Etx Skrevet Februar 23, 2018 Share Skrevet Februar 23, 2018 Hei, er helt fersk BMW eier (118D/E87) og er i den henseende på utkikk etter et pålitelig og noenlunde rimelig verksted i Bergensområdet. Så gjennom tidligere tråder der en polakk ved navn Adam som drev Bilreparasjoner i Fabrikkgaten ble anbefalt - ser han nå har flyttet til Loddefjord under navnet Adams Bilreparasjoner. Noen som har erfaring av nyere dato derfra? Eventuelt andre verksteder som anbefales? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Februar 23, 2018 Share Skrevet Februar 23, 2018 Kokstad Autosenter er GS Partner verksted. Ofte mye rimeligere enn Jæger Ellers så har du jo Sandven, men de er vel kanskje mer i Jæger sitt prisområde. Etx reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw_man Skrevet Februar 23, 2018 Share Skrevet Februar 23, 2018 Om du skulle sogne til vestsiden av Bergen, kan jeg godt anbefale Sekkingstad Bilteknikk ved Jahn Audun Sekkingstad. Er "Bosch service" verksted, og de er flinke folk! http://www.sekkingstadbilteknikk.no/ Etx reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Etx Skrevet Februar 24, 2018 Forfatter Share Skrevet Februar 24, 2018 19 hours ago, Daniel. said: Kokstad Autosenter er GS Partner verksted. Ofte mye rimeligere enn Jæger Ellers så har du jo Sandven, men de er vel kanskje mer i Jæger sitt prisområde. Hadde vært fint å holde seg på et prisnivå under Jæger, og som du sier så regner jeg med Sandven ligger på et lignende nivå som gjerne ikke er tilpasset mekking på eldre BMWer : )Kokstad Autosenter er ikke lange veien unna (holder til på Minde) så det høres ut som en god mulighet - har du brukt dem selv? 12 hours ago, bmw_man said: Om du skulle sogne til vestsiden av Bergen, kan jeg godt anbefale Sekkingstad Bilteknikk ved Jahn Audun Sekkingstad. Er "Bosch service" verksted, og de er flinke folk! Burde jo egentlig ikke være noe problem å komme seg ut dit når det trengs selv om det er et lite stykke. Var det de som tidligere het Bilreparatøren? Så det var litt omtale om dem tidligere. Har du hatt BMWen din inne hos dem? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mcbanan Skrevet Februar 24, 2018 Share Skrevet Februar 24, 2018 Kan anbefale Tores Auto Fyllingsdalen. Hadde bilen der for å feilsøke risting frå bakstilling no nylig. Dei prøvekøyrte, sjekka alt i bakstilling og konstanterte oval felg. Balanserte begge felgane på nytt og ga meg tilbud på nye felgar. I tillegg tok dei ein kjapp generell sjekk av bilen og sidan dei merka den var litt luggete under prøvekøyringen tok dei ut eine tennpluggen og sjekka. Dette skulle dei berre ha litt øver 600,- for. I tillegg var dei veldig hyggelege og greie å ha med å gjere. Har prøvd litt forskjellig i Bergen, men dei kjem nok til å bli min faste verkstad framover Etx og quandt1960 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Februar 24, 2018 Share Skrevet Februar 24, 2018 3 timer siden, Etx skrev: Hadde vært fint å holde seg på et prisnivå under Jæger, og som du sier så regner jeg med Sandven ligger på et lignende nivå som gjerne ikke er tilpasset mekking på eldre BMWer : )Kokstad Autosenter er ikke lange veien unna (holder til på Minde) så det høres ut som en god mulighet - har du brukt dem selv? Har ikke brukt Sandven selv, så vet ikke hvilke priser de opererer med, men har en mistanke om at de som sagt er litt mer på Jæger sitt nivå ja Har brukt de ja. 2 timer siden, mcbanan skrev: Kan anbefale Tores Auto Fyllingsdalen. Hadde bilen der for å feilsøke risting frå bakstilling no nylig. Dei prøvekøyrte, sjekka alt i bakstilling og konstanterte oval felg. Balanserte begge felgane på nytt og ga meg tilbud på nye felgar. I tillegg tok dei ein kjapp generell sjekk av bilen og sidan dei merka den var litt luggete under prøvekøyringen tok dei ut eine tennpluggen og sjekka. Dette skulle dei berre ha litt øver 600,- for. I tillegg var dei veldig hyggelege og greie å ha med å gjere. Har prøvd litt forskjellig i Bergen, men dei kjem nok til å bli min faste verkstad framover Hører litt blandet om de på Spelhaugen. Etx reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Februar 24, 2018 Share Skrevet Februar 24, 2018 Har brukt Jæger noe, de kan være flink men de er ikke verdt de pengene. De gjorde en gang en tilstandsrapport av en E46 som viste den var tipp topp stand, uken etterpå fikk jeg ikke lov å kjøre hjem fra EU kontroll hos NAF pga ekstremt dårlige bremseslanger, den burde de ikke oversett. Aldri brukt Jæger siden, de er latterligt dyre uansett hvor rik en måtte være. Sandven var bra, mange flinke teknikere men de har mistet noen flinke folk samt at de bare har blitt dyrere og dyrere opp mot Jæger nivå. Sluttet å bruke begge. Ble faktisk såpass irritert at jeg har vurdert å starte eget sertifisert verksted for BMW tilpasset eldre BMWr uten at jeg har tatt meg tid til å gjøre noe med det. Han som er i Kokstad Autosenter jobbet tidligere for Sandven BMW og er flink og kyndig på BMW men irriterte meg en gang når jeg byttet kalipper hos de uten at jeg fikk panten til gode, den tok de selv. Det finnes sikkert mange andre flinke verksteder men til nå har jeg konsekvent holdt meg til BMW sertifiserte da jeg har hatt nyere BMWr tidligere. Dessverre er utvalget dårlig i Bergen/Vestlandet. Nå som jeg har gått for en eldre E39 så fikser jeg alt selv såfremt ikke noe spesielt ryker jeg trenger bukk for. Mekonomen er grei men noe dyr på deler, Bosch verksted er ok. Det beste er nok å innhente tilbud og når de er ferdige med jobben, be de hive delene de skifter, spes de som har pant i baggasjerommet. Stoler på ingen verksteder lengre dessverre. Det er et hardt presset marked med små marginer. Deler kan du kjøpe hos GS og selv ta med når du har fått tilbud på jobben. Har oppfordret GS til å starte et BMW sertifisert verksted i Bergen, det har markedet godt av. Daniel. og Etx reagerte på dette 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mcbanan Skrevet Februar 27, 2018 Share Skrevet Februar 27, 2018 On 2/24/2018 at 18.19, Daniel. skrev: Hører litt blandet om de på Spelhaugen. Kva har du høyrt da? Noko graverande? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet Februar 27, 2018 Share Skrevet Februar 27, 2018 On 24.2.2018 at 14.48, Etx skrev: On 24.2.2018 at 0.27, bmw_man skrev: Om du skulle sogne til vestsiden av Bergen, kan jeg godt anbefale Sekkingstad Bilteknikk ved Jahn Audun Sekkingstad. Er "Bosch service" verksted, og de er flinke folk! Burde jo egentlig ikke være noe problem å komme seg ut dit når det trengs selv om det er et lite stykke. Var det de som tidligere het Bilreparatøren? Så det var litt omtale om dem tidligere. Har du hatt BMWen din inne hos dem? Delvis. Det er samme mannen som driver (Jahn Audun), men ikke samme folkene ellers. Etx reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johnkanon Skrevet Mars 1, 2018 Share Skrevet Mars 1, 2018 Vil bare støt On 2/23/2018 at 17.50, Daniel. skrev: Kokstad Autosenter er GS Partner verksted. Ofte mye rimeligere enn Jæger Ellers så har du jo Sandven, men de er vel kanskje mer i Jæger sitt prisområde. Ville bare støtte denne, kokstad Autosenter, har god erfaring med Trond (selger) og Thomas (Verksted) Daniel. og Etx reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw_man Skrevet Mars 3, 2018 Share Skrevet Mars 3, 2018 On 24.2.2018 at 14.48, Etx skrev: Hei. Ja jeg bruker Sekkingstad bilteknikk fast til mine biler(når jeg ikke fixer selv) og har alltid fått god service til konkurransedyktige priser. Et av få verksteder jeg uten å nøle setter fra meg bilen hos(fixer 80 % selv og har "angst" for hva andre gjør med bilen min etter etpar skrekkopplevelser). Meget dyktig crew der. "Burde jo egentlig ikke være noe problem å komme seg ut dit når det trengs selv om det er et lite stykke. Var det de som tidligere het Bilreparatøren? Så det var litt omtale om dem tidligere. Har du hatt BMWen din inne hos dem?" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Etx Skrevet Mars 9, 2018 Forfatter Share Skrevet Mars 9, 2018 Høres ut som Kokstad kan være verkstedet å gå for når til og med Quandt halveis går god for dem : ) Er fortsatt nysgjerrig på Adams Bilreparasjoner - fra tiden i Fabrikkgaten ble han omtalt som en som tok en tur med bilen og med stor nøyaktighet kunne angi hva som var feilen (dette var dog 'historier'... og nå gjenforteller jeg igjen den 'historien', så kanskje det kun var et vandrehistorie - men det hørtes unektelig forlokkende ut på en eldre BMW). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå