Gå til innhold

Spørsmål ang 4hjulskontroll


Rizna
 Share

Anbefalte innlegg

Har hatt bilen min på firehjullskontroll siden den trakk så mye til høyre og for å få godkjent coilovers, når jeg fikk bilen tilbake å prøvekjørte den så var den helt likedan som når jeg leverte den inn, føles nesten ut som den drar mere til høyre. Ser dette riktig ut?9971932B-8EB8-40F0-9980-F8815802ABE6.thumb.jpeg.6e672b5a83dde907c60c20f5baf39e01.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange tall er utenfor de verdiene de burde være innenfor.

Jeg er ingen ekspert på dette, men har opplevd samme problemet 3-4 ganger hos forskjellige verksteder. De bryr seg ikke om noe annet enn å få gjort jobben unna, uavhengig om det er bra eller ei. Det er mulig å sette opp bilen til å ikke spore ved å velge en viss type vinkler og motsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Otis skrev:

Mange tall er utenfor de verdiene de burde være innenfor.

Jeg er ingen ekspert på dette, men har opplevd samme problemet 3-4 ganger hos forskjellige verksteder. De bryr seg ikke om noe annet enn å få gjort jobben unna, uavhengig om det er bra eller ei. Det er mulig å sette opp bilen til å ikke spore ved å velge en viss type vinkler og motsatt.

Ja, syntes det var rart, og med disse verdiene så blir jeg vel ikke å få coiloversene godkjent hos svv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og vurderer å handle coilovers selv, og har alltid lurt på hvor det lønner seg å gjøre 4hjulskontroll, dette varierer jo sikkert veldig fra verksted til verksted. Men burde man f.eks gjøre det på ett BMW verksted hvis man har dette tilgjengelig i nærheten? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tennbrikket skrev:

Sitter og vurderer å handle coilovers selv, og har alltid lurt på hvor det lønner seg å gjøre 4hjulskontroll, dette varierer jo sikkert veldig fra verksted til verksted. Men burde man f.eks gjøre det på ett BMW verksted hvis man har dette tilgjengelig i nærheten? 

Jeg angrer værtfall på at ikke jeg gjore det på et BMW verksted, har 2 i nærheten men ventetidem var på over 1mnd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du justere camber, og caster framme på e46 da? 

Ser ut som dei bare har justert spissing.

Det du bør se etter er om vinklene er ganske like på begge sider. F.eks forskjellen på camberen din framme er berre 0.19',  Er det for stort avvik der, så er det noe skeivt.

Camberen din bak er jo godt ute av verdiene, men det er jo typisk bmw, når dei blir senka. Er egentlig normale verdier på bilen. 

Tipper det er veien, eller dekkene dine som gjør at den drar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, carburetion skrev:

Kan du justere camber, og caster framme på e46 da? 

Ser ut som dei bare har justert spissing.

Det du bør se etter er om vinklene er ganske like på begge sider. F.eks forskjellen på camberen din framme er berre 0.19',  Er det for stort avvik der, så er det noe skeivt.

Camberen din bak er jo godt ute av verdiene, men det er jo typisk bmw, når dei blir senka. Er egentlig normale verdier på bilen. 

Tipper det er veien, eller dekkene dine som gjør at den drar.

Jepp, var nettop på et bmw verksted å spurte, de ska verdiene var greie. Skal prøve å feilsøke litt mere hvorfor den trekker så mye til høyre, vil tro at dekkene er litt av årsaken, men ikke at den skal trekke så mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, carburetion skrev:

Viss du meiner at veien du kjører på er perfekt, så kan jo dårlige dekk spore ein del.

Mener ikke at veien er pefekt nei, men har testet på rett betonggulv, og det er alltid til høyre den trekker, regner med at veien hadde vært litt skjeiv mot venstre også, så tipper det er dekkene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, scoot skrev:

Har slitt med samme sak på en del BMWr oppigjennom, eneste som har funka 100% for meg er å la et merkeverksted gjøre den jobben. Ikke NAF/Mekonomen etc.

Blir å gjøre det viss ikke dekkene er synderen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett både hvordan merkeverksteder og uavhengige justerer BMW og det er stor forskjell. De fleste uavhengige har ikke vektene som kreves for og få det riktig. Det er som regel full tank. 75 kg i begge framsetene og 75 kg i midten bak. men det varierer litt fra bil til bil. Jeg justerte den gamle syvern min på merkeverksted og da lempet de mange sandsekker før de var fornøyde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...