Gå til innhold

F11 - bensin til rundt 300 000


Stonescream
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, 

Ser det ligger noen få eksemplar av F11 med bensinmotor alternativer.

 

Feks:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=112373550

 

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=110267510

 

Har noen erfaringer med 520i med 4rer og turbo?

523 med sine 204 hester og tilgjengelig Nm fra litt høyere turtall føler jeg kan kjenne meg igjen i karakteristikk på bil i og med vi har m54b22 i dag.

 

Filosoferer og tenker litt rundt hvilket alternativ er mest fremtidsrettet i den grad man kan si det om biler :)

BMW hjertet sier 523 rekkesekser og null risk for turbokrøll ol, samtidig må man kanskje ha i bakhodet at man kan bli nærmest tvingen til elbilbytte innen noen få år.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du får gjort litt med N53, som å bytte innsuget til 30i og Mosselmann programvare så er det en knall motor!

Er også mulig å få en utrolig hissig lyd, noe som @ahj har med sin 325i. En N53 3.0 med 330i innsug og masse snacks.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt den fireren i F30, og det er en effektiv maskin. Mye friskere enn M54B22. 523i med N53 er også en kjempeflott pakke. Jeg er usikker på hvilken av de som er raskest i praksis, men jeg holder faktisk en knapp på fireren. Tror ikke det er noen voldsom forskjell i driftsutgifter.

Seksere blir nok mer og mer tungsolgt, er jeg redd. Spesielt i "vanlige" stasjonsvogner, men også E92'en i garasjen min vil nok lide etterhvert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Gorg skrev:

Hvis du får gjort litt med N53, som å bytte innsuget til 30i og Mosselmann programvare så er det en knall motor!

Er også mulig å få en utrolig hissig lyd, noe som @ahj har med sin 325i. En N53 3.0 med 330i innsug og masse snacks.

 

Mosselmann-kitet er laget for 218hk-versjonen av N53B30. Mulig det fungerer for 204hk-versjonen i 523i også, men det ville jeg i såfall fått verifisert om det er en konkret plan man har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, *MrB* skrev:

Mosselmann-kitet er laget for 218hk-versjonen av N53B30. Mulig det fungerer for 204hk-versjonen i 523i også, men det ville jeg i såfall fått verifisert om det er en konkret plan man har.

Det er jeg veldig klar over, jeg som hadde bilen før han ;) 

Mener det var skrevet her inne at det gikk å gjøre det samme med 523 også. Men klart, ta kontakt med Mosselmann først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, *MrB* skrev:

Mosselmann-kitet er laget for 218hk-versjonen av N53B30. Mulig det fungerer for 204hk-versjonen i 523i også, men det ville jeg i såfall fått verifisert om det er en konkret plan man har.

Siden jeg har snakket mye med Mosselman i de siste månedene så vil jeg si at de helt sikkert får til en god løsning med en 523i. 
Eneste som kan påvirke er at det er en F serie, da det har vært litt verre å få tunet de via OBD til nå. 

Men ellers kan jeg sterkt anbefale N53, men i forhold til en N20 så vil nok fireren virke raskere pga turbo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...