laffe Skrevet September 12, 2017 Share Skrevet September 12, 2017 Hei, Noen som har noen erfaring med å få varer sendt via Ebay`s tjeneste der moms blir betalt inn på forhånd? Tok det lengre tid en normalt å få varene og hvem levert til slutt varen i Norge? Har en pakke på vei fra England, men trackingen virker ikke oppdatert, står bare at Tracking-detaljer er lastet opp. Ingen info om hvor pakken er, så enten har ikke selger sendt pakken (men rart siden det har stått slik en uke), ellers virker ikke sporingstjenesten. Har prøvd sporingsnummeret hos postnord og posten, men ingen treff. Hater venting i uvisshet:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asv Skrevet September 12, 2017 Share Skrevet September 12, 2017 Venter selv på en pakke fra statene, og det tar utvilsomt mye lengre tid enn vanlig shipping. Det er dog såpass mye billigere at jeg synes det går greit. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poppy Skrevet September 12, 2017 Share Skrevet September 12, 2017 Det tar lengre tid fordi selger må sende pakken til ett "shipping centre" som skal ta seg av resten. Det er nok uansett Posten som vil ende opp med leveringen i Norge. Du kan legge inn sporingsnummer på f.eks. aftership.com som er universal sporingsside og den skal kunne finne hvilket selskap den er sendt med. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asv Skrevet September 12, 2017 Share Skrevet September 12, 2017 Hah, det kom melding nå om at pakken min har ankommet utleveringsstedet. 31. August ble pakken innlevert i Oregon, så det gikk ikke veldig mye lenger enn andre pakker jeg har fått fra statene. Hadde regna med å vente en 2-3 dager til, så dette kom som litt av en overraskelse Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet September 12, 2017 Share Skrevet September 12, 2017 Har ingen andre enn gode erfaringer med ebay global shipping programme - mulig en betaler noen kroner mer, men slipper det stykkevis og delt, så alt er betalt for når det kommer i postkassen. Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
laffe Skrevet September 13, 2017 Forfatter Share Skrevet September 13, 2017 Dukket plutselig opp noen shippingdetaljer nå i går kveld, men ser ikke så lovende ut. Ser i hvertfall ikke ut som dette dukker opp innen en uke slik jeg er vant med pakker fra England. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RemyNG Skrevet September 13, 2017 Share Skrevet September 13, 2017 Hva er det du har bestilt siden det står restriksjoner for forsendelsen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knutmyr Skrevet September 13, 2017 Share Skrevet September 13, 2017 Det er stort sett postnord som leverer ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
laffe Skrevet September 13, 2017 Forfatter Share Skrevet September 13, 2017 20 minutter siden, RemyNG skrev: Hva er det du har bestilt siden det står restriksjoner for forsendelsen? Brukt bensinpumpe. Så spørs om den har vært dårlig pakket inn og kanskje luktet bensin. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
laffe Skrevet September 13, 2017 Forfatter Share Skrevet September 13, 2017 20 timer siden, Poppy skrev: Det tar lengre tid fordi selger må sende pakken til ett "shipping centre" som skal ta seg av resten. Det er nok uansett Posten som vil ende opp med leveringen i Norge. Du kan legge inn sporingsnummer på f.eks. aftership.com som er universal sporingsside og den skal kunne finne hvilket selskap den er sendt med. OK, det forklarer nok hvorfor det tok så lang tid fra selger markerte "itemet" som sendt til det kom noe sporingsdetaljer. Takk for tips om aftership.com. Skal teste ut når jeg kommer hjem, virka ikke fra jobbpc`n. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet September 13, 2017 Share Skrevet September 13, 2017 jeg har da vertfall kjøpt drøssevis med ting på ebay , men ting fra usa pleier å ta lang tid. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Weltzin Skrevet September 13, 2017 Share Skrevet September 13, 2017 Har to erfaringer med global shipping program, en positiv og en negativ: Kjøpte ett sett dører fra USA via global shipping program og det gikk smertefritt og relativt kjapt. Kjøpte deretter ett sett speil fra USA via global shipping program, men de ble liggende i transit hos shipping senteret, heldigvis ordnet ebay opp og jeg fikk pengene tilbake, men ble dårlig med speil, og vet ingenting om selger fikk penger eller speilene sine tilbake. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arildopc Skrevet September 13, 2017 Share Skrevet September 13, 2017 Har bare positive erfaringer. Siste jeg kjøpte var originale LED tåkelys fra UK og spacere fra USA og dette gikk veldig raskt, ca en uke ++ tok det. Men der jeg kjøper med free postage så kan det ta uker før det kommer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EvenH Skrevet September 13, 2017 Share Skrevet September 13, 2017 Brukt det et par ganger fra England, og det har gått helt fint. Mulig det tok en dag eller 2 ekstra, siden det må innom et shipping senter først, men ellers har det gått fint og slipper dyre utgifter som noen carriers legger til for å legge ut toll og moms. Kan godt være at selger har merket varen som dispatched før han faktisk sendte den også, hente meg akkurat. Tok 5 dager før varen ble merket som dispatched, så kom sporingsdetaljene 3 dager etterpå og da ble varen sendt den dagen i følge sporingen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gorg Skrevet September 13, 2017 Share Skrevet September 13, 2017 Bestilte M Performance bremsekit fra USA via dem, funket utmerket. Tok litt tid, men gikk helt fint Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå