vekna Skrevet Oktober 29, 2018 Share Skrevet Oktober 29, 2018 Hei! Har et problem på min 2010 525dat e61 med at det kommer vann inn gjennom dørstokk på passasjerside og dermed blir vått i passasjerdørk. Når jeg åpner døra fosser det vann ut. Od dette skjer når det styrtregner og bilen står litt foroverlent. Er det dritt i dørpaknngen slik at det ikke dreneres ut skikkelig under i hullene som er der ? Eller er pakningen slitt slik at dreneringshull ligger i klem når døra er igjen? Er det noen som har erfaring med dette så er jeg takknemmelig for tilbakemeldinger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Oktober 30, 2018 Share Skrevet Oktober 30, 2018 Gjenganger at limet løsner og «skumgummien» løsner fra døra. Må av med dørtrekk og sjekk om den har løsnet. Sjekk også dreneringsproppen under døra funker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vekna Skrevet Oktober 30, 2018 Forfatter Share Skrevet Oktober 30, 2018 Men vannet kommer jo på utsiden av dørtrekk og inn over dørstokk. Dreneringspropp? Ser det er hull i pakningen i bunn av døra, der skal det vel også dreneres vann ut? Kanskje prøve å blåse litt med trykkluft og se at det er åpent der også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Oktober 31, 2018 Share Skrevet Oktober 31, 2018 15 timer siden, vekna skrev: Men vannet kommer jo på utsiden av dørtrekk og inn over dørstokk. Dreneringspropp? Ser det er hull i pakningen i bunn av døra, der skal det vel også dreneres vann ut? Kanskje prøve å blåse litt med trykkluft og se at det er åpent der også. Ja, men vannet kommer mellom døretrekket og selve døra og over dørstokk. Hender også etter kraftig regnskyll for eks. når en åpner døra så «fosser» det vann fra døra, som har samlet seg i pakning. ....når limet er løsna: går over «dørstokken» og legger seg på/ under matta. Har selv på min E60 fått våte matter både fordør og bakdør, aldri vært vått igjen etter at jeg limte gummien på nytt (den var løsnet) .. finner også masse om dette om du søker på Google. And-reas reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vekna Skrevet November 1, 2018 Forfatter Share Skrevet November 1, 2018 Okei, skal ta av dørtrekket og se. Takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjagge71 Skrevet November 6, 2020 Share Skrevet November 6, 2020 Hei. Har samme problemet på min x3, 2016-mod. Fant du ut om det var det gummien på innsiden av dørtrekket som var problemet, eller om det var dreneringen i dørlisten? kommer inn vann som samler seg i døren, spesielt hvis bilen har litt helling forover. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet November 7, 2020 Share Skrevet November 7, 2020 Har jo alleredet skrevet i tråden hva du må gjøre/ se etter. E.C. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmernew Skrevet November 15, 2020 Share Skrevet November 15, 2020 På 6.11.2020 den 23.56, Sjagge71 skrev: Hei. Har samme problemet på min x3, 2016-mod. Fant du ut om det var det gummien på innsiden av dørtrekket som var problemet, eller om det var dreneringen i dørlisten? kommer inn vann som samler seg i døren, spesielt hvis bilen har litt helling forover. sjekket clips til døra er bra? kan være dørtrekket innsiden av døra å ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dopus Skrevet November 16, 2020 Share Skrevet November 16, 2020 Kanskje du har samme problemet som jeg hadde?? Ta en kikk her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmernew Skrevet Januar 18, 2021 Share Skrevet Januar 18, 2021 (endret) På 16.11.2020 den 17.12, dopus skrev: Kanskje du har samme problemet som jeg hadde?? Ta en kikk her ja mest trolig Endret Januar 18, 2021 av Bimmernew Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå