Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har bestilt masse deler fra  Autodoc.co.no uten problemer. Utfordringa blir og finne rett delenummer, selv med OE nummeret fra BMW. På min BMW sto det Bosch luftmengdemåler allerede, og derfor ble det ny fra de.

Bruk denne siden til og finne rett delenummer til din bil.

https://www.bosch-automotive-catalog.com/no/

BMW har kontrakter med forskjellige leverandører for leveranse av Originale deler. Fant Lemförder deler i understellet med BMW delenummeret på, de jeg byttet casterstag osv. Tidligere i høst. 

 

 

Endret av Eivind320x
Skrevet

Takk for svar!

Jeg kobla ut luftmassemåleren i dag og symptomene er omtrent de samme. Bilen kommer ikke over 3000 omdreininger på tredjegir på flat vei... Jeg begynner å lure på om problemet er tette dieseldyser...

Er det omfattende å fikse tette dieseldyser?

Mvh,

Nils

Skrevet

Har nettopp fått rensa vekk koks så det er det neppe. Hadde 3ff0 tidligere ja...

 

Nils

Skrevet

Uten skikkelig diagnose er det idiotisk å bytte deler på måfå. Få feilsøkt dette skikkelig, først og fremst med lesing av feilminne, deretter avlesing av liveverdier under kjøring.

Skrevet

Ikke snakk om å byttet deler på måfå. Har hatt feilkode på luftmassemåler som har kommet og godt. Etter å ha koblet ut denne, tyder det på at problemet ikke ligger der.Tenkte bruke forumet for å få litt input på hva annet det kan være før jeg drar til verksted.

Partikkelfilter? EGR-ventil?

Skrevet

Når motoren er daff og drar dårlig så kan det være mange ting.

Men kom problemet gradvis eller plutselig?

Hvilken feilkode hadde du på lmm? 

Skrevet

Jeg hadde den inne på verksted og fiksa koksing. Etter dette, det tok trolig en måned kanskje, drar den dårlig...

Hadde feilkode 3ff0 da, den er borte nå.

 

Skrevet

Hadde akkuratt det samme problemet på en 320d. Så at når jeg ruste bilen og ikke fikk mer enn 3000 omdreininger ble slangen inn på manifoil sugd flat. Fant da et skims som hadde kilt seg i eksosdelen på turboen.

Skrevet

Når jeg ikke har last på motoren (clutch inne eller i fri) ruser motoren lett opp til 'max' turtall.

Skrevet

Kort oppsummert:

Bruk original BMW eller Bosch maf, så slipper du å kjøpe to ganger. Dersom Bosch må det kommer fra en annerkjent leverandør som forhandler Bosch. Finnes nemlig ganske mye piratkopier der ute.

Metoden din for feilsøking kan trenge en revurdering. Ref det Crzywiz sier.

At et verksted har "fikset koksing" kan bety så mangt. Hva har de faktisk gjort? Har du selv sjekket hvordan innsugsporter ser ut?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...