Gå til innhold

Tid for å tenke nye sommerdekk. Del dine erfaringer.


StigJ
 Share

Anbefalte innlegg

Tar opp denne tråden igjen for å unngå å starte ny, med et mer generelt spørsmål rundt dekk;

Har kjøpt et sett Style 400M 18" felger som jeg skal ha til vinteren. RFT dekkene som står på nå er såpass utslitte bak at rulleomkretsen er ca 1% mindre enn foran, noe som gjør at jeg ikke tør hive de på bilen for å kjøre de ut sesongen.

Jeg har nå fått tilbud lokalt på vinterdekk Pirelli Ice Zero FR i 225/45-18, ferdig lagt på felg til 8700kr, men den prisen gjelder jo ikke til høsten. De kom på delt 2. plass i Motor sin test i fjor høst.

Så til spørsmålet: erfaringsmessig, kan det svare seg å kjøpe disse dekkene nå, eller kommer det som regel kampanjer når høsten kommer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, papertiger skrev:

Tar opp denne tråden igjen for å unngå å starte ny, med et mer generelt spørsmål rundt dekk;

Har kjøpt et sett Style 400M 18" felger som jeg skal ha til vinteren. RFT dekkene som står på nå er såpass utslitte bak at rulleomkretsen er ca 1% mindre enn foran, noe som gjør at jeg ikke tør hive de på bilen for å kjøre de ut sesongen.

Jeg har nå fått tilbud lokalt på vinterdekk Pirelli Ice Zero FR i 225/45-18, ferdig lagt på felg til 8700kr, men den prisen gjelder jo ikke til høsten. De kom på delt 2. plass i Motor sin test i fjor høst.

Så til spørsmålet: erfaringsmessig, kan det svare seg å kjøpe disse dekkene nå, eller kommer det som regel kampanjer når høsten kommer?

Jeg kjøpte to sett med Nokian pigg i august for noen år siden. De fikk jeg ganske billig pga at det fortsatt var 20+ grader og utenom sesong for vinterdekk. Så jeg hadde kanskje ventet, til august. Kan hende prisen er enda lavere da. :) 

Når det kommer til kampanjer så har vell de allerede hvert ute på vinterdekk. De prøver å selge unna på slutten av sesongen for å slippe å ha liggende dekk som ikke trengs på 6 mnd. :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...