Gå til innhold

Tuning av F31 318d xdrive,,, hva mener dere er max hk/moment?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på å tune bilen F31 318d xdrive 14 mod, har fått tilbud på 220hk og 440Nm, men er litt usikker på det. Dette gjøres bare ved software-endring, ingen fjerning av dpf eller annen endring. Selv om det er fristende så tenker jeg at det er en litt heftig oppgradering??

Noen med kjennskap til dette?

ser mange har 180 hk på steg 1.

Skrevet (endret)

Har selv en 316d 2.0l, der ble min tunet opp til 180hk / 400nm og er veldig fornøyd med det.

Har du automat eller manuell ? Om du har automat så er det vel en begrensning på hvor mye nm den tåler.

Mener det var rundt 450nm den girkassa tåler, men skal ikke si det helt for sikkert. Regner med at det er noen andre her som kan svare på det :) 

Endret av vegard89
Skrevet
12 minutter siden, vegard89 skrev:

Har selv en 316d 2.0l, der ble min tunet opp til 180hk / 400nm og er veldig fornøyd med det.

Har du automat eller manuel ? Om du har automat så er det vel en begrensning på hvor mye nm den tåler.

Mener det var rundt 450nm den girkassa tåler, men skal ikke si det helt for sikkert. Regner med at det er noen andre her som kan svare på det :) 

Ok, bra å høre, motorene 316d og 318d er vel ganske identiske etter det jeg vet.. men litt endring fra 318d til 320d

Det er manuell kasse ja, den står oppført med 450nm max😉 

Skrevet (endret)
2 timer siden, bmwfan skrev:

Ok, bra å høre, motorene 316d og 318d er vel ganske identiske etter det jeg vet.. men litt endring fra 318d til 320d

Okei ja :)

Ja 316d og 318d er helt identiske, eneste forskjellen er programvare. 320d har vel annen turbo og dyser etter det jeg har fått med meg. 

Endret av vegard89
Skrevet

Hørtes mye ut @bmwfan. Hvem er det som har gitt tilbud? Mange useriøse aktører på markedet..

220hk er vel ofte hva man kan få ut av en 320d uten fjerning av dpf osv

Skrevet

Alt for mye for en 318d uten noen boltons. 190hk tror jeg er max sikkert på org turbo dyser osv. og ikke snakk om DPF.
Sats heller på 180hk. 

Skrevet
31 minutter siden, Gorg skrev:

Hørtes mye ut @bmwfan. Hvem er det som har gitt tilbud? Mange useriøse aktører på markedet..

220hk er vel ofte hva man kan få ut av en 320d uten fjerning av dpf osv

Norway Chiptuning,,, ja, hadde jeg enda hatt 320😫 220hk det er jo ikke det de flleste tuningfirmaene tilbyr til vanlig på denne bilen,etter det jeg ser på nettet, så ble litt skeptisk.

Skrevet (endret)
14 minutter siden, ahj skrev:

Alt for mye for en 318d uten noen boltons. 190hk tror jeg er max sikkert på org turbo dyser osv. og ikke snakk om DPF.
Sats heller på 180hk. 

Ja, da blir det det hvis jeg finner på gjøre noe👍

Endret av bmwfan
Skrevet
17 timer siden, bmwfan skrev:

Ikke glem å vurdere svinghjul/clutch her også

Skrevet
54 minutter siden, quandt1960 skrev:

Ikke glem å vurdere svinghjul/clutch her også

Neida,,, tanken har vært der fra første stund😉, i og med at det kanskje er noe slitasje der allerede. Men da tenker jeg at det må byttes etterhvert uansett, så får jeg heller se om det er mulig å montere inn deler som er mere slitesterke!

Skrevet

Vil anbefale deg å ta kontakt med TRF her på forumet, han har en forhandler i Siljan. Jeg anser hans tuning av BMW diesel til å være noe av det beste etter å ha fulgt med her i flere år.

Skrevet

Ja, har vært i kontakt med TRF tidligere, og har fått kontaktinformasjon til forhandler i Siljan👍

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...