret allerede på en aktuell bil, dekker ikke bmw kostnaden ved bytte lengre.

Turbo er og blir en slitedel. De fleste ryker mellom 150-200k. Om den ikke har vært byttet, så må den byttes. Det samme med partikkelfilteret som kostet nytt 12000kr for 4år siden på jæger. Det er nok sikkert 20k inkl arbeid for dette i dag. Det finnes dog muligheter for å både vaske partikkelfilter og overhale innmaten i en turbo så det ikke blir så avskrekkendes dyrt likevel.

uansett, jeg var strålende fornøyd med min e91 og kunne gjerne hatt en igjen på et tidspunkt.

Jeg vil likevel oppfordre deg til å prøve en e61 hvis du har planer om hund og barn. målt i nybilpris, er e61 er bedre kjøp. Men de er selvsagt ikke like leken. I en e91 er det ikke mye plass og du må nok velge mellom hundebur og barnevogn. Jeg ser og for meg st plassen i forsetet blir liten med barnestol bak. Mulig @Marius2002 vet noe om dette?

Endret av Hawkon88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Hawkon88 barnesete er null problem om vedkommende i framsetet er liten/kort. Kan bli trangt om det er noen ekstra kilo eller at man er lang. :) Det er vel bagasjerommet som begrenser mest. Et hundebur og barnevogn tror jeg ikke går(spørs hund). Ei paraplytrille og hundebur burde gå fint, men det utgår på nyfødt :) @Gorg hadde to kids i sin E91, det gikk bra. 

Ellers trådstarter har @Hawkon88 og @danskiii flere gode poeng.

Legger ved link om barnesete i E91. Vi hadde Recaro Privia som babysete og Recaro Zero.1 som neste steg :)

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge dere ikke er over 185 begge to i lengde så skal det gå helt fint med to barn bak. 

Klart litt bedre plass i en e61, men ikke så mye lengre hvis man har komfortsetene.

Kjørte tilogmed en stund med tre kids bak 😮

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Ble bileier og er veldig fornøyd så langt. Kun kjørt gamle volvoer så kjørekomforen i denne bilen er helt magisk ( iallefall for meg som er vant med gamle volvoer)

får papirer på motor som er skiftet med kvitering og km stand.

var på bmw idag og bestillte service og fikk de til å så smått bare høre på motoren. Da det var en liten tikkelyd, ifølge dem så er det vanlig på disse dieselmotorene. Har bare hadd bensinere så det var uvant for meg.

Alt i alt veldig fornøyd så langt :)

og takk for flere gode tips ang bilkjøp, som jeg kan ta med videre når neste bil skal kjøpes :)

Endret av Icetwins
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...