Gå til innhold

BMW 325i eksoslyd


kasperveimo
 Share

Anbefalte innlegg

Har nettop kjøpt supersport bakpotte til bilen. Den høres tøff ut når den går på tomgang og under lavere turtall.
Men når jeg har pådrag på høyere turtal går forsvinner sekserlyden og det går over i mer en slags hvining som ikke høres særlig bra ut.

Hvordan får jeg høyere lyd også på pådrag? er det catalysator som må bort?

BMW e92 325i 3.0L 2010 mod.

Takker for alle svar :)

Endret av kasperveimo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Eselfjes skrev:

Ett åpent luftfilter vil nok gjøre ganske mye for lyden! Jeg tipper det er laget noen kit til denne bilen slik at du får ett bolt-on kit. 

Vil det ha noe for seg hvis det er catalysatorer og lyddempere under bilen da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av 325 modeller er det etter min mening kun e36 som hadde skikkelig sekserlyd. Med e30 på andreplass. Nyere seksere har ikke samme dype lyden du etterlyser. Mye på grunn av anleggets utforming. Ta for eksempel e46 m3 sekseren som høres ut som et raspetroll.

Jeg støtter drt at et annet luftfilter skaper en dypere lyd, men eksoslyden bli ikke komplett før man har et komplett anlegg med manifolder og hele veien ut. Jeg er redd det koster mer enn det smaker.

Det er jo en bedre lyd enn originalt det du har nå, og best å slå seg til ro med slik det er? Katalysator må du jo ha på EU og slike ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Evopower skrev:

Av 325 modeller er det etter min mening kun e36 som hadde skikkelig sekserlyd. Med e30 på andreplass. Nyere seksere har ikke samme dype lyden du etterlyser. Mye på grunn av anleggets utforming. Ta for eksempel e46 m3 sekseren som høres ut som et raspetroll.

Fin sekser lyd "naturlig" opp til M52TU. M54 har litt mindre pen lyd, MEN etter hva jeg har funnet på YouTube så blir de myye bedre med å bytte grenrør. Skal gå ann å få bra sekser lyd i N5x motorene også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Evopower skrev:

Av 325 modeller er det etter min mening kun e36 som hadde skikkelig sekserlyd. Med e30 på andreplass. Nyere seksere har ikke samme dype lyden du etterlyser. Mye på grunn av anleggets utforming. Ta for eksempel e46 m3 sekseren som høres ut som et raspetroll.

Jeg støtter drt at et annet luftfilter skaper en dypere lyd, men eksoslyden bli ikke komplett før man har et komplett anlegg med manifolder og hele veien ut. Jeg er redd det koster mer enn det smaker.

Det er jo en bedre lyd enn originalt det du har nå, og best å slå seg til ro med slik det er? Katalysator må du jo ha på EU og slike ting.

Jariktig, du sier nok noe der.. takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde SuperSPRINT på E92 325i. Heller ikke den gav mye lyd. For all del. Det ble klart bedre, men de er uforskammet godt dempet de eksosanleggeme der. Satte også Supersport på en E60 med N53, da jeg fikk den til «superpris». Det kunne jeg bare spart meg. Hører knapt forskjell. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min har jeg grenrør fra supersprint med BMW performance bakpotte. Det gir ganske fin og god lyd og lar sekseren puste ute mer. Åpent filter hjelper lite på eksoslyden, men heller mer innsugslyd på disse. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...