Ccc Skrevet August 10, 2017 Share Skrevet August 10, 2017 Etter å ha hatt 2 stk e34 har eg lenge hatt lyst på en 7 serie e32, og idag kom endelig dagen Fant en 730i 1988 (prod1987) som hadde stått urørt i garasje fra 2012 til idag. Lakken ser rimlig bra ut for alderen og er lite rust på chassidelene. Jekkfestene er kjeks, men eksisterende. Har ikke fått sett så mye under bilen enda, men skal ha en skikkelig gjennomgang iløpet av måneden. Legger ved noen bilder under Har aldri vært med på så vrien tauing av bil før. Venstre bakbremse er rustet fast pga håndbrekk og vil ikke rikke seg etter slag, så det gikk nærmere en time å få den dradd opp på henger, og 2 timer å få dradd den av. Volvoen i høyre hjørnet ble brukt til anker, med en stropp fra bakdekk på volvo til tauekroken på e32, så kjørte hengerbilen rolig frem, etter dette gikk det gjerne en halvtime/time på å dytte bilen 3 meter fremover med en biltema jekk under diffen for å "løfte" bakdekkene, men 1700kg uten luft i dekkene er enda tungt. Orginale felger blir beholdt en god stund fremover, men må pusses opp og undersøke om de fortsatt er runde først Alle seter og takrekk må byttes, stort muggangrep på nærmere alt av stoff i bilen En av de 3 betydelige rustflekkene sees på høyre bakskjerm Er vel ikke bmw uten litt rust på bagasje håndtaket? Har eid 5 bmwer hittil hvorav en 2009 E90, alle har vært kjeks ved håndtaket Motoren på bilen startet ikke da bilen ble satt vekk i 2012, planen er å flushe den, bytte plugger, bytte rotor, fordelerlokk og veiv sensor før det blir gått gjennom resten av slitedeler. Håper noen finner interesse av prosjektet mitt, planen er å være ferdig til sommer 2018, og ønske tenking er vel turbo bygg i og med at det er en 87mod uten katalysator og lave avgass krav=D Fins det forresten e32 godkjent med turbo i Norge? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skare1 Skrevet August 10, 2017 Share Skrevet August 10, 2017 Artig prosjekt, ikke hver dag man ser E32 her inne. Flotte biler i ordentlig stand Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet August 10, 2017 Share Skrevet August 10, 2017 Tøft prosjekt, spent på hvordan denne blir Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet August 11, 2017 Share Skrevet August 11, 2017 E32 er helt klart på topp 3 lista over hva som er en skikkelig bmw Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ccc Skrevet August 11, 2017 Forfatter Share Skrevet August 11, 2017 Satser på å få bilen til å rulle iløpet av måneden. Har prøvd å slått en del på skive og kalipper som sitter fast, men til ingen nytte. Blir å demontere bremsesystemet og fjerne håndbrekket på den siden imorgen slik at den forhåpentligvis kan flyttes på uten å slite seg ihjel=D Satser på oppdatering til neste helg Trodde disse bilene kom med tannstang men så at det var paralellstag idag, også uten slakk, og etter å ha sjekket priser på nye tannstang ble eg passe lettet Har et spørsmål til dere med m30, merket at det er en lukket lmm, med en "dør" som kan åpne seg, skal LMM åpne seg ved at man drar i gasswire? Eller vil den åpne seg av trykket motoren lager? Merket idag at den var lukket hele tiden når vi dro i gasswire, men høres ut som selve gasspjeldet åpner seg. Fikk tatt noen flere bilder idag Tror eg fant grunnen til at det lukter råtten fisk inne i bilen, både hattehyllen og førersetet har aids og må byttes, men planen er å ha sort skinn i i alle seter så det går fint Ledningene bak rattet ser ut til å ha vært gjort noe med av forrige eiere Inge rust på noen av støtdempertårnene, heller ingen synlig rust i motorrommet Avslutter med et bilde av den nydeligste fronten noen bilprodusent har laget!.. dog med løst panser og flatt dekk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
carburetion Skrevet August 11, 2017 Share Skrevet August 11, 2017 Tøff bil! Skjeldent med e32 her inne. Tøffere og finere design på e32 enn e34 egentlig. E32 er jo på ein måte ein utstrekt e34. Og siste Bmw med haifront. E34 er flat i fronten. Lmm opnes av vakumet til innsugningslufta. Ingen wire på den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ccc Skrevet August 12, 2017 Forfatter Share Skrevet August 12, 2017 12 timer siden, carburetion skrev: Tøff bil! Skjeldent med e32 her inne. Tøffere og finere design på e32 enn e34 egentlig. E32 er jo på ein måte ein utstrekt e34. Og siste Bmw med haifront. E34 er flat i fronten. Lmm opnes av vakumet til innsugningslufta. Ingen wire på den. Herlig, slipper å bekymre meg for den da. Takk for svar Tror skjeldenheten har noe med prisene å gjøre.. alle 7serie deler er jo langt overpriset i forhold til 3 og 5.. Du finner meg sikkert i luksusfellen sesong 20 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
carburetion Skrevet August 12, 2017 Share Skrevet August 12, 2017 Overprisa deler til 7 serien? Korleis veit du det? Synst ikkje prisene på slitedeler er så gale. E34 bruker jo omtrent samme delene på alt og 😛 Det er jo litt utrolig at du fortsatt får tak i omtrent ka du vil av deler til disse gamle bilane ☺ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ccc Skrevet August 12, 2017 Forfatter Share Skrevet August 12, 2017 1 time siden, carburetion skrev: Overprisa deler til 7 serien? Korleis veit du det? Synst ikkje prisene på slitedeler er så gale. E34 bruker jo omtrent samme delene på alt og 😛 Det er jo litt utrolig at du fortsatt får tak i omtrent ka du vil av deler til disse gamle bilane ☺ For eksempel dørene forran har 2000kr i prisforskjell for original delen, og noen andre chassideleler eg ikke kom på, men er vel høyere kvalitet. Mer lyddemping og mindre smellelyd når den lukkes osv som gjør det, får det en betaler for 😁 Finner nærmest alle deler orginalt, ser at alternative varer billigere pris er blitt mer skjeldent 🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet August 12, 2017 Share Skrevet August 12, 2017 E32 prosjekt er gøy.:). Her skal jeg følge med uten tvil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ccc Skrevet August 12, 2017 Forfatter Share Skrevet August 12, 2017 13 minutter siden, sveigis skrev: E32 prosjekt er gøy.:). Her skal jeg følge med uten tvil Skal prøve å få oppdatert mest mulig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ccc Skrevet August 15, 2017 Forfatter Share Skrevet August 15, 2017 Etter 1-2 timer med banning og et helvette med å få løsnet bremseskive fra de fast rustne håndbrekk skoene fikk eg den av ved å bruke endeledd gaffel til å rive den vekk fra nav/bærearm, slapp heldigvis å bruke vinkelsliper Bremseskjold fikk juling og må byttes.. Litt usikker på tilstanden på kalipper, ser ganske sleten ut, men er nærmest ingen rust ved stempel pakningene så satser på den vil holde, nypris på orginalt ligger på nærmere 4000.. Blir en goood tid før bilen er ferdig om det må kjøpes nytt Er meldt råttent vær hele måneden så vil sikkert ta litt tid før neste oppdatering når bilen står ute. Skal få tatt orginal felgene med på verksted for å sjekke om disse er kast i og hive på noe råtne dekk så vi får tauet den bort til garasjen så fort det lar seg gjøre. Har noen her erfaring med å bruke uorginale bremser til 7 serie? evt også 5 serie. Tenker på at bilen er jo 1760kg med fører og vil nok ta en del belastning på bremser. Planen var å bestille BIlstein sine som er ca halv pris av orginalt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
viggo E34 Skrevet August 15, 2017 Share Skrevet August 15, 2017 Arti med e32 prosjekt, følger med Ccc reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet August 16, 2017 Share Skrevet August 16, 2017 On 11.8.2017 at 20.42, Chris Robert Fauskanger skrev: Har et spørsmål til dere med m30, merket at det er en lukket lmm, med en "dør" som kan åpne seg, skal LMM åpne seg ved at man drar i gasswire? Eller vil den åpne seg av trykket motoren lager? Merket idag at den var lukket hele tiden når vi dro i gasswire, men høres ut som selve gasspjeldet åpner seg. luftmengde måler er sånn du har med spjeld inni seg, luftmasse måler er sånn som er åpen uten noen hindring. ja spjeldet er lukket helt til motor går , å jo mer luft motor suger igjennom der jo mer åpner spjeldet seg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zeveren Skrevet August 16, 2017 Share Skrevet August 16, 2017 Rå bil detta, følger her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå