NKS Skrevet Oktober 7, 2017 Share Skrevet Oktober 7, 2017 Hei! Luftmassemåleren er trolig gåen på min X3 2007 150Hk diesel. Koster knappe 5000,- for ny orginaldel. Er det 'trygt' kjøpe uorginalt? http://www.mister-auto.no/no/luftmassemaler/bmw-x3-e83-2-0-d-150hk_v18232_g3926.html https://www.eurodel.no/luftmassemaler-luftmengdemaler/bmw-x3-e83-2-0-d-110kw-38327-cid Anbefalinger? Mvh, Nils Skedsmokorset Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eivind320x Skrevet Oktober 7, 2017 Share Skrevet Oktober 7, 2017 (endret) Jeg har bestilt masse deler fra Autodoc.co.no uten problemer. Utfordringa blir og finne rett delenummer, selv med OE nummeret fra BMW. På min BMW sto det Bosch luftmengdemåler allerede, og derfor ble det ny fra de. Bruk denne siden til og finne rett delenummer til din bil. https://www.bosch-automotive-catalog.com/no/ BMW har kontrakter med forskjellige leverandører for leveranse av Originale deler. Fant Lemförder deler i understellet med BMW delenummeret på, de jeg byttet casterstag osv. Tidligere i høst. Endret Oktober 7, 2017 av Eivind320x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NKS Skrevet Oktober 13, 2017 Forfatter Share Skrevet Oktober 13, 2017 Takk for svar! Jeg kobla ut luftmassemåleren i dag og symptomene er omtrent de samme. Bilen kommer ikke over 3000 omdreininger på tredjegir på flat vei... Jeg begynner å lure på om problemet er tette dieseldyser... Er det omfattende å fikse tette dieseldyser? Mvh, Nils Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m3e30 Skrevet Oktober 13, 2017 Share Skrevet Oktober 13, 2017 Hvilke feilkilder får du ? 3ff0? Veldig ofte er motorene helt igjennsota i innsug og topp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NKS Skrevet Oktober 13, 2017 Forfatter Share Skrevet Oktober 13, 2017 Har nettopp fått rensa vekk koks så det er det neppe. Hadde 3ff0 tidligere ja... Nils Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m3e30 Skrevet Oktober 13, 2017 Share Skrevet Oktober 13, 2017 full rens av topp og innsug og turbo ? mange glemmer sistnevnte. map føler i bakkant på innsug pleier og å være helt tett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NKS Skrevet Oktober 13, 2017 Forfatter Share Skrevet Oktober 13, 2017 Turbo er bytta tidligere. Har brukt Alf Lie i Oslo; regner med de vet hva de gjør Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Oktober 13, 2017 Share Skrevet Oktober 13, 2017 Uten skikkelig diagnose er det idiotisk å bytte deler på måfå. Få feilsøkt dette skikkelig, først og fremst med lesing av feilminne, deretter avlesing av liveverdier under kjøring. TRF reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NKS Skrevet Oktober 13, 2017 Forfatter Share Skrevet Oktober 13, 2017 Ikke snakk om å byttet deler på måfå. Har hatt feilkode på luftmassemåler som har kommet og godt. Etter å ha koblet ut denne, tyder det på at problemet ikke ligger der.Tenkte bruke forumet for å få litt input på hva annet det kan være før jeg drar til verksted. Partikkelfilter? EGR-ventil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 13, 2017 Share Skrevet Oktober 13, 2017 Når motoren er daff og drar dårlig så kan det være mange ting. Men kom problemet gradvis eller plutselig? Hvilken feilkode hadde du på lmm? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NKS Skrevet Oktober 13, 2017 Forfatter Share Skrevet Oktober 13, 2017 Jeg hadde den inne på verksted og fiksa koksing. Etter dette, det tok trolig en måned kanskje, drar den dårlig... Hadde feilkode 3ff0 da, den er borte nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KBN Skrevet Oktober 13, 2017 Share Skrevet Oktober 13, 2017 Hadde akkuratt det samme problemet på en 320d. Så at når jeg ruste bilen og ikke fikk mer enn 3000 omdreininger ble slangen inn på manifoil sugd flat. Fant da et skims som hadde kilt seg i eksosdelen på turboen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NKS Skrevet Oktober 13, 2017 Forfatter Share Skrevet Oktober 13, 2017 Når jeg ikke har last på motoren (clutch inne eller i fri) ruser motoren lett opp til 'max' turtall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel325Ci Skrevet Oktober 14, 2017 Share Skrevet Oktober 14, 2017 http://www.maf-shop.com/ Gode priser og bosch deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Oktober 14, 2017 Share Skrevet Oktober 14, 2017 Kort oppsummert: Bruk original BMW eller Bosch maf, så slipper du å kjøpe to ganger. Dersom Bosch må det kommer fra en annerkjent leverandør som forhandler Bosch. Finnes nemlig ganske mye piratkopier der ute. Metoden din for feilsøking kan trenge en revurdering. Ref det Crzywiz sier. At et verksted har "fikset koksing" kan bety så mangt. Hva har de faktisk gjort? Har du selv sjekket hvordan innsugsporter ser ut? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå