papertiger Skrevet Juni 11, 2019 Skrevet Juni 11, 2019 Tar opp denne tråden igjen for å unngå å starte ny, med et mer generelt spørsmål rundt dekk; Har kjøpt et sett Style 400M 18" felger som jeg skal ha til vinteren. RFT dekkene som står på nå er såpass utslitte bak at rulleomkretsen er ca 1% mindre enn foran, noe som gjør at jeg ikke tør hive de på bilen for å kjøre de ut sesongen. Jeg har nå fått tilbud lokalt på vinterdekk Pirelli Ice Zero FR i 225/45-18, ferdig lagt på felg til 8700kr, men den prisen gjelder jo ikke til høsten. De kom på delt 2. plass i Motor sin test i fjor høst. Så til spørsmålet: erfaringsmessig, kan det svare seg å kjøpe disse dekkene nå, eller kommer det som regel kampanjer når høsten kommer?
ahj Skrevet Juni 11, 2019 Skrevet Juni 11, 2019 5 minutter siden, papertiger skrev: Tar opp denne tråden igjen for å unngå å starte ny, med et mer generelt spørsmål rundt dekk; Har kjøpt et sett Style 400M 18" felger som jeg skal ha til vinteren. RFT dekkene som står på nå er såpass utslitte bak at rulleomkretsen er ca 1% mindre enn foran, noe som gjør at jeg ikke tør hive de på bilen for å kjøre de ut sesongen. Jeg har nå fått tilbud lokalt på vinterdekk Pirelli Ice Zero FR i 225/45-18, ferdig lagt på felg til 8700kr, men den prisen gjelder jo ikke til høsten. De kom på delt 2. plass i Motor sin test i fjor høst. Så til spørsmålet: erfaringsmessig, kan det svare seg å kjøpe disse dekkene nå, eller kommer det som regel kampanjer når høsten kommer? Jeg kjøpte to sett med Nokian pigg i august for noen år siden. De fikk jeg ganske billig pga at det fortsatt var 20+ grader og utenom sesong for vinterdekk. Så jeg hadde kanskje ventet, til august. Kan hende prisen er enda lavere da. Når det kommer til kampanjer så har vell de allerede hvert ute på vinterdekk. De prøver å selge unna på slutten av sesongen for å slippe å ha liggende dekk som ikke trengs på 6 mnd. papertiger reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå