Gå til innhold

dopus
 Share

Anbefalte innlegg

Hei er det noen som vet delenummeret på fuktsperrene som er limt  mellom dør og dørtrekket. Lekker som ei sil på begge sider ( håper den ene går på reklamasjon da den ene siden  ble utbedret på garanti for noen år siden.

 

Trenger delenummer til venstre og høyre bakdør fuktsperre, og til butyltapen som man "limer" med. Har vært inne på Koed og GS, men finner ikke dette under katogorien dører, ei heller pakninger, så vet ikke helt hvor i katalogen disse er.

 

 

Håper noen av dere vet hvor jeg finner disse delenummerene!!!!

 

Det er til en 2013 BMW 520d toruing F11.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får vel svare meg selv. Etter mye googling  har jeg funnet ut at dem ligger under lydisolasjon og ikke pakninger.

Ut i fra det jeg kan se hos koed så skal det stemme med disse nummerene:

51487366707 fuktsperre venstre bakdør

51487366708 fuktsperre høyre bakdør.

 

Men finner ikke orginal butyl tape for å feste disse til dørene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har skiftet framme tidligere pga noe bilstereo greier. Og da fikk jeg kjøpt pr meter hos Bavaria. Satser på det nå også. Tror det blir billigere

Har sjekket  begge bakdørene. Høyre har samme problemet, men er ikke under garanti lenger. Så har bestillt høyre fuktsperr hos GS.

 

Siden venstre side har vært fikset på garanti, og i etterkant klaget på pga fukt, og deretter "utbedret" hos Bavaria, for igjen å lekke, så har jeg sendt en sinnamail til Bavaria, og håper den siden blir fikset på reklamasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enda værre på andre siden som fremdeles har orginal fuktsperre (da jeg antar den på venstre side ble skiftet på garanti, da dem reparerte dette),

Den har sluppet på 4-5 plasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inntil jeg får skiftet/Bavaria får skiftet fuktsperrer så får jeg huske på å åpne dørene og "drenere" dem et par ganger til dagen når det har regnet en del.

Regner med at jeg får delene til høyre dør i løpået av uken  ihvertfall. Gs pleier å være raske med å sende varene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Men finner ikke orginal butyl tape for å feste disse til dørene.

Du vil ikke ha original butylbånd, det er jo den som er årsaken til lekkasjen, den sitter rett og slett ikke godt nok over tid. Noen bruker Tec7, men et mer praktisk valg er butyl fugepatron, et verksted som utbedret min lekkasje brukte det, den er mykere enn butylbånd, klisser mer og hefter dermed bedre.

 

Inntil jeg får skiftet/Bavaria får skiftet fuktsperrer så får jeg huske på å åpne dørene og "drenere" dem et par ganger til dagen når det har regnet en del.

En tape langs vinduslisten stopper lekkasjen inntil videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. God ide.  Hadde jeg ikke tenkt på. Legge ei feite stripe med en slik masse og deretter gå over fuktsperre med en gummihjulrulle for å være sikker på at det blir godt kontakt (gjorde det på førerdør, og den er tett enda 👍) . Var mye billigere enn butyl tape også. 

Endret av dopus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at det lekker er nok som oftest at de som drar fuktsperren av bare legger den inntil igjen. Hvis man skraper av den gamle tetningen, renser med sprit og legger på den nye etter anvisning (varme opp med luftpistol og gå over mer rulle) så vil det neppe lekke med det første.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Kvasi skrev:

Pass også på at drenering i bunn av dørene er åpne, konstant fukt som også fryser på vinteren er ikke bra for hverken fuktsperrer eller deler/elektronikk i dørene.

Ja, skal sjekke at dreneringen ikke er tett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå satt på igjen dørpanelet på høyre og venstre side, i påvente av deler. med disse på så har det i hvertfall ikke fått vann inne i bilen. pluss at plugghullene står åpne uten dørtrekket på plass, eventuelt pluggene til dørdekselet på plass.

Når jeg har fått delene og montert ny fuktsperre, så får jeg ta kun og sette i pluggene uten dørtrekket, og ta inn dørtrekket og tørke det helt (tørke det et par dager for å være sikker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, E.C. skrev:

Grunnen til at det lekker er nok som oftest at de som drar fuktsperren av bare legger den inntil igjen. Hvis man skraper av den gamle tetningen, renser med sprit og legger på den nye etter anvisning (varme opp med luftpistol og gå over mer rulle) så vil det neppe lekke med det første.

akkurat slik jeg gjorde det da jeg skiftet fuktsperren framme på førersiden for et par år siden Rullet godt over fuktsperren der butylen var hele veien rundt , og det har holdt tett 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært deg hadde jeg limt nedre del med tec7.
Var plaget med dette på E39'en min for mange år siden, butta butyl, kjøpte nye fuktsperrer begge sider bak, med ny butyl, varte et års tid så var det lekkasje igjen.

Limte med tec7 og det har nå holdt i snart 5 år.. har mista troen på butylgreiene.. 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...