Gå til innhold

Gåen xenon pære? Eller hva mener du?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Merket at det var svakere lys i lykta på førersiden i forhold til passasjersiden. 

La et a4 ark fremfor hver lykt og sammenlignet. 

Er det pæra som er dårlig eller er det noe skitt inni reflektoren muligens..?  

Førerside:

DSC_0331.thumb.JPG.2f333c67fbfb2001511ec13dd53db796.JPG

Passasjerside:

DSC_0330.thumb.JPG.51dca4954c03274c9899d2164db04f87.JPG

Umulig å se forskjell direkte på lyktene vertfall.

DSC_0333_1505341682727.thumb.jpg.cc5289747424e9bb720e60ec72629219.jpg

Endret av Dr.havn
Skrevet
2 timer siden, 316 skrev:

Får ikke åpnet bildene men hvis pæra driver og går så pleier dem å bli lilla rett før. 

Ja stemmer. Hos meg er det ikke fargeforskjell.

Har prøvd å fikset bildene nå. 

Skrevet
1 time siden, Otis skrev:

Ser ut som pære på førersiden er feilmontert.

Jaså?  Jeg la merke til at gummipakningen rundt var sprukket også. Har bestilt ny. 

Går det an å feilmontere pærene?

Skrevet

Lyktene justerer seg likt så tviler på at styringspinnene er knekt. Skal åpne opp og ta ut pæren for å inspisere nærmere.

• 4 months later...
Skrevet

Løst. Pga sprukken pakkning over xenonpæra har vann og shitt komt inn i lykta. Det resulterte i rusten reflektor.  

Jeg Åpnet opp lykta og byttet reflektor. ( tidkrevende operasjon) 

Så et tips til andre e39 eiere:  sjekk at gummipakkningen over xenonpæra er hel og fin. Ellers ruster reflektoren og du får et dårlig matt og blast lys. 

Skrevet
2 timer siden, Dr.havn skrev:

Løst. Pga sprukken pakkning over xenonpæra har vann og shitt komt inn i lykta. Det resulterte i rusten reflektor.  

Jeg Åpnet opp lykta og byttet reflektor. ( tidkrevende operasjon) 

Så et tips til andre e39 eiere:  sjekk at gummipakkningen over xenonpæra er hel og fin. Ellers ruster reflektoren og du får et dårlig matt og blast lys. 

Sjekka justeringsarmene også? Gjenganger at de blir sprø å knuser i facelift lyktene på E39 med xenon, er bakeprosessen for å bytte de :)

Skrevet
1 time siden, Clevion skrev:

Sjekka justeringsarmene også? Gjenganger at de blir sprø å knuser i facelift lyktene på E39 med xenon, er bakeprosessen for å bytte de :)

Kan bytte de uten å bake de åpne, litt mer styr men det går, jeg har nemlig typen som ikke kan bakes åpne og har byttet på mine.

Skrevet

Byttet justeringsarmer i samme sleng, da de var sprø og knakk bare jeg rørte litt ved dem. 😉 

Heldigvis hadde jeg også typen lykt som gikk an å "bake" for at limen skulle slippe. På donorlykta jeg kjøpte var det umulig å "bake" den åpen. Så den knuste jeg åpen for å få ut reflektoren. 

Respekt til di som klarer å bytte justeringsarmer uten å " bake" lykta! 

Legger ved bilde av et stk rusten reflektor og hvordan lysbilde blir påvirket.

DSC_0047.JPG

DSC_0355.JPG

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...