Gå til innhold

rollo
 Share

Anbefalte innlegg

Kan dårlig kam/veivsensoren ha noe med dette å gjøre? Når jeg napper ut kamsensoren får jeg ingen feilmelding i etterkant på diagnosen. Skulle vel komme opp feilmelding når kamsensoren blir frakoblet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ihvertfall ikke veivsensor sin feil at det ikke kommet en feilkode.

Men du har jo lest av feilkoder og da var det noe i retning eeprom på DDE. Du har fått start på bilen.

Så jeg tror vi trenger en oppsummering her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fremdeles feikode 1640 DDE Error EEProm or Coding. Motoren starter, går som en traktor og mangler fremdeles sylinder 5. Ingen reaksjon når jeg tar av kablen til dysen, men kommer opp feilmelding på sylinder 5 etter kablen er tatt av. Inpa viser at sylinder 5 får diesel, men virker også som de andre dysene prøver å kompensere, altså gir mer diesel.. 1640 DDE Error EEProm or Coding finner jeg ikke ut av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inpa kan ikke vise at noen sylinder får noe som helst. Den kan vise styringstid av dyser, og den kan vise kompenseringsverdier ift "smooth running".

 

1640 DDE EErprom or coding mener jeg å huske er en "kjent feil" fra BMW, som ikke "betyr noe".

Dersom feilen er konstant på sylinder 5, uavhengig av hvor du flytter dysene må du da enten se på ledningsnett (som du har gjort så vidt jeg skjønner), eller på om denne sylinderen faktisk har kompresjon. Det er svært sjeldent ("aldri") feil på DDE.

Endret av TRF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte også dette, så jeg venter på en komptester fra tyskland. En del billigere å kjøpe derfra :) Men er ikke kamsensoren med på å styre dysene, kan den ha innvirkning på dette? Venter hvertfall ny.. :9

 

Endret av rollo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Knekt julenøtt og oppdatering på denne tråden.

Det første jeg oppdaget når jeg demonterte innsuget var at det manglet ett swirl flaps fest på innsuget til sylinder 5.

Etter å ha ventet i det vie og brede fikk jeg endelig kompresjonstesteren som jeg kjøpte på ebay. Ut med glødeplugg på sylinder 5, og komp test. 0 kompresjon på sylinder.

Plukket av toppen i dag og her så det ut som noen hadde tygd på setet og rundt ventilene. Stemplet var helt, men her var det også tygd en del, masse sår på toppen av stempel. Så er spørsmålet, er dette skrap nå, og eller kan det fikses ved å slipe ventilsetene... ikke hul i stempel, kan det brukes og eller må jeg bytte dette?

 

50283567_585793261866429_9069859550529585152_n.jpg

50679288_2056104401145905_2047924055515856896_n.jpg

50272817_2224749374518160_6478444951783866368_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke å bytte DDE og ews ved motrbytte....

De fleste vil nok anse det som kjappere og enklere (og ikke minst billigere) å bare bytte motor. Har et par stående på Jæren. Gi bud. God stand. Lav km. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, har alltid hørt at det ikke bare er å bytte motor grunnet at DDE/EWS/nøkkler etc også må byttes. Altså alt som hører til nye motor må følge med og byttes. Du får sende meg en melding om hva du tenker prismessig, så skal jeg vurdere dette. Denne motoren er en 2003 142kw - Automat :)

Endret av rollo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.1.2019 den 0.52, rollo skrev:

Hmm, har alltid hørt at det ikke bare er å bytte motor grunnet at DDE/EWS/nøkkler etc også må byttes. Altså alt som hører til nye motor må følge med og byttes. Du får sende meg en melding om hva du tenker prismessig, så skal jeg vurdere dette. Denne motoren er en 2003 142kw - Automat :)

Ikke noe problem og bytte motor, face til face er plugn play. Pre til face er ikke like så der mø evt motorledningsnett byttes over. Mener jeg har en bra topp liggende løst i Buskerud- Hønefoss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kenntech87 skrev:

Ikke noe problem og bytte motor, face til face er plugn play. Pre til face er ikke like så der mø evt motorledningsnett byttes over. Mener jeg har en bra topp liggende løst i Buskerud- Hønefoss

Send gjerne bilde/pm ang pris for denne toppen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor får jeg tak i en ventilfjærklemme som fungerer på denne toppen? Noen som vet hvor denne kan kjøpes?

Biltema fungerer ikke, de har en stk til overliggende, men denne fungerer ikke.

Endret av rollo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...