Gebe Skrevet Desember 2, 2017 Share Skrevet Desember 2, 2017 (endret) Hei! Har litt problemer med og finne ut feilen på min bmw x6.. Det som skjer er att når jeg trykker på start knappen, så slår ikke starteren inn. Men lys og instrument panelet fungerer som normalt. Jeg har skrudd ut starteren og testet den, ikke noe galt med den. Har også målt strømmen ned til starteren, og ikke noe galt der heller. Har også byttet batteriet, da det forrige var dårlig. Selvsagt originalt. Noen som har hatt lignende problem? Hadde satt stoooor pris på litt hjelp her😁😁 Endret Januar 30, 2020 av Gebe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Desember 2, 2017 Share Skrevet Desember 2, 2017 Det første steget er å ta en diagnose. Ellers blir det bare gjetting og synsing. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gebe Skrevet Desember 2, 2017 Forfatter Share Skrevet Desember 2, 2017 Har tatt diagnose, og får frem : lin bus communication fault Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 2, 2017 Share Skrevet Desember 2, 2017 Lin bus har ikke noe med starter å gjøre, såvidt jeg husker. Motor er pt bus mener jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Desember 2, 2017 Share Skrevet Desember 2, 2017 (endret) Hmm, dette hørtes kjent ut. Var en med en E61 her som hadde samme og da fant vi ut etter mye googling at det var jordingskabelen som var røke, da i motorrom. Det skjedde plutselig, parkerte i garasjen for natta og ikke liv neste morgen. Her er en med lin bus-feil på glødeplugg. Batteri er prøvd skiftet og alt mulig. Var også her jordingskabel ved et av framhjulene som køddet. Så sjekk det først http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=869739#/topics/869739?page=4 Endret Desember 2, 2017 av Marius2002 Gebe reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gebe Skrevet Desember 2, 2017 Forfatter Share Skrevet Desember 2, 2017 Takker så mye for raskt svar! Vil sjekke ut dette i morgen! 😁 Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Desember 2, 2017 Share Skrevet Desember 2, 2017 5 minutter siden, Glennb91 skrev: Takker så mye for raskt svar! Vil sjekke ut dette i morgen! 😁 Håper for din del at det er det, hvis ikke har du ihvertfall sjekket ledninger og samtidig utelukket et sannsynlig problem. billigst og raskest sjekk/fiks er det også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gebe Skrevet Desember 2, 2017 Forfatter Share Skrevet Desember 2, 2017 Hadde vært nydelig hvis det var en så enkel feil! 🤣 Har klødd meg godt i hue på det problemet her for og si det mildt!😅 Sjekker det ut i morgen, så poster jeg en update her inne, så fort jeg har sjekket!🤞 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gebe Skrevet Desember 3, 2017 Forfatter Share Skrevet Desember 3, 2017 Her fant jeg synderen! Ihjel irra jordingskabel, venstre side bak ved eksosfeste! And-reas og Marius2002 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Desember 3, 2017 Share Skrevet Desember 3, 2017 Se der ja Fått ordnet det / start på bilen? Gebe reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gebe Skrevet Desember 3, 2017 Forfatter Share Skrevet Desember 3, 2017 Ja, byttet kabelen og bilen startet med en gang!😃 Marius2002 og tobiasw reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Desember 3, 2017 Share Skrevet Desember 3, 2017 17 minutter siden, Glennb91 skrev: Ja, byttet kabelen og bilen startet med en gang!😃 Herlig. Godt at det var så "enkelt" Gebe reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
540is Skrevet Desember 4, 2017 Share Skrevet Desember 4, 2017 On 3.12.2017 at 13.58, Glennb91 skrev: Ja, byttet kabelen og bilen startet med en gang!😃 Tror du skal se om hovedjordingskabelen til motoren er bra. Nå blir motoren mest trolig bare jordet igjennom eksosanlegget og det er ikke bra. Marius2002 og Gebe reagerte på dette 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gebe Skrevet Desember 4, 2017 Forfatter Share Skrevet Desember 4, 2017 Det kan forklare hvorfor starteren går treigt rundt. Har du noen ide om hvor den kabelen ligger på disse bilene ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
540is Skrevet Desember 4, 2017 Share Skrevet Desember 4, 2017 Tipper den går fra høyre motorfeste til rammevangen Gebe reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå