Djwik Skrevet April 8, 2018 Forfatter Share Skrevet April 8, 2018 Japanese parking Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Djwik Skrevet April 9, 2018 Forfatter Share Skrevet April 9, 2018 Har sett litt mer på e46en og har jo fortsatt tikke lyd i motor og har funnet ut at dette kommer av for lavt olje trykk ved lavere turtall og tomgang høres den ut som en vw 1,9 tdi PD ved 3000rpm er alle ulyder borte å den går helt strøkent Olje trykket er akkurat på grensa til at lampa ikke lyser ønsker jo å prøve å redde denne bilen for den er i ganske bra stand ellers og har jo bare rusla 173000 km og bare litt behov for noen slite deler for å få EU Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Djwik Skrevet April 14, 2018 Forfatter Share Skrevet April 14, 2018 Har i dag vert på en kjøre tur til Ulefoss å henta en dele motor til e46en Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Djwik Skrevet Juli 16, 2018 Forfatter Share Skrevet Juli 16, 2018 ja nå var det lenge siden sist jeg oppdaterte noe her gitt har jo skjedd litt forskjellig siste tiden det skal nevnes at den blå 523 touringen med mugg å div er blitt hogd det blei desverre for mye og reparere og den blei da heller solgt i deler og fikk gjøre bedre nytte på den måten e46en har jeg fremdeles denne skal det byttes reg.kjede og litt div på deler er kjøpt inn til dette da ettersom motor går som den skal men har ulyd i kjede så er det bedre å fikse det hadde tengt å bytte motorn men det blei for dyrt å kjøpe da n46b18a er en motor som ryker ofte så oppdatering vil dukke opp etter hvert på denne også noen ferske nyheter fra i dag faktisk jeg har jo handla litt igjen denne gangen på auksjonen.no hvor det blant annet lå en e39 til salgs nemlig en 2002 520iat exclusive som ingen hadde brydd seg om å by på det skal sies at denne bilen ikke ser spesielt bra ut på utsiden heller ikke på avstand men mekanisk er den bra og innvendig er den som ny og til å med aircon funker den har en liten eu lapp som er deler som jeg stortsett har liggende og da har enn jo plutselig en billig 2års brukis denne bilen vil jo aldri ha noen salgs verdi pga utsende den bærer preg av å blitt pyntet på av sprayboks og har rustet opp igjen om bilen går i 2år så er det en billig bil hva jeg ga for den har ikke så stor betydning men om noen vil vite det så skal jeg si det også noen bilder (vil advare mot sterke bilder foreldreveiledning anbefales) Werther reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Djwik Skrevet Juli 17, 2018 Forfatter Share Skrevet Juli 17, 2018 Fikk gjort litt på 520 i dag byttet bremser bak og håndbrekk også fant jeg noe jeg ikke likte som jeg faktisk ikke har sett før på E39 rust hull på 1ene Subframe feste bak var heldig vis ikke mer enn det lille der så det blir sveiset igjen Bilen skal bare være på veien i 2 år til eller så lenge den går dette var ikke mangel på lappen antagelig ikke sett det jeg begynte jo å pelle på det siden tectylen var løs der så en liten plate bit over der vil holde bilens levetid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Djwik Skrevet Juli 21, 2018 Forfatter Share Skrevet Juli 21, 2018 (endret) Har fått gjort litt mer på 520en har fått byttet venstre forhjulslager og fått sveiset igjen hullet i bakaksel innfestinga men det blei ikke noe vakkert så jeg valgte å ikke ta noe bilde av det prøvde å sveise med fluss rør tråd og kom frem til at det er værste driten jeg har sveisa med vil kalle det 199kr rett i dass men det fikk duge nå da kjøp av sveise gass er dyrt men jeg kommer til å gå tilbake til det også har jeg begynt på feilsøking el feil i bakluka da dør åpner, skiltlys og tåkelys ikke fungerer på luka baklyset og ryggelyset var koblet over fra venstre lykta som en quick fiks fra tidligere og jeg fant ut at jeg ikke hadde strøm på høyre side av luka i det hele tatt som vil si ledningsbrudd på det aller verste stedet i bilen nemelig inni der hvor bakluke demperene sitter så håper det er mulig å fiske tak i kabel bunten et sted i taket for så å skjøte inn en ny bit blir en tur på wurth på mandag for å kjøpe lodde hylser Endret Juli 21, 2018 av Djwik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juli 21, 2018 Share Skrevet Juli 21, 2018 Du liker å pjuske med biler ser det ut til. En ren hobby eller for å spare penger? Kanskje du til og med liker det? Fint å se litt skru action. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Djwik Skrevet Juli 21, 2018 Forfatter Share Skrevet Juli 21, 2018 Privat er det mest hobby men Er bilmekaniker til vanlig også sparer jeg jo en del på å gjøre jobben selv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Djwik Skrevet Juli 24, 2018 Forfatter Share Skrevet Juli 24, 2018 Ja har jo gått noen dager siden jeg gjorde noe sist på 520en må jo gjøre litt ferie ting også ikke bare skru 😂 og med den varmen som er nå om dagen så er ikke skru det første som man vil heller har riktig nok 19-20grader inne i verksted når det er 28+ ute så det er kjøligere å være der enn hjemme I går var jeg en tur på wurth å kjøpe krympe strømper med loddetinn som er geniale for å skjøte ledninger i bil med kjøpte også wurth sin avisoleringstang den enkle i svart plast da den er gull på trange områder og faktisk tåler mye bruk har prøvd 3 fra Biltema og etter å ha avisolert 3-4 ledninger med de så funker de ikke mer Men Idag begynte jeg med jobben å lodde nye ledninger i bakluka noe jeg fant ut at jeg ikke har tålmodighet til 😂 Hadde de hatt alle farge komboene på Biltema så hadde det vert litt enklere men fikk klare meg med rød,gul,sort,blå og brun blå å brun måtte jeg ta fra en vanlig 2 ledet lampe ledning men det funker 😂 tok ned høytaller på høyre side og fant lednings klasa oppi der også begynte jeg og koble nye ledninger å lage eget system på hvem skal hvor det er et fargerikt kabel rot uten like men hadde liggende fler farga krympe strømper som jeg merket ledningene med sånn at je kann skille de 😂 Luka på bilen er jo egentlig ferdig rusta men den får bare være frem til jeg finner en bedre en forventer ikke at denne går lenge nok til at luka må byttes Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Juli 24, 2018 Share Skrevet Juli 24, 2018 Nevner det igjen,men liker at du kjøper biler som folk ser på som oppbrukt og fikser de igjen. Er alltid mye å rydde opp i etter mange års bruk og slett vedlikehold. Men som vanlig blir denne bra igjen og du har en bra bil å bruke Otis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Djwik Skrevet Juli 24, 2018 Forfatter Share Skrevet Juli 24, 2018 14 minutter siden, sveigis skrev: Nevner det igjen,men liker at du kjøper biler som folk ser på som oppbrukt og fikser de igjen. Er alltid mye å rydde opp i etter mange års bruk og slett vedlikehold. Men som vanlig blir denne bra igjen og du har en bra bil å bruke Takk for det sveigis denne bilen vil jeg si var merkelig vedlikeholdt utvendig har den vert borti det som er å treffe langs veien service hefte stopper på 103000km hva som har blitt gjort etter det er umulig og si svert lite later det til men at en bil nesten er gått 300 000 km og ser ut som den ikke har vert brukt innvendig og til og være orginal interiør så blei jeg mest imponert over det den trenger virkelig en service Nå i nær fremtid da filterene er veldig møkkete da med fuel range på 36km var det tomt men fylte på den bensin å så gikk den greit Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Juli 25, 2018 Share Skrevet Juli 25, 2018 Blir bra dette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Djwik Skrevet Juli 27, 2018 Forfatter Share Skrevet Juli 27, 2018 Ja oppdatere litt igjen da ikke så mye igjen å gjøre nå på bilen fikk lodda ferdig bakluka på onsdag og nå fungerer det som skal funke det ble ikke noe voldsomt vakkert men det fungerer å det er det viktigste skal nevnes at bakluka på denne er meget dårlig om jeg monterer ny på 525d min som er samme farge som 520en så bytter jeg men den begynner også å bli sliten så vi får se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Djwik Skrevet Juli 29, 2018 Forfatter Share Skrevet Juli 29, 2018 Nærmer meg ferdig med EU lappen på bilen nå idag fikk jeg polert frontlyktene pussa først med 800 papir og der etter 1200 skulle hatt et enda finere men det hadde jeg ikke men det ble godt nok for EU kontrollen venstre er polert mens høyre er urørt Hadde ikke helt rette maskin til denne jobben en Bosch DA eksentersliper og de går egentlig litt for sakte og stopper ved motstand med andre ord maskinen tålte ikke dette da børstene brant opp den ble for varm men fikk akkurat gjort jobben før det var slutt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Djwik Skrevet August 11, 2018 Forfatter Share Skrevet August 11, 2018 Ja jeg kan vel opp datere litt igjen da hadde begge 5erne inne på kontroll i går 520en hadde etterkontroll og blei EU godkjent i går så denne blir skiltet igjen om en ukes tid 525en hadde EU kontroll da blei noen få feil burde egentlig fått flere som jeg egentlig veit om selv men det gjør ikke noe 525en skal ikke brukes i vinter heldigvis da jeg må få tatt rust å få lakket opp litt div ting på den som støtfangere, div små skader og bakluke som må skiftes da Pga rust 520en skal det også byttes bakluker på da de er helt gone begge to jeg kommer ikke til å selge 520en da den ikke har noen som helst salgs verdi etter som den krever mye utvendig kosmetisk arbeid og det er det ingen som kjøper i hvertfall ikke for masse penger 😂 og i tillegg til at det er en 520 med nesten 300k på tellern jeg regner ikke med at den går frem til neste EU engang men den skal i hvertfall få en service om ikke lenge har bestilt noen service deler fra koed i dag slik det ser ut i dag ja begge bilene er nøyaktig samme farge og fra samme året😂 men forskjellig drivstoff så det kan bli intressant når har jeg også e46en som register skal skiftes på men det krever et kostbart spesial verktøy foreløpig så står det litt på vent har heller ikke dette verktøyet på jobben da vi ikke tar registerkjede jobb på BMW Skal også nevnes at jeg fortsatt venter på sommer hjula jeg bestilte i mai Zito corsica Den norske leverandøren på zito felger sliter vist med å få tak i 5x120 - 74,1 i 8,5 bredde Bak felgene har de på lager men kan vist ikke leveres de heller så mulig jeg avbestiller de og finner noe annet Werther reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå