robert1611 Skrevet April 12, 2018 Share Skrevet April 12, 2018 Vurderer å kjøpe en BMW 730 D 2010 modell. Denne har gått 295 000 km, det er komplett service hefte på den men er litt skeptisk i forhold til km stand. Noen som har vurderinger om dette og evt hva en skal sjekke før evt kjøp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet April 13, 2018 Share Skrevet April 13, 2018 Register kjede og diesel pumpe er litt sånn bob bob. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
laffe Skrevet April 13, 2018 Share Skrevet April 13, 2018 Er det den som ligger ut til 260 000 på finn? https://www.finn.no/113680419 Synes i såfall prisen var høy med tanke på at jeg har sett biler med kjørelengde på rundt 100 000 km og bra utstyrsliste ned mot 300 000,- Men fin bil med bra utyrsliste da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
robert1611 Skrevet April 13, 2018 Forfatter Share Skrevet April 13, 2018 Ja prisen er litt i overkant men siden jeg har en innbytte bil så er det mellomlegget som er viktig. Fikk et godt tilbud på innbytte bilen så derfor vurderer jeg å gå for denne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
robert1611 Skrevet April 13, 2018 Forfatter Share Skrevet April 13, 2018 2 timer siden, Otis skrev: Register kjede og diesel pumpe er litt sånn bob bob. Ja har hatt en BMW før som kjede røk på det vart dyrt. Men når er det anbefalt å skifte kjede? Diesel pumpe blir vel ikke skiftet før den ryker. Tenkte på automatkassen ,det er vel en fordel att den er flushet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet April 13, 2018 Share Skrevet April 13, 2018 På n57 og m57n2 er det på høy tid om man skal tro på internett. Når har vel den bilen n57 og det er det litt verre egentlig. Da kjedet kan ryke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet April 13, 2018 Share Skrevet April 13, 2018 10 timer siden, robert1611 skrev: Diesel pumpe blir vel ikke skiftet før den ryker. Nja, tror det vil være en god ide å skifte den preventivt. Når de pumpene havarerer så er det stor sjanse for at det havner metallspon i hele systemet, og da er det "standard" prosedyre å bytte ut alt av pumper, høytrykksrør osv. Og selvfølgelig rengjøre tanken for metallspon. Det koster en god del mer enn å kun bytte pumpen. ///M-ini95 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
robert1611 Skrevet April 13, 2018 Forfatter Share Skrevet April 13, 2018 Takker for alle gode tips. Kjenner eg er litt skeptisk blitt for att det kan bli en del kostnader i nærmeste framtid. Så vurderer en BMW 520D 2011modell 184hk i stedet.Den har gått under 100 000 km Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet April 13, 2018 Share Skrevet April 13, 2018 De har jo også register feil i større grad enn n57. Men kanskje det gjaldt før 2011? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M-ini95 Skrevet April 13, 2018 Share Skrevet April 13, 2018 Biler etter 03/11 skal være fikset med nye deler ifølge PUMA, men de har i senere tid oppdatert visse komponenter. Av det jeg har sett på finn, så blir kjedet på biler etter dette byttet på høyere km.stand (typ 200k pluss/minus). Vet ikke om det er fordi den lager lyd, er i ferd med å ryke eller allerede har røket. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
robert1611 Skrevet April 13, 2018 Forfatter Share Skrevet April 13, 2018 28 minutter siden, Otis skrev: De har jo også register feil i større grad enn n57. Men kanskje det gjaldt før 2011? Jo de har nok sikkert sine problemer de også emn denne har gått under 100 000 sp håper den kan holde lenger:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå