josulf

Members
  • Content Count

    49
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

josulf last won the day on December 4

josulf had the most liked content!

About josulf

  • Rank
    Sersjant
  • Birthday 08/09/1986

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Bergen, Åsane

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. josulf

    Min 1994 850CIA HM56 CSI

    De skal av på fredag😊 bytte yterringer, å få litt lakk på senter mens bilen blir gjort ferdig ✌
  2. josulf

    Min 1994 850CIA HM56 CSI

    Har levert den fra meg på lakk og litt modifisering for et par uker siden, litt ekstra bredding av skjermer bak hjulbuene for å få den "sømløs" . Har kjøpt litt nye lykter og pakkninger + div 😊 Er bestilt ny frontrute også 🤗 Skulle bare ha lett lakkings men ble litt mer, støtfanger bak hadde en teit overgang fra hamann som jeg ville ha bort 😎🙈 Satt bilen bort til Skår & Gundersen lakk, skal bli 100% 🤗 så min jobb blir å se på arbeidet å kjøpe deler 😝
  3. josulf

    Min 1994 850CIA HM56 CSI

    Innvendig er den veldig vanlig 😊 Den er breddet litt (Hamann breitversion ) Motor og drivlinje, eksos, Front, sideskjørt og felger er Hamann understell ble byttet til bilstein b12 pga knekt fjær å slappe dempere av han jeg kjøpte bilen av 😊
  4. josulf

    Min 1994 850CIA HM56 CSI

    Bilen har eg importert, brukte litt tid på å få skilt på den pga dokument krav til svv🥴 Motor er 5.6l 420hk 335 bak dekk på 11x18" og 245 front dekk på 9x18"
  5. Tenkte å dele noen bilder av min 1994 850CIA HM56-CSi bilen ble levert ny i fra Hamann i 1994 😎
  6. Her er et prosjekt ikke bmw men tysk i det minste 1985 500Sec importert fra Japan Kun kjørt 162000km lakken var kaklert å solbrent så trengte seg en runde med lakk Har plukket bilen helt ned, bilen var rust fri, uten om nedre del med bakruten den var rustet det er en svakhet på c126, den byttet eg med original del. Byttet alle dørpakniger og soltakpakninger bakluke pakning osv etter 33 år var de tørre, eneste med disse bilene er dårlig tilgang på deler, er et mareritt å skaffe noe Basic Mangler kun bakrute den, vil ikke sitte i den gamle da den var fukt skadet i laminaten har bestilt 3 originale ruter fra Tyskland. Ellers er bilen helt rust fri i hjulhus osv den har original lakk under, er som ny å se på Har byttet alle pakninger på innsug, vacuum slanger og koblinger, innsug belg tomgangs slanger osv. byttet dyser i går da de åpnet på 2 bar å bensinen rant igjenom motoren å den gikk som et dass. Har kjøpt 50mm h&r senk til den, fått montert det fremme gjenstår kun bak Har også kjøpt facelift AMG støtfangere og sideskjørt til den, og nye facelift sacco plater på sidene det må lakkes Interiøret er byttet på 90 tallet og kommer fra en 1990 560sec derfor eg oppgradere resten til facelift utvendig
  7. V8 730, lett å se de i trafikken stor og sølv e tingen
  8. Ikke bmw men like bra, den store bilen var skitten å trengte vask, skal på service alltid kjekt å levere inn bil inn på verksted
  9. Gikk fint på EU i år med innmaten ute, men om det går bra med downpipe neste gang får vi se, tenkte å kjøpe et filter bare for og ha i tilfelle. . Venter kun på erstatnings røret til egr ventilen, etter den er på blir det olje bytt på motor og gir, så står multireim med strammer for tur, har også kjøpt inn alle foringer bak nye men venter litt med det, er ingen ting som er dårlig bak enda Bytter alltid olje mellom 8000-10000km, girkassen ble flushet på 130000km
  10. Kunne så klart ikkje vente med å montere så snek meg ut i garasjen innmaten i dpf var tatt ut men lyden ble som natt og dag med downpipe
  11. Da var downpipen i hus, blir montering i morgen
  12. Nå gjenstår dt kun å heve bilen bak ca 1cm
  13. Da var begge sider ferdig . Byttet spjeld også, motoren ble mye gjenvnere i gangen, og når jeg stopper bilen så får jeg ikkje slag lyd i motoren
  14. Da var en side ferdig Bilen ble en go del høyere, satse på at den sitter seg litt etterhvert .