kragz Skrevet Oktober 12, 2017 Share Skrevet Oktober 12, 2017 (endret) Da var endelig BMW M3 E46 innkjøpt!! Motorsykkelen ble solgt ifjor og 320 dieselen gav ikke nok adrenalinkick så jeg fikk med fattern på laget så han ble med og spleiset!! Gjorde ikke saken bedre heller at jeg var på bilferie i en slik maskin i 14 dager med en kompis og kjørte på Nurburgring og mange andre kjekke plasser i sommer 8600 km ble det og mye bensin(glede) ble forbrent Bilen er en 2004 model carbonsvart BMW M3 E46 med manuell girkasse, 19 toms original felger, takluke, rullgardin, harman kardon anlegg. Kilometerstanden er for øyeblikket på 108 000 og bilen er ganske strøken. Men man finner jo alltids litt småplukk, selvfølgelig etter man har kjøpt bilen. Planene for bilen er: Xtron spiller skal inn så jeg får handsfree, bluetooth, mulighet å koble til Iphone, bedre lyd++++. Check Trackday felger: Noen anbefalinger? Bremseklosser til bruk på trackdays. Noen anbefalinger? Få tak i original xenon lamper eller xenon angeleyes lamper. Står noen angeleyes lamper på bilen med vanlige pærer. Lyser nesten bedre med et par t-lys i lampene!! Hvite blinklys foran. Hva mener folk om oransje? Midtarmelene - Check Gir overføring fra Z4 M Coupe. Lurer på hva i alle dager de har røyka på M-avdelingen når de lagde gir overføringen på M3, sykt høy gir spak, slarkete og alt for lang vandring etter min mening. BMWCCN skiltplater - Check Led pærer skilt - Check Ønskeliste: Eventuri innsug. Lager fantastisk innsugslyd Effektanlegg med app for lite eller mer lyd. Noen anbefalinger? Justerbart senkesett Nye felger Feil og mangler: Er noe slakke i bakstillingen. Skal forskers på i vinter. Bakrammen er sveiset opp igjen av karosseri eksperten våren 2017 med redish sine forsterkninger, så håper ikke de har gjort en elendig jobb at det er noe tull med den. Så denne skal fikses iløpet av vinteren. Check Motorlampe kommer og går, bilen småfusker litt. Har diagnose utstyr så det skal vell gå greit å finne ut av. Antispinn lampe kommer og går. Servopumpe funker litt dårlig på tomgang, Noen som har vært borti dette? Høyre forskjerm ikke festet skikkelig nedre kant. Panseret trenger litt justering. Liten boble på venstre bakskjerm. Skal fikses i vinter Dekktrykk sensor indikere punktert hjul og kommer bare tilbake om det nulstilles - Check: Fant tilslutt ut hvordan den kalibreres Pakning rundt høyre dør må limes. Innvendig speil har en slags vannlinje, lest at disse kan begynne å lekke. Skal bestille ny innsats fra Ebay. Mangler Harman Kardon subber i bagasjerom - Check Endret April 8, 2018 av kragz fupsaker, Daniel., danskiii og 8 andre reagerte på dette 11 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Oktober 12, 2017 Share Skrevet Oktober 12, 2017 Gratulerer med rå bil Veldig riktig fargekombinasjon! Kjekt med manuell også kragz reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kragz Skrevet Oktober 12, 2017 Forfatter Share Skrevet Oktober 12, 2017 Takker! Meget fornøyd. Bare sykt uvant å ha en bensinbil igjen som drikker noe voldsomt med bensin. Overasket over hvor billig den er å forsikre. 6900 i året med 6000 i kjørelengde med Sparebank 1 Daniel. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kragz Skrevet Oktober 12, 2017 Forfatter Share Skrevet Oktober 12, 2017 (endret) En liten filmsnutt fra da vi krysset grensen til Tyskland og fikk fri fart. En kompis sin M3 https://www.facebook.com/jkragseth/videos/vb.648581124/10155510423226125/?type=3 Endret Oktober 12, 2017 av kragz Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Oktober 12, 2017 Share Skrevet Oktober 12, 2017 14 minutter siden, kragz skrev: Takker! Meget fornøyd. Bare sykt uvant å ha en bensinbil igjen som drikker noe voldsomt med bensin. Overasket over hvor billig den er å forsikre. 6900 i året med 6000 i kjørelengde med Sparebank 1 Hehe, ja man kjenner det litt på lommeboken også Men det er jo ikke for forbruket sin del at man kjøper slike biler kragz reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet Oktober 12, 2017 Share Skrevet Oktober 12, 2017 Utrolig fin fargekombinasjon på denne og gratulerer! kragz reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Oktober 12, 2017 Share Skrevet Oktober 12, 2017 Grattis! Denne var absolutt lekker kragz reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kragz Skrevet Oktober 15, 2017 Forfatter Share Skrevet Oktober 15, 2017 On 12.10.2017 at 22.47, papertiger skrev: Utrolig fin fargekombinasjon på denne og gratulerer! Jeg liker den veldig godt selv. Hadde lyst på den farge komboen her, litt mer spenstig en bare svart Var på bilferie i sommer i en lik bil i Europa. Tenkte å lage et innlegg om turen med filmer bilder og rapport fra turen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas_R Skrevet Oktober 16, 2017 Share Skrevet Oktober 16, 2017 Nydelig fargekombo Sjekk diffen din, er nok der slakken er... Har nettopp byttet diff på min. kragz reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skvett Skrevet Oktober 24, 2017 Share Skrevet Oktober 24, 2017 Lekker børse! Følger med her kragz reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kragz Skrevet November 5, 2017 Forfatter Share Skrevet November 5, 2017 (endret) Da har jeg fått kjøpt inn litt små snacks til vinteren:) Fant en brukt armlene som jeg fikk for 500. Fin i skinnet men noe merker der tommelen treffer når du drar opp brekket. Noen som har fikset opp disse før som har noe tips? Oppdaget også etter at jeg hadde hatt bilen i 14 dager at Harman Kardon subbene i bagasje rommet manglet! fant et sett brukt på ebay til 400 kr + frakt så det er nettopp ankommet. Slenger ved litt bilder av gliset Endret November 5, 2017 av kragz BjornarHS og Runey reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kragz Skrevet November 25, 2017 Forfatter Share Skrevet November 25, 2017 Da er xtrons spiller innkjøpt, var på salg igår siden det var black friday!:) Gleder meg til å montere iløpet av vinteren! http://xtrons.com/pb7646bp-7-hd-digital-octa-core-64bit-32gb-2g-ram-android-6-multi-touch-screen-car-dvd-player-custom-fit-for-bmw-e46-rover-75-mg-zt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kragz Skrevet Februar 11, 2018 Forfatter Share Skrevet Februar 11, 2018 (endret) Gleden er stor siden det nærmer seg vår med stormskritt! klør i fingrene etter å få kjørt denne fantastiske kjøre maskinen igjen I vinter har jeg demontert original navigasjon med tilhørende utstyr og solgt den. Det har blitt montert ny xtrons spiller. Så langt ser den ut til å fungere kjempe bra, ble mye finere lyd i HK anlegget. Fikk også montert original subbene i taket i bagasjerommet da en tidligere eier hadde tatt de ut og solgt de, fant noen brukte på ebay som jeg kjøpte. Har vasket godt i bagasjerommet, var veldig skittent! og litt tendenser til overflate rust i batterikassa som må fikses. Neste prosjekt blir å montere alle panel, måtte bestille opp litt nye klips. Montere hvite blinklys foran, montere midtarmelen, fikse speilet innvendig, finne ut hvorfor fløyten ikke fungerer og finne ut hvorfor det bare kommer spylervæske på lyktene, tror en slange har hoppet av en plass da den fungerte og plutselig sluttet å fungere. Når det er bart nok ut skal bilen også kjøres til Henrik Bergmann i Sandvika for å gå over bakstilling og mellomaksel, er noe som ikke stemmer. Slenger ved litt bilder! Endret Februar 11, 2018 av kragz Mathiseen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mathiseen Skrevet Februar 11, 2018 Share Skrevet Februar 11, 2018 Fantastisk rå fargekombinasjon på bilen din kragz reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kragz Skrevet Februar 11, 2018 Forfatter Share Skrevet Februar 11, 2018 Elsker å kjøre tuneller, selv med original eksos!:) IMG_2520.mov IMG_2539.mov Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå