Gå til innhold

Alpina b10 biturbo resturering.


Vmyrhaug
 Share

Anbefalte innlegg

På 18.4.2023 den 1.13, viggo E34 skrev:

Hvordan går det med denne? B10 biturbo var drømmebilen i mange år for meg :x fikk jo org biler skammelig billig rundt ca 2007-2012 samme med m5 forsåvidt, men b10 biturbo 🤤😍

hentet fra lagerplass og skal inn i verkstedet til uka igjen. vintern her også har gått på tverke prosjektmessig. har 2 viktige prosjekt i verkstedet som skal gjøres ferdig og ut før jeg begynner på igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...
På 21.12.2022 den 23.30, Vmyrhaug skrev:

du hadde den i mange år du tore? var under denne da den hang i løftebukken på msport nede på nyhavna. hadde selv en 525 den gangen. mulig dette var i 2003 eller 2004, på høsten om jeg ikke husker feil. og sikla fælt den gangen👌

Hei. Var nok jeg som eide den i den perioden. (nr. 92/507) Kjøpte den i 2002 og hadde den til 2009. Sto vinterlagret hver vinter i et gammelt mekanisk verksted på Kyrksæterøra, bilen så ikke snø i den perioden. Sotet vinduene og byttet ut lys foran og bak til sotede lykter. Fikk sveist inn dump-ventil på innsuget, da bilen spiste turboer. Overhalte bremser rett før salg, nye skiver og restaurerte caliprene. Synd å se at rusten hadde tatt over så mye de følgende årene.

Fint å se at den blir satt i stand igjen. 

msport var nær ved å havarere motoren etter en gang  jeg hadde hatt den inn på verksted. De hadde tettet igjen utluftingen på veivhusventilasjonen og glemt å fjerne tapen før de satte på slangen igjen. Dette førte til en usedvanlig høyt trykk inne i motoren. GS fant ikke ut av det da jeg var innom på reklamasjon - måtte en kamerat med bilmekanikerutdannelse til for å finne ut av problemet.

1914451_168183062462_5842294_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...