michaelskare Skrevet Desember 29, 2018 Skrevet Desember 29, 2018 (endret) Hei, bilen til mor og far stoppet plutselig og fryktet dieselpumpe. Skrudde opp pumpa for Ä se om jeg fant spon i dag, og det var det! Gjelder en BMW F10 2011 520d N47T. Dette er uten tvil en dyyyyr reprasjon og lurer derfor pÄ hvilke erfaringer dere har og verksteder det kan vÊre lurt Ä hÞre med. Holder til pÄ Þstlandet, men ikke noe problem Ä hive den pÄ hengeren for Ä reparere den billigere. Eventuelt om det kan lÞnne seg Ä ta dette i Sverige, Polen eller lignende? Har plus forsikring, har ikke rekt Ä snakke med forsikringsselskapet, men dekker mest sannsynlig 40% av utgiftene. Setter pris pÄ alle svar!  Endret Desember 29, 2018 av michaelskare
Otis Skrevet Desember 29, 2018 Skrevet Desember 29, 2018 Du trenger Ä skifte dyser og pumpe samt pumpe i tanken og filter. SÄ mÄ du vaske/spyle igjennom alle rÞr inkludert rail. Tanken mÄ ned og vaskes. Dette er egentlig en jobb man gjÞre selv, men tanken er noe vanskelig uten bukk, ser jeg for meg.
quandt1960 Skrevet Desember 29, 2018 Skrevet Desember 29, 2018 SkjĂžnner ikke hvorfor dette skjer pĂ„ BMW og ikke Volvo. Er jo samme pumper de bruker.Â
Daniel. Skrevet Desember 29, 2018 Skrevet Desember 29, 2018 8 minutter siden, quandt1960 skrev: SkjĂžnner ikke hvorfor dette skjer pĂ„ BMW og ikke Volvo. Er jo samme pumper de bruker. SĂ„nn jeg forstod det pĂ„ noen pĂ„ et Tysk BMW forum sĂ„ er ikke disse havariene sĂ„ veldig vanlige der nede heller đ€
bricks Skrevet Desember 29, 2018 Skrevet Desember 29, 2018 2.5 Egenandel Egenandelen beregnes ut fra kjÞrt distanse slik: FÞr passerte 100 000 km: kr 4 000 Ved passerte 100 000 km: 20% av reparasjonskostnaden, minst kr 6 000 Ved passerte 150 000 km: 30% av reparasjonskostnaden, minst kr 8 000 Ved passerte 175 000 km: 40% av reparasjonskostnaden, minst kr 10 000 Ved passerte 200 000 km opphÞrer dekningen. SÊrskilt egenandel ved skade pÄ batteripakke til elbil og hybridbil: 10% av reparasjonskostnaden pr Är etter 1. Är, inntil 75%, minst kr 4 000. Her ser du de forskjellige egenandeler vs kmstand, fÄr jo dekt 60 prosent mellom 175000 og intil 200000 km
michaelskare Skrevet Desember 29, 2018 Forfatter Skrevet Desember 29, 2018 50 minutter siden, Otis skrev: Du trenger Ă„ skifte dyser og pumpe samt pumpe i tanken og filter. SĂ„ mĂ„ du vaske/spyle igjennom alle rĂžr inkludert rail. Tanken mĂ„ ned og vaskes. Dette er egentlig en jobb man gjĂžre selv, men tanken er noe vanskelig uten bukk, ser jeg for meg. Takk for svar, sĂ„ railâen mĂ„ ikke byttes, kan spyles igjennom? Har tilgang pĂ„ bukk, men aldri gjort en sĂ„ stor jobb fĂžr.  31 minutter siden, Daniel. skrev: SĂ„nn jeg forstod det pĂ„ noen pĂ„ et Tysk BMW forum sĂ„ er ikke disse havariene sĂ„ veldig vanlige der nede heller đ€ Mulig dieselen i Norge ikke er like bra som andre land?đ€
michaelskare Skrevet Desember 29, 2018 Forfatter Skrevet Desember 29, 2018 (endret) 3 minutter siden, bricks skrev: 2.5 Egenandel Egenandelen beregnes ut fra kjÞrt distanse slik: FÞr passerte 100 000 km: kr 4 000 Ved passerte 100 000 km: 20% av reparasjonskostnaden, minst kr 6 000 Ved passerte 150 000 km: 30% av reparasjonskostnaden, minst kr 8 000 Ved passerte 175 000 km: 40% av reparasjonskostnaden, minst kr 10 000 Ved passerte 200 000 km opphÞrer dekningen. SÊrskilt egenandel ved skade pÄ batteripakke til elbil og hybridbil: 10% av reparasjonskostnaden pr Är etter 1. Är, inntil 75%, minst kr 4 000. Her ser du de forskjellige egenandeler vs kmstand, fÄr jo dekt 60 prosent mellom 175000 og intil 200000 km Bilen er gÄtt 213000 ca sÄ mener 40% dekkes. Endret Desember 29, 2018 av michaelskare
Daniel. Skrevet Desember 29, 2018 Skrevet Desember 29, 2018 (endret) 4 minutter siden, michaelskare skrev: Mulig dieselen i Norge ikke er like bra som andre land?đ€ Aner ikke. Vet jo ofte det der med biodiesel blir nevnt, men da burde jo som quandt nevner Volvo ha havarert like "ofte"? OgsĂ„ kan vi jo og se pĂ„ hvorfor det stort sett er N47 2l som havarerer. Har ikke sett mye til N57 og B motorene, men det kan jo skyldes at det er MYE N47 2l solgt i Norge. Endret Desember 29, 2018 av Daniel.
bricks Skrevet Desember 29, 2018 Skrevet Desember 29, 2018 Ser ut som den opphĂžrer ved 200k, desverre
michaelskare Skrevet Desember 29, 2018 Forfatter Skrevet Desember 29, 2018 1 minutt siden, bricks skrev: Ser ut som den opphÞrer ved 200k, desverre Motorforsikring pÄ denne fra DNB opphÞrer ikke ved 200k
michaelskare Skrevet Desember 29, 2018 Forfatter Skrevet Desember 29, 2018 18 minutter siden, bricks skrev: Sorry var sikker pĂ„ at det sto Ifđ Ă jaađ
Otis Skrevet Desember 29, 2018 Skrevet Desember 29, 2018 CP4 blir brukt i i kombinasjon med Duramax motor i statene. Det skrives det endel om havari, de er ikke 100% sikker pÄ hva som er problemet, men de pÄpeker bla. ultra lav sulfur innhold i diesel som gir mindre smÞring visstnok og mangel av lÞftepumpe i tanken. Daniel. reagerte pÄ dette 1
Daniel. Skrevet Desember 29, 2018 Skrevet Desember 29, 2018 2 minutter siden, Otis skrev: CP4 blir brukt i i kombinasjon med Duramax motor i statene. Det skrives det endel om havari, de er ikke 100% sikker pÄ hva som er problemet, men de pÄpeker bla. ultra lav sulfur innhold i diesel som gir mindre smÞring visstnok og mangel av lÞftepumpe i tanken. Ikke bare Duramax som fikk den pumpen https://www.forthepeople.com/class-action-lawyers/cp4-pump-failure-lawsuit/
quandt1960 Skrevet Desember 29, 2018 Skrevet Desember 29, 2018 Drivstoffet i Norge skal vĂŠre av god kvalitet og fĂžlger europeisk regelverk, sĂ„ drivstoffet skal vĂŠre likt i grunntilstand fĂžr eventuelle tilsetninger leverandĂžrer gjĂžr, feks Shell med sin VPower. Det dĂ„rlige drivstoffet som produseres i Norge er for andre markeder som feks Afrika og blir shippet dit direkte fra feks Mongstad. Har forhĂžrt meg med Volvo i Norge og de har ikke kartlagt noen bytter av disse pumpene. PĂ„ et amerikansk forum har jeg lest at det er en kombinasjon med dĂ„rligere drivstoff (ultra lavt svovelinnhold) og mangel pĂ„ matepumpe som pĂ„ feks Duramax motorer. Da jobber cp4 pumpa mer og har verre driftsbetingelser. Men BMWr har jo en mate pumpe og returslange sĂ„ skjĂžnner ikke hvorfor BMW og evt N47 skulle vĂŠrt utsatt mer enn andre. Det kan og vĂŠre at bilen en gang har vĂŠrt feilfylt uten at hele systemet er blitt renset skikkelig. Men rart hele greien  https://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1440147  Â
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ