Marius Risan Skrevet Mai 3, 2019 Forfatter Skrevet Mai 3, 2019 Endelig er motoren ferdig, og nå gjenstår bare å kjøre den inn noen mil før turen går til rudskogen. Obligatorisk før/etter bilde Obligatorisk video av oppstart bimmerfun, Mathiseen, fxslin og 3 andre reagerte på dette 6
Marius Risan Skrevet Mai 4, 2019 Forfatter Skrevet Mai 4, 2019 Takk:) Veldig fornøyd! BjornarHS reagerte på dette 1
R Andersen Skrevet Mai 9, 2019 Skrevet Mai 9, 2019 Motoren ble skikkelig bra! Hvordan synes du JOM-understellet er? Jeg har hatt det på 2 stk. biler, og det er den største dritten jeg har vært borti.. Ble "sykkelpumper" etter kort tid, ikke spesielt stivt og ruster kjapt.
Marius Risan Skrevet Mai 14, 2019 Forfatter Skrevet Mai 14, 2019 (endret) På 9.5.2019 den 11.51, R Andersen skrev: Motoren ble skikkelig bra! Hvordan synes du JOM-understellet er? Jeg har hatt det på 2 stk. biler, og det er den største dritten jeg har vært borti.. Ble "sykkelpumper" etter kort tid, ikke spesielt stivt og ruster kjapt. Mtp på pris er jeg storfornøyd med det! Fortsatt stivt som pokker, og kan ikke se noe lekkasje etc fra demperne enda. Mulig det hjelper en del at compacten er såpass lett både i snuta og rumpa. Har kun kjørt en sesong, og max 5000km med det da, så holdbarhetsmessig kan jeg ikke svare på noe. Endret Mai 14, 2019 av Marius Risan
R Andersen Skrevet Mai 22, 2019 Skrevet Mai 22, 2019 Bra du er fornøyd med det. Jeg synes det var veldig mykt vs andre dyrere understell jeg har hatt.
Marius Risan Skrevet Februar 11, 2020 Forfatter Skrevet Februar 11, 2020 Tenkte å holde litt liv i tråden her å gi en liten update på bilen da nok en trackday sesong er over og nye planer er i vente. Merker at det er en smule "dødt" her inne på forumet, men synes fortsatt det er morro å kunne ha denne tråden å se tilbake på hvordan bilen har blitt. Bilen står nå i vinterdvale klare for nye oppgraderinger. Planen for vinteren er å jobbe med understell og bremser + litt kosmetisk utbedring. Bakstillinga skal ned for sandblåsing og lakkering samt montering av polyforinger. Når såpass mye er nede blir bensintanken også tatt ned, slik at jeg kan slipe rent så mye som mulig av bilen under og lakkere det opp igjen med rustbeskyttelse. Har gått til innkjøp av E46 328 bremser foran m/kalipere. Bestilte meg samtidig EBC yellowstuff klosser både foran og bak + stålomspunnede bremseslanger. Har også fått fatt i en E46 purple tag tannstang, som forhåpentligvis tighter opp styringa enda mer. Er allerede godt i gang med demontering av bakstilling og tank, nå begynner morroa med sandblåsing og rustfjerning StigJ, BjornarHS, mihlo og 6 andre reagerte på dette 9
TRF Skrevet Februar 11, 2020 Skrevet Februar 11, 2020 Ikke vurdert å montere bur og kjøre BMW Cup? Denne bilen burde jo være en perfekt klasse 3 bil (eller så). Marius2002 reagerte på dette 1
Marius Risan Skrevet Februar 12, 2020 Forfatter Skrevet Februar 12, 2020 23 timer siden, TRF skrev: Ikke vurdert å montere bur og kjøre BMW Cup? Denne bilen burde jo være en perfekt klasse 3 bil (eller så). Har vært inne på tanken, men denne er rett og slett alt for morsom på veien til at jeg har samvittighet til å bygge den til banebil
sveinis Skrevet Februar 12, 2020 Skrevet Februar 12, 2020 Artig tråd! Har bilen vært driftssikker etter motoroverhaling? Drømmer jo litt om en trackdaybil selv en gang :)
R Andersen Skrevet Februar 14, 2020 Skrevet Februar 14, 2020 On 2/12/2020 at 8:00 PM, Marius Risan said: Har vært inne på tanken, men denne er rett og slett alt for morsom på veien til at jeg har samvittighet til å bygge den til banebil Det er ikke noe problem å få bilen godkjent med bur. Marius Risan reagerte på dette 1
RF91 Skrevet Februar 14, 2020 Skrevet Februar 14, 2020 Syns compact ha blitt mykje kulare med åra mtp vekt og "ræsarbil"-moglegheitane 😁 Og pacten din har jo komme seg veldig mange hakk, må eg sei 😀
Marius Risan Skrevet Februar 23, 2020 Forfatter Skrevet Februar 23, 2020 På 12.2.2020 den 23.23, sveinis skrev: Artig tråd! Har bilen vært driftssikker etter motoroverhaling? Drømmer jo litt om en trackdaybil selv en gang :) Hadde litt problemer med en jordingskabel som periodisk hadde dårlig kontakt, noe jeg brukte mye tid på å finne ut av, men utenom det har motoren vært helt topp! Fikk kjørt en 3-4 trackdays og ca 3000km uten noen problemer. Ble en helt annen motor, ettersom min hadde mye feil og problemer tidligere😊
Marius Risan Skrevet Februar 23, 2020 Forfatter Skrevet Februar 23, 2020 På 14.2.2020 den 11.50, R Andersen skrev: Det er ikke noe problem å få bilen godkjent med bur. Driver å sikler på å ta inn en rustfri E36 med 6er og bygge 3 liter stroker, så mulig jeg får hive meg på cupen når den tid kommer👍🏻 R Andersen reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå