Rhavn Skrevet September 13, 2017 Share Skrevet September 13, 2017 (endret) Merket at det var svakere lys i lykta på førersiden i forhold til passasjersiden. La et a4 ark fremfor hver lykt og sammenlignet. Er det pæra som er dårlig eller er det noe skitt inni reflektoren muligens..? Førerside: Passasjerside: Umulig å se forskjell direkte på lyktene vertfall. Endret September 14, 2017 av Dr.havn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet September 14, 2017 Share Skrevet September 14, 2017 Får ikke åpnet bildene men hvis pæra driver og går så pleier dem å bli lilla rett før. Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rhavn Skrevet September 14, 2017 Forfatter Share Skrevet September 14, 2017 2 timer siden, 316 skrev: Får ikke åpnet bildene men hvis pæra driver og går så pleier dem å bli lilla rett før. Ja stemmer. Hos meg er det ikke fargeforskjell. Har prøvd å fikset bildene nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet September 14, 2017 Share Skrevet September 14, 2017 Synes ikke det ser ut som den pæra er i ferd med å gå 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 14, 2017 Share Skrevet September 14, 2017 Ser ut som pære på førersiden er feilmontert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rhavn Skrevet September 14, 2017 Forfatter Share Skrevet September 14, 2017 1 time siden, Otis skrev: Ser ut som pære på førersiden er feilmontert. Jaså? Jeg la merke til at gummipakningen rundt var sprukket også. Har bestilt ny. Går det an å feilmontere pærene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet September 14, 2017 Share Skrevet September 14, 2017 Mulig pæra ikke sitter ordentlig i sokkel og har fått en vridning så den lyser litt annerledes? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danskiii Skrevet September 14, 2017 Share Skrevet September 14, 2017 Knukket justeringsarm? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rhavn Skrevet September 14, 2017 Forfatter Share Skrevet September 14, 2017 Lyktene justerer seg likt så tviler på at styringspinnene er knekt. Skal åpne opp og ta ut pæren for å inspisere nærmere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rhavn Skrevet Februar 1, 2018 Forfatter Share Skrevet Februar 1, 2018 Løst. Pga sprukken pakkning over xenonpæra har vann og shitt komt inn i lykta. Det resulterte i rusten reflektor. Jeg Åpnet opp lykta og byttet reflektor. ( tidkrevende operasjon) Så et tips til andre e39 eiere: sjekk at gummipakkningen over xenonpæra er hel og fin. Ellers ruster reflektoren og du får et dårlig matt og blast lys. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clevion Skrevet Februar 1, 2018 Share Skrevet Februar 1, 2018 2 timer siden, Dr.havn skrev: Løst. Pga sprukken pakkning over xenonpæra har vann og shitt komt inn i lykta. Det resulterte i rusten reflektor. Jeg Åpnet opp lykta og byttet reflektor. ( tidkrevende operasjon) Så et tips til andre e39 eiere: sjekk at gummipakkningen over xenonpæra er hel og fin. Ellers ruster reflektoren og du får et dårlig matt og blast lys. Sjekka justeringsarmene også? Gjenganger at de blir sprø å knuser i facelift lyktene på E39 med xenon, er bakeprosessen for å bytte de Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Februar 1, 2018 Share Skrevet Februar 1, 2018 1 time siden, Clevion skrev: Sjekka justeringsarmene også? Gjenganger at de blir sprø å knuser i facelift lyktene på E39 med xenon, er bakeprosessen for å bytte de Kan bytte de uten å bake de åpne, litt mer styr men det går, jeg har nemlig typen som ikke kan bakes åpne og har byttet på mine. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rhavn Skrevet Februar 2, 2018 Forfatter Share Skrevet Februar 2, 2018 Byttet justeringsarmer i samme sleng, da de var sprø og knakk bare jeg rørte litt ved dem. 😉 Heldigvis hadde jeg også typen lykt som gikk an å "bake" for at limen skulle slippe. På donorlykta jeg kjøpte var det umulig å "bake" den åpen. Så den knuste jeg åpen for å få ut reflektoren. Respekt til di som klarer å bytte justeringsarmer uten å " bake" lykta! Legger ved bilde av et stk rusten reflektor og hvordan lysbilde blir påvirket. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå