Gå til innhold

Billig motorolje på nett, ekte vare?


Hpi
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, 

Sitter og skal bestille noe olje til bilen.  Kommer til å bestille fra www.motoroljer.no eller www.mister-auto.no.  Når olja er såpass mye billigere enn i butikken kan man likevel stole på at dette er ekte vare? Tenker i forhold til slik som Ebay hvor det er f.eks falske Bosch produkter for å ta et eksempel?   

Jeg har handla billig Castrol olje tidligere uten problem så jeg tror i utgangspunktet ikke det er et problem

Hva tenker dere? 

Endret av Hpi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handlet flere ganger fra motoroljer.no og har ennå til gode å få noe som har gjort at jeg har sperra opp øynene. Produktene har sett ut som de har forlatt fabrikk og om jeg ikke husker feil så har det også vært tysk tekst på emballasjen. Jeg er rimelig sikker på at innholdet har vært ekte, men skjønner skepsisen din. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det sånn at butikker generelt må ha sin påslag for at det skal lønne seg for di å drive butikk. Det koster å leie lokale, betale ansatte, ha lager beholdning samt eier vil jo helst tjene. 

Selv føler jeg at oljeprisene spriker litt fra butikk til butikk. Og prisen kommer veldig an på kvantums avtale eller generelt avtale det er mellom leverandør og forhandler eventuelt om det er en mellomledd der igjen. Har selv jobbet en god del i handelsnæringen innenfor verktøy og har sett store forskjeller på priser fra forskjellige enten konkurrent eller tidligere arbeidsplass. 

Jeg så f.eks olje fra Q8 var det stor forskjell på fra f.eks Hydroscand og Swedol da jeg tidligere jobbet på begge plasser. Der var det mye mer påslag på oljen på Hydroscand enn det var hos Swedol. Og igjen så har de en annen måte selge på som gikk i å selge mer altså kunden kjøper heller flere enn 1. 

Og det er nok sånn at nettbutikker som f.eks motoroljer.no har sannsynligvis avtaler på store kvantum samt at de kjøper direkte fra produsent enn å gå gjennom flere ledd. De har heller ikke behov for like mange ansatte som butikker har og kan. Nå er det vel også sånn at motoroljer.no eies av Delti som driver flere nettsider og holder til i Tyskland. Der igjen utgjør det jo prisforskjeller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom en bensinstasjon i Polen før jul og la merke til oljeprisen der. Gang prisen med 2,3 for å få Nkr.

Tyske motoroljer.no selger samme for ca 100 kr . Det er vel heller at vi oppi her som finner oss i å betale 2-3 ganger så mye som at det er juks..

 

20171129_181024.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...