josulf Skrevet Desember 2, 2017 Share Skrevet Desember 2, 2017 (endret) Har en 08 525D LCI 3.0 Den er omprogrammert hos Turbofun og dpf delete og eksos ventilen er stengt Problemt mitt er sjeldent men plagsom litt farlig også, under pådrag for eks forbikjøring så kutter motoren å slår seg av! det hender kun i store hastigheter over130/140kmt får melding om redusert motoreffekt og så stopper motoren helt når bilen kommer ned i ca 100kmt Motor er tynt max for effekt, hadde problemet med BRS sitt program også Kan det hjelpe å bytte til større dyser ? noen som har erfart det samme? Ang dyser kan man modifisere de som er på bilen ? Endret Desember 2, 2017 av josulf Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 2, 2017 Share Skrevet Desember 2, 2017 Feilen står der jo der. Railtrykk er for lavt. Men hva som forårsaker feilen er en annen sak. Det kan jo være feil på selve railsensor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Desember 3, 2017 Share Skrevet Desember 3, 2017 (endret) Du må først finne ut hvorfor du har for lavt railtrykk, hvis de som har tunet bilen f.eks har gitt dysene så lang åpningstid at pumper ikke klarer å levere nok diesel så ser jeg for meg at trykk kan droppe. På M57 på E39 kan en bytte dysespiss for å få mer diesel, de som driver med dette kjøper råspisser og borrer disse med større/flere hull. Men først må du få kontroll på railtrykket ditt. @TRF har kontroll på dette med dyser og nye spisser Endret Desember 3, 2017 av Hpi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Desember 3, 2017 Share Skrevet Desember 3, 2017 (endret) TRF Steg 4 gir ca 335hk (bremser typisk oppimot 350hk) uten noen slike problemer. Det er veldig enkelt, du har enten en feil med bilen din (høy returmengde etc), eller dårlig software. Eller begge deler. Endret Desember 3, 2017 av TRF Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
josulf Skrevet Desember 3, 2017 Forfatter Share Skrevet Desember 3, 2017 bilen oppførte seg likt med BSR sin software, så gikk eg til turbofun på ASKØY og de la inn ny software siden BSR ikke kom med en løsning. Turbofun sin har vært mer stabil men, problemet kommer for det om før bilen stopper så går den super bra er som du får ekstra skyv, men du kan høre på motoren at du må slakke på gassen, den brommer mer og får kvassere lyd, vist du ikke rorer ned da så stopper motoren å det merker du med noen jævla nøk i drivlinjen Har tenkt på og bytte railsensor bare for og gjøre det, men var inne på BMW (jæger) de sto på sitt å sa det var ingen ting gale med komponenter men de mente noe i software som var problemet, etter det byttet eg til turbofun sin software Får kjøpe meg en railsensor å prøve det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Desember 3, 2017 Share Skrevet Desember 3, 2017 Ingenting som å kaste bort litt penger.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
josulf Skrevet Desember 3, 2017 Forfatter Share Skrevet Desember 3, 2017 Derfor eg kjøpte BMW vet i grunn ikke hva eg skal gjøre Vet ikke om noen i bergen som virklig kan BMW, man får inntrykk av at de som endrer software bare får en fil på mail og laster den inn i bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Desember 3, 2017 Share Skrevet Desember 3, 2017 Vil ikke Turbofun hjelpe deg med det? Har egentlig aldri hørt noe negativt om han. Hva med Hordaland Chiptuning da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Desember 3, 2017 Share Skrevet Desember 3, 2017 Begynn å feilsøk i rett ende istedenfor å bytte deler i blinde, mål returmengde på dyser med glass og se om noen skiller seg ut eller få lagt inn original software og se om feilen kommer da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
josulf Skrevet Desember 3, 2017 Forfatter Share Skrevet Desember 3, 2017 Turbofun skal få se på den så fort han har tid har sendt han melding BSR de fant ikke ut av det da bilen hadde softwaren dies skal måle returmengde i morgen, har kjørt diagnose å får bare opp samme feil som i bilde i starten på tråden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Desember 3, 2017 Share Skrevet Desember 3, 2017 Du mangler railtrykk. Da må du finne utav hvorfor. Står ganske mye om dette i dieseltråden (og har gjort de siste 7 år). Som Hpi sier så er første steg gjerne å måle returmengde på dyser. Det eneste problemet med glass, som vi har gjort relativt kostbare erfaringer med over tid, er at du ikke får sett på returmengde under fullt trykk. Ellers så stemmer din antagelse som filer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
josulf Skrevet Desember 3, 2017 Forfatter Share Skrevet Desember 3, 2017 (endret) Turbofun mente Turboen kanskje var dårlig, men det tror ikke eg for bilen har tullet seg de siste 35000km i ny og ne også før han hadde bilen inne hos seg tror ikke problemet løses med vanlig måling stoppet skjer jo kun under stor belastning og høyt turtall rett før girskift og da burde man målt under den type belastning tenker no jeg Endret Desember 3, 2017 av josulf Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Desember 3, 2017 Share Skrevet Desember 3, 2017 Bare å sende in dysene til oss det, så kjører vi en sånn test Begynn i den enkleste enden, med glass. Grunnen til at det skjer på høyt turtall er at du gjerne har max forbruk av fuel der, når du ser på systemet som helhet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
josulf Skrevet Desember 6, 2017 Forfatter Share Skrevet Desember 6, 2017 (endret) Da fikk endelig målt returen, Cyl nr 1 er fra venstre Endret Desember 6, 2017 av josulf Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
josulf Skrevet Desember 6, 2017 Forfatter Share Skrevet Desember 6, 2017 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå