Stonescream Skrevet Januar 29, 2018 Share Skrevet Januar 29, 2018 Hei, Ser det ligger noen få eksemplar av F11 med bensinmotor alternativer. Feks: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=112373550 https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=110267510 Har noen erfaringer med 520i med 4rer og turbo? 523 med sine 204 hester og tilgjengelig Nm fra litt høyere turtall føler jeg kan kjenne meg igjen i karakteristikk på bil i og med vi har m54b22 i dag. Filosoferer og tenker litt rundt hvilket alternativ er mest fremtidsrettet i den grad man kan si det om biler BMW hjertet sier 523 rekkesekser og null risk for turbokrøll ol, samtidig må man kanskje ha i bakhodet at man kan bli nærmest tvingen til elbilbytte innen noen få år. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gorg Skrevet Januar 29, 2018 Share Skrevet Januar 29, 2018 Hvis du får gjort litt med N53, som å bytte innsuget til 30i og Mosselmann programvare så er det en knall motor! Er også mulig å få en utrolig hissig lyd, noe som @ahj har med sin 325i. En N53 3.0 med 330i innsug og masse snacks. ahj reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet Januar 29, 2018 Share Skrevet Januar 29, 2018 Har kjørt den fireren i F30, og det er en effektiv maskin. Mye friskere enn M54B22. 523i med N53 er også en kjempeflott pakke. Jeg er usikker på hvilken av de som er raskest i praksis, men jeg holder faktisk en knapp på fireren. Tror ikke det er noen voldsom forskjell i driftsutgifter. Seksere blir nok mer og mer tungsolgt, er jeg redd. Spesielt i "vanlige" stasjonsvogner, men også E92'en i garasjen min vil nok lide etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Januar 29, 2018 Share Skrevet Januar 29, 2018 Sånn mtp motor så hadde jeg gått for 523i med sekser M-Sport er jo et pluss (for meg i hvertfall), men interiøret var rett og slett trist. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gorg Skrevet Januar 29, 2018 Share Skrevet Januar 29, 2018 Hvis du får foliert lister i sort blank på 523 så ser det fort mye penere ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet Januar 29, 2018 Share Skrevet Januar 29, 2018 11 minutter siden, Gorg skrev: Hvis du får gjort litt med N53, som å bytte innsuget til 30i og Mosselmann programvare så er det en knall motor! Er også mulig å få en utrolig hissig lyd, noe som @ahj har med sin 325i. En N53 3.0 med 330i innsug og masse snacks. Mosselmann-kitet er laget for 218hk-versjonen av N53B30. Mulig det fungerer for 204hk-versjonen i 523i også, men det ville jeg i såfall fått verifisert om det er en konkret plan man har. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gorg Skrevet Januar 29, 2018 Share Skrevet Januar 29, 2018 1 minutt siden, *MrB* skrev: Mosselmann-kitet er laget for 218hk-versjonen av N53B30. Mulig det fungerer for 204hk-versjonen i 523i også, men det ville jeg i såfall fått verifisert om det er en konkret plan man har. Det er jeg veldig klar over, jeg som hadde bilen før han Mener det var skrevet her inne at det gikk å gjøre det samme med 523 også. Men klart, ta kontakt med Mosselmann først. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahj Skrevet Januar 29, 2018 Share Skrevet Januar 29, 2018 21 minutter siden, *MrB* skrev: Mosselmann-kitet er laget for 218hk-versjonen av N53B30. Mulig det fungerer for 204hk-versjonen i 523i også, men det ville jeg i såfall fått verifisert om det er en konkret plan man har. Siden jeg har snakket mye med Mosselman i de siste månedene så vil jeg si at de helt sikkert får til en god løsning med en 523i. Eneste som kan påvirke er at det er en F serie, da det har vært litt verre å få tunet de via OBD til nå. Men ellers kan jeg sterkt anbefale N53, men i forhold til en N20 så vil nok fireren virke raskere pga turbo. Gorg reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stonescream Skrevet Januar 29, 2018 Forfatter Share Skrevet Januar 29, 2018 Takk for tilbakemeldinger og input. Får gå noen runder i tenkeboksen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå