Gå til innhold

Nyreg. e39 Facelift 2.0d


Øyvind.J
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.!

Fikk da gleden av å kvitte meg med en 04 Ford Mondeo Chippa diesel i bytte mot denne e39.  Fordn var nylig eu-ok og var allment shabby, orka ikke påkoste den noe annet enn olje og filter.

 

1156064092_received_549001122180077(1).thumb.jpeg.d66fcbd0ee9c62dc6873400cf4a67015.jpeg

DSC_0387-kopi.thumb.JPG.c066774345bf2e45a201f8948c74270a.JPG

Skilter til e39 var makulerte, stått 1.5-2 år. Bulker rundt om, gaffateipa bakfanger, koffertluke herpa med noe grove greier rett bak skiltplate!  

Dette blir skjult og siden bilen er litt "lavbudsjett så blir skaden bare fikset med litt sveis og sparkel. Behøver i grunn ikke ny luke for det. Feilen fant man fort ut av, var ledningsbrudd i 4-5 kabler i "bøyen" plutselig funka åpner igjen:) Og skiltlysene våknet til liv.  

Ettermontert xenon, som jeg skal kaste i søppla når jeg får delene som mangler til Halogen.!  

BMW gått 279xxx   m47 som starter lett. Grått skinn uten stolvarme(!) så dama har slengt inn et reinskinn som hun varmer seg på.   DSC_0380.thumb.JPG.b6ceb3fa4fe3f4519160d3bb68962254.JPGBaklyktene var knuste og det må litt karossarbeid til på hekken. Fruen som utdanner seg til lakkerer skal fikse dette. Muligens også ny lakk av panser. 

Bil har en bra servicebok. stemplet helt til 250.000, og nå skal jeg ta en skikkelig gjennomgang av det meste. Veivhusvent, diff/girolje, osv. Blende EGR, rense innsug og få den optimalisert, en kollega kunne bytte ut programvare og kode vekk EGR om det behøves. Nye støtdempere  skal bestilles og den blir kanskje 20mm lavere utover vinter/vår. tenkte 10 bak og 20 frem eller noe. 

Stabstag og foringer er under oppseiling. Klonker litt på ujamn vei. DSC_0378.thumb.JPG.59ff278768171e4d6f30a9fb2b04ce2b.JPG

Påkosta 330,- for 4 bremseslanger og ny bremseveske. satt på middels gode piggdekk, i påvente av Hakka8.                                                                                                                                                DSC_0384.thumb.JPG.c8859b8b244e480ad210cda5b94bfb2b.JPGDSC_0386.thumb.JPG.d8ce6ee32563897758e8edfc0180317c.JPG

Kjøpte brukte originale facelift lykter. Rød/hvit. Og vipps så var den godkjent.!  Splitter nye skilt og angel eyes har blitt hvite i stedet for blå. Kromnyrer er satt på.  Felger er jeg på jakt etter, står nå på 17" jalla.  Lyst på originiale felger, har et sett BMW 17" style-32 felger pågang. De må lakkes opp bare.

Bilen var kjøpt for 265.000,- hos forhandler i Alta, bilen har surret rundt med samme eier i masse år, så fikk sønnen overta og da ble den fort til et skrot uten skilter, men nå har vi gitt den nytt liv! :)   Min første e39, for en sinnsykt fin bil å pendle langt med. Det er jo helt stille i kupe og man sitter bra. Skikkelig vektfordeling og den har ACS.  Så går faktisk smertefritt hittil på nysnø, selv med dårlige dekk.   En fordel her oppe er jo at vi nesten ikke salter, så man har gode kjøreforhold + at bil ikke ruster bort. 

 


 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fin bruksbil :)

ja disse 520d er ukompliserte og utrolig gode å kjøre. Stillegående og økonomiske. Mer bmw for pengene tror jeg det er vanskelig å finne.

misunner deg litt det at den er uten rust 😛

Står jorssen på bakluka. Har sett disse før. Mener det er tyskimport.

Endret av Evopower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er virkelig verdt de småkronene man har hatt i utlegg på den. Tok bort Jorssen merket, sikkert et firma i Tyskland eller noe. 

Er kun rust der lakken er skada. Ellers helt strøken under. Svetting fra stikkaksling/diff, bestiller nye simmeringer. 

Tror det er ettermontert noe dall i den, av og til kommer det et GIGA-PIP fra bilen. Ser at det henger noe alarm eller noe under hanskerom. Ska undersøke og fjærne.  Er tilogmed en tidsriktig 6110 i laddern sin på dasjbord. Synd den ikke funker. Blir vel å kaste den og.  

Eller kommer 1-din  DAB/USB osv, fant og noen gode gamle AlPINE 6*9. Tenkte å montere inn:)

Endret av Øyvind.J
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Skaffa et sett med 17" Style 32. Var dårlig lakk på de. Forsøkte med denne farven på spray og det ble jo litt kult! :)

PS! Fruen skal gjøre skikkelig grunnarbeid og lakke de med sprøyte mot våren!

 

parkhus1.jpg

parkhus2.jpg

parkhus3.jpg

parkhus4.jpg

parkhus5.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...