Gå til innhold

318d Xdrive 14mod rykker/hakker ved gasspådrag


bmwfan
 Share

Anbefalte innlegg

Har kjøpt en 318d Xdrive 14 mod.

Merket i dag når jeg henta den at den rykker litt,spesielt i motbakker og svinger hvis jeg gasser litt på, akkurat som noe knekker i drivverket en plass, virker som det er foran.

Hvis jeg står stille å begynner å kjøre så hender det å at det kommer et rykk..

virker ikke som det er drivknuten heller, sammenlignet med tidligere biler jeg har hatt.

Noen som har formening om hva det kan være??

tar uansett kontakt med selger i mårra.

merket ikke noe til dette på prøvekjøringen for 2 uker siden heller, bilen er akkurat EU godkjent!

 

Endret av bmwfan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har snakket med selger i dag, så da blir det til at jeg setter bilen på verksted til neste uke, så da får vi satse på at de finner feilen, som forhåpentligvis er en "billig bagatell"🙃

Endret av bmwfan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da har jeg hatt bilen på verksted, og de konkluderte med at "mellomkassa", som de sa, eller fordelingskassa var gåen.

Det jeg lurer på nå er hvordan dette har påvirket andre deler i drivverket, sånn som clutch, svinghjul,gearkasse, drivknuter, differen. osv??? Uvist hvor lenge bilen har hatt problemene, i og med at jeg kjøpte den for 2 uker siden.

Bilen har bare gått 88000km, er det sånn at jeg må forvente samme problemet igjen om ca. 88000km? Eller har BMW forandret noe for å løse problemet?

Teorien min er at forhandleren må ha visst om dette problemet, og tatt en sjans på å selge bilen uten å si noe, og i beste tilfelle at ny eier ikke merker noez

Så vurderingen jeg gjør er heving av kjøpet, i og med at jeg ikke vet hvordan dette har påvirket resten av bilen. Kan jo ha vært tunet til det maximale (og litt til), uten at jeg vet det. Dårlig at denne er gåen på den km. stand!!

Forhandler skal motta et prisoverslag i mårra på hele jobben med deler, og gi meg en tilbakemelding, dette er noe forhandler skal dekke. 

Til X3 kostet bare fordelingskassa 25000 hørte jeg, så ca. pris på 35 000kr kanskje,med jobb😮😮

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville bedt selger dekke feilen, da dette er en vesentlig mangel. BMW krever at bilen er utstyrt med stjernemerkede dekk på mix dimensjon, for at garantien på VTG(transferkassa) skal gjelde. Det er desverre ikke noe nytt at clutchene  i kassa blir slitt så tidlig som 88 000kr.

Står bilen på mix dimensjon uten stjernemerking på dekkene, får du ikke noe garanti etter at kassa er byttet. Kjører du derimot med 4 like felger (tommer,bredde og ET) med 4 like dekk, trenger du ikke tenke på stjernemerking. Det var beskjeden jeg fikk fra BMW forhandleren da jeg var i kontakt med de angående lignende symptomer.

Endret av Eivind320x
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er dette jeg å har fått forståelse av tidligere:-)

Bilen ble levert med 4 like dekk/felger, hva som har vært brukt tidligere vet jeg ikke, men ville tro at det er disse som har vært brukt (245/40/19).

Forhandleren tar regninga, så det løser seg, men om de vil finne på å sette inn en brukt fordelingskasse eventuelt, eller bare bytte enkelte deler, el. vet jeg ikke enda.

hva som er alternative for å løse problemet vet jeg heller ikke, men sier verksted at hele fordelingskassa må byttes, så tenker jeg at de må gjøre det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antar felgene er like (8,5x19) foran og bak siden du har 245/40/19 på alle fire, de ble levert slik til F11. 

Disse har ET33 som er ca det samme som  orginale f31 felger, de har ET34 på 18" og ET36 på 19". 

Dekkene er jo litt større enn orginalt, 225/40/19. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...