Maxmek Skrevet November 9, 2017 Share Skrevet November 9, 2017 Hvis innmaten i lykta er helt løs (lette å bevege) er jeg ganske sikker på at de plastholderene som er knekt. Otis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sondre Skrevet November 9, 2017 Share Skrevet November 9, 2017 2 timer siden, sondre skrev: Er to stykker, en ved høyre forhjul og en ved høyre bakhjul, linken over er til forstilling, denne linken er til bakstiling (på min bil) https://www.gsbildeler.no/nettbutikk/bmw_5_serie-e39-touring-525d/slite_servicedeler-bakstilling-etk_bakaksel-33_0522 Begge sensorene er til frontlyktene, baklyktene justerer seg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sondre Skrevet November 9, 2017 Share Skrevet November 9, 2017 2 timer siden, Maxmek skrev: Hvis innmaten i lykta er helt løs (lette å bevege) er jeg ganske sikker på at de plastholderene som er knekt. På min 2002 model e39 med Xenon org. er ikke de plastholderne kompatible - er ikke slike på denne modellen, så holder fortsatt en knapp på min teori, så sant det er en 2002 model e39 med Xenon, selv om jeg også tror det gjelder alle 2002 modeller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 9, 2017 Share Skrevet November 9, 2017 (endret) Jeg skiftet slike stag inni mine lykter. Det var en 2001 e39 med xenon. Endret November 9, 2017 av Otis Skriveleif Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sondre Skrevet November 9, 2017 Share Skrevet November 9, 2017 Disse plast stagene inne i lykten finnes ikke i ETK på min 2002 modell, så tror det er en forskjell der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 9, 2017 Share Skrevet November 9, 2017 De finnes ikke i delekatalogen da de ikke er meningen at man skal skifte de. Alle slike stag er laget av andre enn BMW nettopp pga dette problem. Det var pre facelift som hadde slike stag fra BMW. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sondre Skrevet November 10, 2017 Share Skrevet November 10, 2017 Jeg gir meg, men er det vanlig at stagene ryker i begge lyktene samtidig. Siden begge peker ned ville jeg feilsøkt litt mer på det som styrer begge lyktene først, før jeg hadde prøvd å åpne lyktene om de ikke er konstruert for å åpnes... Men er vel dette som er prosedyren på facelift xenon: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MartinLL Skrevet November 10, 2017 Forfatter Share Skrevet November 10, 2017 (endret) Hei folkens, Her var det kommet mer info siden i går ja Herlig med så mye BMW ekspertise på et sted. Til stor hjelp! Jeg har ikke fått sett så mye mer på dette ennå, men har fått et problem til. Nemlig at parklyset er gåent på venstre side. Parklysene er jo da de to ringene rundt nærlys og fjernlys (angel eyes). Har browset litt og skjønner at det muligens finnes ulike utgaver mellom originale lykter. Min er som sagt fra 2002, og det er originale Hella lykter med xenon (det står nå iallefall Hella på noen av gummidekslene på baksiden av lykta). Diverse utenlandske forum tydet på at det var én pære av typen BA9s som trengs for å lyse opp begge ringene på hver sin side. (to totalt om man bytter begge). Kjøpte derfor en to-pack på biltema: Samtidig leser jeg litt videre på nettet og ting tyder på at man egentlig burde bytte hele sokkelen, noen innspill her? Og til slutt så blir jeg usikker på om det i det hele tatt er riktig pære til min bil. Legger derfor ved et bilde fra baksiden av lykta under panseret, kanskje noen av dere kan fortelle meg mer om hvilken utgave av frontlyktene jeg har? Lyktas bakside førerside (den med gåent parklys): Lyktas bakside førerside (her er ikke parklyset gått, men muligens enklere å se på denne siden da det er mer plass her): Og her er et bilde av lyktene utenfra: På forhånd takk Martin Endret November 10, 2017 av MartinLL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet November 10, 2017 Share Skrevet November 10, 2017 Når er det bildet utvendig tatt? Det ser ut til å være original farge i de. Men synes parklyspærene dine så rar ut fra innsiden. Ligner på et LED-kit? Lenge siden jeg har hatt E39 nå, men jeg mener den pæren/sokkelen så annerledes ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet November 10, 2017 Share Skrevet November 10, 2017 Sånn skal de se ut originalt. (Bilde lånt fra Audodeler.co) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MartinLL Skrevet November 10, 2017 Forfatter Share Skrevet November 10, 2017 Bildet er vel en måned eller to gammelt. Det er nok original farge ja! Ikke så lett å finne ut av disse to tingene.. Lysinnstilling - brekt stag i lykt? brekt stag i sensor? noe annet? ..og parklys (angel eyes) - hva slags lykter har jeg egentlig og hvilken pære trenger jeg? Jeg kan jo gjøre det enkelt å dra til BMW, nærmeste er Bilia Skøyen.. Men det blir vel fort unødvendig dyrt. Kjedelig om det egentlig er enkelt å gjøre selv, men at man bare ikke vet helt HVA man skal gjøre... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MartinLL Skrevet November 10, 2017 Forfatter Share Skrevet November 10, 2017 På det bildet du viser til er jo hele sokkelen med, det er greit nok, kan godt kjøpe hele. Men kan du se på bildene mine av baksiden av lykta hvor den skal plasseres? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sondre Skrevet November 10, 2017 Share Skrevet November 10, 2017 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet November 10, 2017 Share Skrevet November 10, 2017 Du må uansett skru ut den sokkelen som står der. (Den med ribber på). Vanskelig å diagnostisere bak et tastatur, men det ser ut som noen har satt på et uoriginalt kit der en gang i tiden. I såfall tar du det helt bort (koble fra den ovale kontakten også). så skaffer du nye originalpærer (med sokkel), og kobler den samme kontakten rett i denne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MartinLL Skrevet November 10, 2017 Forfatter Share Skrevet November 10, 2017 I love the internet! Får svar på det meste I forhold til parklys forstår jeg det slik at jeg bør gå for denne? Forresten noen som vet om den kan kjøpes over disk i Oslo? Tenker å kjøpe to stk da, siden det muligens er en uoriginal sokkel der nå... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå