Gå til innhold

E34 520iA - Touring & E32 750i HighLine


Mortenej
 Share

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
On 3/27/2024 at 1:24 AM, Olaandref said:

Johan Skytt ja, egentlig et obligatorisk turmål om man bor i traktene, men har ikke vært der selv enda. :)

Ja, på lik linje med Trollstigen. Vi har noen fantastiske naturperler i området.
Tok meg over 15 år å komme meg hit, en luftig opplevelse. Som absolutt anbefales.

Endret av Mortenej
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

På tide med en liten opdatering igjen :)

Ikke skjedd så mye de siste ukene, derimot ble det fokus dagene etter påske, men rakk aldri å holde tråden her oppdatert, så her kommer et lite tilbakblikk til starten av April og hvordan den står idag.

Ikke lett når en lever både på vestlandet, samt jobb ++ krever at en bruker endel tid på østlandet

På toppen blei forrige uke tilbrakt i sydligere breddegrader.

skybar.thumb.jpg.29d8938228909fa129764b1cdb763e9c.jpg utsikt.thumb.jpg.4209337f85a57443230b0dfc941e995e.jpg

Ikke feil å tilbringe ei arbeidsuke med denne utsikten på kveldene :)

Målet var somsagt at interiøret skulle være på plass til påske, og topp hadde det vært om bilen stod på sine egne hjul :) dit kom jeg ikke, som sagt kom feil tårnlager bake og det satte med en god del tilbake - tidsmessig.

Men den som venter på noe godt osv..... tårnlager komm å da var det bare å hive seg rundt:

1776477797_Fjrer.thumb.jpg.1c7e49cc18e35fb40a6fdd8d71bb9c67.jpg

Kan si at det var det jeg gjorde også, så dette er eneste bildet fra prosessen med å montert sammen deperne bak :)

Dette var steg 1 for å kunne sette inn interøret, da baksetene må være ute for å komme til øvre fester.

Neste var interiøret:

1827722450_baksetestart1.thumb.jpg.87dab4ddc3f6e8ad84a9b72912494bc6.jpg

Setene har ligget klare i gangen i noen uker, skal bli godt å få disse på plass der de hører hjemme.

198967637_baksetestart.thumb.jpg.4a7764b739659799c13003c898d07d3c.jpg

Utgangspunktet i bil :)

Men her må en tenke alt i rett rekkefølge, om en glemmer noe er det nesten rykk tilbake til start.

Første som må inn er sitteputene.

Men da må jo batteriet inn først :( og her hadde jeg helt glemt å stikke å handle nytt, så da blei E34 donor (Fik kseg nyy batteri for noen år siden

BatteriE342.thumb.jpg.f7e2c82fe6c4f76e9c47c80a5f54bbd5.jpg

Dette blir da batteriet til 750'n

BatteriE34.thumb.jpg.b1572fdadfc4214e560a40920c7c7bb6.jpg

Og E34 fikk igjen sitt gml, som forsåvidt er helt friskt. Bytta dette da jeg trodde det var kaputski, men det er en strøm tyv som tapper bilen, og ikke defekt batteri :)

BatteriE32.thumb.jpg.8950294bf0aa1bcc55f021f065a85507.jpg

Og her på plass i E32'n, noe mere som skal ned i dette rommet her, så en god del trangere tross at bilen er større.

Nå gikk heller ikke beskyttelses plata over polene på, men heldigvis stod nok et gml batteri her - Tror jammen Volvo og Banner er samme batterier?

 

volvo.thumb.jpg.b751cb413134b75d9360f394038de445.jpg

Nappa av denne og passa perfekt på Banner batteriet :)

Så var det inn med sitte putene, og ikke minst finne ut hvor alle deler skulle :)

deler.thumb.jpg.780579498bd78803bceadd029d47b148.jpg  deler2.thumb.jpg.a9b3a40f30a18e487e036a53a433b1a2.jpg

Heldigvis så er de fleste deler stemplet med et nummer. og med litt skattejakt så tror jeg jammen alt kom på plass.

 

Etter at sitteputene er på plass må ryggen trees ned på sitteputene og boltes med hengsler mot hattehylla. Men før dette må alt av strøm kobles. Her er det justering av vinkel på ryggen, og lengden på puta, samt nakkestøtter.

Ser jeg mangler en del bilder fra monterina, men tro meg, dette var mye pirk og tok tid å så skikkelig, spesielt siden jeg ikke var med på å demontere, resulterte i vill gjette kontkuranse.

Tilslutt var det nakkestøttene som skulle trees ned, og kontakten måtte treffe i bunnen, men ja - tror det ble blink der.

Et par feridg bilder tatt kvelden før jeg måtte reise:

baksete2.thumb.jpg.1699d573ccfc7ffb6d2198b0580dc370.jpg

baksete.thumb.jpg.853b1f55b3bdb641cfb820b276c95448.jpg

Så da er en god del av bilen mere ferdig.

Mangler fortsatt fremseter, samt akslinger og diff. Men noe skal en ha å gjøre når en er hjemmom neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Morten her har du først hatt noen fine dager i solen ,så komme hjem og få tatt et røsk på e32 😊det liker jeg .

Blir meget pent dette Og fy søren hvor mye det er å passe på ser det it som .

Tenk når denne kan fyres 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom nok ikke godt nok frem, men alt dette ble gjort før jeg stakk til Sydligere strøk.

Kommer meg ikke nordover før i Mai... Av og til skjer livet og ting blir snudd på hue.

Planen da er å lande mellomaksel og travers, om alle delene er komt imellomtiden.

 

Skal sies at det er forskjell på E34 og E32, og iallfall når en sammeligner det enkleste av E34 (som jeg har) mot det hvassesete av E32 :) men puslespillet er jo en del av morroa!

Ja Gleder meg vilt til jeg kan vri om nøkelen i denne! men før det er det nok mye arbeid som gjenstår.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Olaandref said:

Du får jo gjort en del når du holder på, så fremgangen i forhold til tid brukt er ikke ille i det hele tatt 🙂

Blir ikke opp over før i mai på meg heller, men jeg har litt å holde på med her nede og 🙂

Kjekt å ha noe å holde på med når du er her nede, spennende å se hvordan du lander motor prosjektet.

Tror ikke Thon eller Strawberry hadde blitt like happy om jeg hadde satset på det samme. På en annenside så får jeg fokus når jeg først er hjemme og ikke minst samlet litt motivasjon på veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Mortenej skrev:

Kjekt å ha noe å holde på med når du er her nede, spennende å se hvordan du lander motor prosjektet.

Tror ikke Thon eller Strawberry hadde blitt like happy om jeg hadde satset på det samme. På en annenside så får jeg fokus når jeg først er hjemme og ikke minst samlet litt motivasjon på veien.

Ja, jeg prøver å få litt oversikt over hva jeg mangler, rart med det når man kjøper en motor som har stått i deler i 12 år, og som har gått med turbo før det. Da er det litt som mangler. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...