Gå til innhold

Stopper i fart under pådrag, 525D E61 LCI

josulf
 Share

Anbefalte innlegg

Har en 08 525D LCI 3.0 

Den er omprogrammert hos Turbofun og dpf delete og eksos ventilen er stengt

Problemt mitt er sjeldent men plagsom litt farlig også,  under pådrag for eks forbikjøring så kutter motoren å slår seg av!  det hender kun  i store hastigheter over130/140kmt

får melding om redusert motoreffekt og så stopper motoren helt når bilen kommer ned i ca 100kmt   

Motor er tynt max for effekt, hadde problemet med BRS sitt program også 

Kan det hjelpe å bytte til større dyser ? 

noen som har erfart det samme?

Ang dyser kan man modifisere de som er på bilen ? 

E61  3.0LCI .jpg

Endret av josulf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må først finne ut hvorfor du har for lavt railtrykk, hvis de som har tunet bilen f.eks har gitt dysene så lang åpningstid at pumper ikke klarer å levere nok diesel så ser jeg for meg at trykk kan droppe.

På M57 på E39 kan en bytte dysespiss for å få mer diesel, de som driver med dette kjøper råspisser og borrer disse med større/flere hull.  Men først må du få kontroll på railtrykket ditt. 

@TRF  har kontroll på dette med dyser og nye spisser 

Endret av Hpi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TRF Steg 4 gir ca 335hk (bremser typisk oppimot 350hk) uten noen slike problemer.

Det er veldig enkelt, du har enten en feil med bilen din (høy returmengde etc), eller dårlig software.  Eller begge deler.

Endret av TRF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilen oppførte seg likt med BSR sin software, så gikk eg til turbofun på ASKØY og de la inn ny software 

siden BSR ikke kom med en løsning. 

Turbofun sin har vært mer stabil men, problemet kommer for det om 

før bilen stopper så går den super bra er som du får ekstra skyv, men du kan høre på motoren at du må slakke på gassen, den brommer mer og får kvassere lyd, vist du ikke rorer ned da så  stopper motoren å det merker du med noen jævla nøk i drivlinjen

Har tenkt på og bytte railsensor bare for og gjøre det, men var inne på BMW (jæger) de sto på sitt å sa det var ingen ting gale med komponenter men de mente noe i software som var problemet,  etter det byttet eg til turbofun sin software 

Får kjøpe meg en railsensor å prøve det 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynn å feilsøk i rett ende istedenfor å bytte deler i blinde,  mål returmengde på dyser med glass og se om noen skiller seg ut eller få lagt inn original software og se om feilen kommer da.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turbofun skal få se på den så fort han har tid har sendt han melding

BSR de fant ikke ut av det da bilen hadde softwaren dies 

skal måle returmengde i morgen, har kjørt diagnose å får bare opp samme feil som i bilde i starten på tråden 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mangler railtrykk. Da må du finne utav hvorfor. Står ganske mye om dette i dieseltråden (og har gjort de siste 7 år). Som Hpi sier så er første steg gjerne å måle returmengde på dyser. Det eneste problemet med glass, som vi har gjort relativt kostbare erfaringer med over tid, er at du ikke får sett på returmengde under fullt trykk.

Ellers så stemmer din antagelse som filer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turbofun mente Turboen kanskje var dårlig, men det tror ikke eg  :P  for bilen har tullet seg de siste 35000km 

i ny og ne også før han hadde bilen inne hos seg 

tror ikke problemet løses med vanlig måling

stoppet skjer jo kun under stor belastning og høyt turtall rett før girskift og da burde man målt under den type belastning tenker no jeg 

Endret av josulf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å sende in dysene til oss det, så kjører vi en sånn test ;)

Begynn i den enkleste enden, med glass.

Grunnen til at det skjer på høyt turtall er at du gjerne har max forbruk av fuel der, når du ser på systemet som helhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...