eehgil Skrevet August 11, 2017 Skrevet August 11, 2017 Fikk toerfeil på bremserør bak på eu-kontroll idag. Er en 2007 E61 520d. Kikket under, rørene har en skjøt ca midt under, og tror det skal gå uten å ta ned dieseltanken. Men over bakstillingen ser det forferdelig trangt ut. Noen som vet om man kan klare å skifte rørene fra midten og bakover uten å ta ned hele bakstillingen? Pris på å få gjort dette på verksted?
hsd Skrevet August 11, 2017 Skrevet August 11, 2017 Er det vanskelig å legge over, så gå rundt med nye fester. Ofte er de gamle rusta i stykker slik som røra og må lages nye uansett. Verksted blir fort dyrt med slikt trangt knotearbeid tror jeg.
Kristian 325 Skrevet August 11, 2017 Skrevet August 11, 2017 Jeg fikk også samme feil på en E46 320d 2002 touring,da skrudde jeg bare opp nye fester til bremserørene og la dem rundt. Ingen problem det sa verkstedet,så lenge rørene var lagt opp og festet skikkelig.Bilen ble godkjent:)
hsd Skrevet August 11, 2017 Skrevet August 11, 2017 Gjort samme på mange biler, med samme tilbakemelding som han over. senest forrige uke med bilder i e39 tråden min. Kristian 325 reagerte på dette 1
540is Skrevet August 11, 2017 Skrevet August 11, 2017 Ikke reis til NAF på eu neste gang. Jeg vet om en som fikk mangel der fordi rørene var lagt alternativt, På mangellappen sto det at på BMW skulle rørene gå over tank i originale festeklammer....
Hollabaloo Skrevet August 11, 2017 Skrevet August 11, 2017 (endret) Er det vanlig på BMWer som bare er 10 år gamle at bremserørene er så rustne at de må byttes? E6x-serien har jo rykte på seg for å være veldig bra rustbeskyttet. Endret August 11, 2017 av Hollabaloo
Evopower Skrevet August 11, 2017 Skrevet August 11, 2017 Det er vel ikke bare bmw sin feil. I norge saltes det ut av en annen verden. Men ja, bmw på 10 år++ får ofte bremserør feilen. Har fått det som 2'er feil på min 2001 e39, og de blir skiftet nå. Men det er en helgejobb, og noe man bare gjør 1 gang i bilens levetid som regel
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå