Gå til innhold

Hvordan er 3 Serie F30 teknisk?


sander12399
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann. Har akkurat joinet forumet, i håp om å få noen råd :p

Nærmer seg kjøp av nyere bil nå, har en eldre Mercedes men vil prøve noe annet. Det jeg føler er mest aktuelt er nok 3 Serie E90, men drømmer litt om en F30. I min prisklasse (150k) ser jeg det er noen par, men flere av disse har litt høyere kilometerstand enn jeg er komfortabel med. Hvordan er disse? Tenker på F30, 318d eller noe lignende. Noen spesielle feil som jeg burde se etter, og bør jeg tenke så mye over kilometerstand? Har for meg at det også er bedre å ha en nyere bil som har gått mye enn en eldre bil som ikke har gått noe (sånn med tanke på slitasje)

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke allverden om F30-serien, men vet at interiørkvaliteten er en del dårligere enn f.eks. E90-serien. Knirk og ulyder fra dasjbord og interiør er helt normalt og må påregnes. Støydemping er også generelt sett dårligere i F30 kontra E90, tenker da spesielt på hjulstøy.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F30 er bra de. Du kan finne deg en fin 316i med litt utstyr til den prisen. Og de går helt greit. Trimmevennlig er de og. (Evt 316d). Har hatt både E9X og F3X, og det er egentlig nyanseforskjeller mtp kvalitet. Begge var gode biler for sin tid. F3X har finere interiør, men er dårligere støydempet. De små turbobensinerne er imidlertid mye bedre enn sugefirerne i E9X. Dieselfirerne er også bedre i F3X. På den annen side kan du kanskje tyne en sekser innenfor budsjett ved å velge E9X. Da har du en kjempebil. Kort sagt får du får mer bil (motor og/eller utstyr) for pengene ved å velge E9X, men selv de nyeste begynner jo å bli noen år nå.

Endret av *MrB*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...