kapteinh Skrevet Januar 11, 2018 Share Skrevet Januar 11, 2018 (endret) Hei. Jeg har fra tidligere en skiguard 850 som har stått på en 06 mod x3, tenkte jeg skulle ha denne på e61. på x3`n lå den veldig lavt. prøvde den på e61 nå, men hullet til haifinnen passer ikke. saget ut litt større men oppdaget etterpå når jeg skulle åpne bakluken at den ikke kunne stå så langt bak.... klarer ikke helt å se selv hvor jeg skal plassere den. enten må den over haifinnen eller så må jeg sage spor helt ut bak på boksen. lurer på om noen har noen bilder, eller mål som kan fortelle meg litt mer om hvor den burde plasseres. Endret Januar 11, 2018 av kapteinh Bilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 11, 2018 Share Skrevet Januar 11, 2018 Ingen mulighet for å dra den litt lenger fram? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kapteinh Skrevet Januar 11, 2018 Forfatter Share Skrevet Januar 11, 2018 kan kanskje klare å dra den forran haifinnen, men det vil vell se helt idiotisk ut ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 12, 2018 Share Skrevet Januar 12, 2018 Tja, når så takboks bra ut da? Du har jo bare 2 valg. Enten kutte mer i boksen eller dra den fram. Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kapteinh Skrevet Januar 12, 2018 Forfatter Share Skrevet Januar 12, 2018 14 minutter siden, Otis skrev: Tja, når så takboks bra ut da? Du har jo bare 2 valg. Enten kutte mer i boksen eller dra den fram. Det er jo sant, vet du om det er "vanlig" med spor ut bak på boksen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kapteinh Skrevet Januar 12, 2018 Forfatter Share Skrevet Januar 12, 2018 tok ganske enkelt en telefon til Skiguard. Bakerste feste må jeg flytte helt frem i tunnelen, å kappe sporet til haifinnen bak i buen i boksen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larserso Skrevet Januar 12, 2018 Share Skrevet Januar 12, 2018 Jeg har selv saget hull i Skiguard 850 til både E61 og F11. Begge gangene har jeg brukt et lite hullborr og laget bakre hull i kurven der boksen går opp bak slik at det såvidt kan synes om man ser etter. Har så brukt stikksag mellom. Har så lagt på en pakningslist fra Biltema eller lignende. Åpner så bakluka og skyver boksen så langt bak på taket som mulig før den tar i luka. Slitsomt å se boksen i frontruta eller at lyssensorer etc. virker overfølsomme spør du meg Kan se ut som om du ikke får den lengre bak på railsen enn på bildet pga. det midtre festet på railsen? kapteinh reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kapteinh Skrevet Januar 12, 2018 Forfatter Share Skrevet Januar 12, 2018 1 minutt siden, larserso skrev: Jeg har selv saget hull i Skiguard 850 til både E61 og F11. Begge gangene har jeg brukt et lite hullborr og laget bakre hull i kurven der boksen går opp bak slik at det såvidt kan synes om man ser etter. Har så brukt stikksag mellom. Har så lagt på en pakningslist fra Biltema eller lignende. Åpner så bakluka og skyver boksen så langt bak på taket som mulig før den tar i luka. Slitsomt å se boksen i frontruta eller at lyssensorer etc. virker overfølsomme spør du meg Kan se ut som om du ikke får den lengre bak på railsen enn på bildet pga. det midtre festet på railsen? Har du boksen enda? har du mulighet å sende et bilde av sporet i boksen ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larserso Skrevet Januar 12, 2018 Share Skrevet Januar 12, 2018 Har ikke bildet av boksen på E61, men det er ganske likt på F11 som jeg har nå så kan ta bilde i ettermiddag kapteinh reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet Januar 12, 2018 Share Skrevet Januar 12, 2018 På E91 gikk Skiguard 850 akkurat over haifinnen uten å kutte i boksen, klaring på 5mm ca. Dette var med originale BMW takstativ på rails. Ser at ditt takstativ ikke bygger fullt så mye i høyden. Begrensningen låg hos meg i baklukespoileren, som tok borti når jeg åpnet luka om jeg hadde den for langt bak. Posisjonerte den slik at det var ca 5mm klaring til takbokshåndtaket når bakluka var helt oppe. Hos meg låg bakre del av takboksen ca rett over bakre enden av haifinnen mener jeg å huske. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kapteinh Skrevet Januar 12, 2018 Forfatter Share Skrevet Januar 12, 2018 Blei ikke det fineste hullet jeg har saget, men får pynte litt på det etter sesongen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larserso Skrevet Januar 12, 2018 Share Skrevet Januar 12, 2018 Var slik jeg mente ja og slik jeg har gjort det på mine to bokser også. Om du legger på en slik kantlist på 14mm som du formarmer på 70-80 grader i stekeovnen en stund blir hullet finfint. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kapteinh Skrevet Januar 12, 2018 Forfatter Share Skrevet Januar 12, 2018 25 minutter siden, larserso skrev: Var slik jeg mente ja og slik jeg har gjort det på mine to bokser også. Om du legger på en slik kantlist på 14mm som du formarmer på 70-80 grader i stekeovnen en stund blir hullet finfint. Typ Volvo list du tenker på da? Tenkte å lime noe skum på undersiden med bare noe snitt til Haifinn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larserso Skrevet Januar 12, 2018 Share Skrevet Januar 12, 2018 Trykk på linken så får du opp den jeg har brukt, varenummer 33538. Den andre blir dessverre for tynn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kapteinh Skrevet Januar 12, 2018 Forfatter Share Skrevet Januar 12, 2018 Beklager, så ikke du hadde lakt ved en link. Er dette jeg kaller volvolist ja😉 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå